میانگین سنی استانداران ۸ سال کاهش یافت

۱۳۹۷/۱۰/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۸۵۷
میانگین سنی استانداران 
۸ سال کاهش یافت

تهران|سخنگوی وزارت کشورگفت: با تغییراتی که در استانداران ایجاد شد، سن استانداران بطور میانگین حدود ۸ سال کاهش پیدا کرد.

سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با اشاره به اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در وزارت کشور اظهارداشت: با تصویب اصلاحیه قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان ما مکلف شدیم که در مهلت مقرر شده ۱۴ استاندار، ۱۱ معاون استاندار، ۵ فرماندار، ۱۲ نفر از مدیران در ستاد وزارت کشور و ۱۲ نفر هم از مدیران در ستاد استانداری‌های سراسر کشور را که مشمول ممنوعیت مقرر در این قانون بودند با افراد جدید جایگزین کنیم.

وی در ادامه افزود: لازم می‌دانم از خدمات و زحمات همه این عزیزان که در شروع به کار دولت به دعوت ما پاسخ مثبت دادند و در یک سال و نیم گذشته هم انصافا منشأ خدمات ارزشمندی بودند صمیمانه تشکر کنم.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها تصریح کرد: این قانون مانند سایر قوانین، در راس مهلت مقرر شده در تمامی دوایر وزارت کشور، با وجود پیچیدگی‌ها و اهمیت کار این وزارتخانه اجرایی شد و امروز هم پروسه انتخاب استانداران موضوع این قانون به اتمام رسید.

سامانی با بیان اینکه رویکرد وزیر کشور در انتصاب افراد جدید جوانگرایی مبتنی بر کارآمدی اثبات شده، به عبارت دیگر جوانگرایی ضابطه‌مند بوده است، گفت: با تغییراتی که در استانداران ایجاد شد به صورت میانگین سن استانداران حدود ۸ سال کاهش پیدا کرد.

 

ارسال نظر