تعاون نهادی فعال و پویا

۱۳۹۷/۱۰/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۹۳۷
تعاون نهادی فعال و پویا

سومین همایش تخصصی و جامع روابط عمومی نصف‌جهان با موضوع اقتصاد، فناوری اطلاعات و توسعه با حمایت اتاق تعاون ایران و اتاق تعاون استان اصفهان، در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، محسن حاج‌محمدی، دبیر اجرایی این همایش و مدیر روابط عمومی اتاق تعاون ایران اظهار کرد: روابط عمومی باید در قامت نهادی فعال، پویا، استاندارد و کارآمد بتواند با طراحی مهندسی افکار عمومی و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین ارتباطی و اطلاع‌رسانی به نیازهای مخاطبان درون و برون سازمانی پاسخ گوید و رضایتمندی حداکثری را در راستای پیشرفت و تعالی سازمان متبوعش به ارمغان آورد.

وی با تاکید بر محور این همایش یادآور شد: رایج‌ترین، قدیمی‌‌ترین، رسمی‌ترین، اجتماع اقتصادی در جهان، اقتصاد تعاون است. دنیا از برون‌ سپاری به جمع سپاری رسیده است. چون فاصله طبقاتی و ضریب نامناسب جینی باعث شده است که بسیاری از کشورها مثل امریکا و کشورهای به ظاهر در بلوک سرمایه‌داری به این نتیجه برسند که برای حفظ پایه‌های حکومت، خود مردم را در اقتصاد مداخله دهند. برای تحقق و نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی، باید از مردم شروع کرد.

حاج‌محمدی ادامه داد: پایه بسیاری از ناکامی‌ها و نرسیدن به اهداف حتی هدف‌های جزئی، دولتی، نفتی و بانکی بودن اقتصاد است. هنوز شبیه کشورهای ثروتمند از لحاظ ذخایر هستیم که از فقر مزمن و سازمان‌یافته‌ای رنج می‌‌بریم و پایه آن به توزیع غیرعلمی و اصولی منابع نفتی در بخش‌های غیراولویت‌دار برمی‌گردد.

غلامرضا قائدی‌ها، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان نیزدر این همایش گفت: در همایش تخصصی و جامع روابط عمومی نصف جهان با محوریت اقتصاد، فناوری اطلاعات و توسعه که با همکاری استانداری و خانه ارتباطات در کتابخانه مرکزی برگزار شد گفت: در عصری که به عنوان عصر دانایی از آن نام می‌بریم اقتصاد مبتنی بر دانش است و در پی تغییرات وسیع اقتصادی و اجتماعی موفقیت سازمان‌ها به کسب منابع مالی و مادی محدود نمی‌شود، بلکه منوط به دستیابی به سرمایه‌های نامشهودی است که به کمک آنها می‌توان به برتری رقابتی پایدار رسید.

وی افزود: در محیط راهبردی جدید، سازمان‌هایی پیشرفت خواهند کرد که خود را «سازمانی یادگیرنده» بدانند که هدفش بهبود مداوم سرمایه فکری است، زیرا سازمانی که قادر به افزایش سرمایه فکری خود نباشد، قادر به بقا نیست. لیکن با وجود اهمیت فزاینده سرمایه فکری به عنوان منبع حیاتی برتری رقابتی سازمان‌ها، درک محدودی از آن وجود دارد. این در حالی است که مدیریت سرمایه فکری به مدیران سازمان‌ها اجازه خلق، پرورش، کنترل و حفظ یک منبع مستحکم مزیت رقابتی را می‌دهد؛ آن چه که به سادگی به تصرف رقبا در نخواهد بود. قائدی‌ها با اشاره به اینکه روابط عمومی چشم، گوش و زبان هر سازمان است و حیات سازمانی بدون آن دوام ندارد، افزود: حیات سازمانی مستلزم فعالیت مداوم روابط عمومی‌ها است و در صورتی که روابط عمومی در سازمانی موفق عمل کند بی‌شک آن سازمان زنده، پویا، موفق و اثربخش خواهد بود.

سومین همایش تخصصی و جامع روابط عمومی نصف‌جهان با محوریت اقتصاد، فناوری اطلاعات و توسعه با حضور استاندار اصفهان، معاونین و مدیران اجرایی و کارشناسان روابط عمومی استان، خانه ارتباطات اصفهان، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزش شهرداری اصفهان، دپارتمان روابط عمومی و ارتباطات اصفهان با حمایت اتاق تعاون ایران برگزار شد.

 

 

ارسال نظر