اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۹/۱۵ - ۰۰:۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۳۴۹۹۰

تعطیلی واحدهای تولیدی افتخار نیست

سنندج| رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: تعطیلی واحدهای تولیدی برای مسوولان افتخار نیست ما نباید بر این فعالان اقتصادی سخت بگیریم و واحدهای تولیدی که برند ملی و جهانی شده‌اند را بدون دلیل ببندیم. محمد دره‌وزمی که در آیین تجلیل از فعالین اقتصادی و صادرکنندگان سال جاری در استانداری خاطرنشان کرد: در هر شرایطی و به هر صورتی ارگان‌های ذیربط باید کمک حال صادرکنندگان و فعالان اقتصادی باشند.   محمد دره‌وزمی با اشاره به سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: سیاست وزارتخانه کمک به اقتصاد کشور، تنظیم بازار، حفظ جریان تولید و تامین کالای اساسی مورد نیاز مردم است.

اختصاص ٢٥ میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر روستایی

شیراز| مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با اشاره به اختصاص ٢٥ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های اشتغال فراگیر روستایی به روستاهای این استان در سال ٩٧، ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال این میزان اعتبار تخصیص یابد. ‌سید کمال پاک‌فطرت به اعطای بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان ویژه طرح‌های اشتعال فراگیر روستایی با وام‌های کم‌بهره در سال ۹۶ اشاره و خاطرنشان کرد: ضمن تخصیص کامل این میزان اعتبار، حدود ۹۰۰ شغل نیز ایجاد شد‌.

اختصاص ۱۷ میلیارد تومان برای آبخیزداری همدان

همدان| مدیر کل منابع طبیعی استان همدان از اختصاص ۱۷ میلیارد تومان اعتبار جدید از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای طرح‌های آبخیزداری در این استان خبر داد. خزایی در حاشیه نسشت شورای اقامه نماز این اداره کل گفت: این میزان اعتبار در ۱۷ حوزه آبخیزداری استان همدان هزینه می‌شود. به گفته او اعتبارات تخصیص یافته به استان همدان برای اجرای کاداس اراضی، قرق مراتع، بذرکاری، جنگل کاری و کشت گونه‌های دارویی، بند‌های گابیونی و خشکه چین هزینه می‌شود که هم اکنون پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی دارند.

نقره داغ شدن متهمان فروش آزاد گوشت قرمز تنظیم‌ بازار

بیرجند| متهمان گوشت قرمز سهمیه‌ای تنظیم بازار در شهرستان فردوس به پرداخت جزای نقدی محکوم شدند. مدیر کل تعزیرات حکومتی استان با بیان اینکه دو نفر از کارکنان یک نهاد صنفی در فردوس با دخالت در توزیع گوشت قرمز منجمد تنظیم بازار شهرستان، اقدام به فروش غیر قانونی و با قیمت بالاتر گوشت سهمیه‌ای کردند، گفت: پرونده این متهمان   از سوی مراجع نظارتی به شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان فردوس ارسال شد. اشرفی افزود: این دو نفر با جعل عنوان در قالب معرفی غیر واقعی خود به عنوان نماینده اتحادیه، گوشت را به قیمت مصوب از عامل توزیع در فردوس تحویل گرفته‌اند و به رستوران‌ها با قیمت بالاتر می‌فروختند.

خرید توافقی مرکبات مازندران آغاز شد

ساری|  مدیر تعاون روستایی مازندران اعلام کرد که اتحادیه‌ها و شبکه‌های تعاونی روستایی استان، مرکبات به ویژه پرتقال تامسون را با هدف تنظیم عرضه و تقاضا بدون محدودیت به صورت قیمت توافقی خریداری می‌کنند. محمد رضا کریمی با بیان این نکته که مرکبات به لحاظ کیفیت و نوع رقم به صورت توافقی قیمت گذاری و خریداری می‌شود، افزود: قیمت‌های توافقی با هدف حمایت از تولید کنندگان بیشتر از قیمت عرف و بازار خواهد بود. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو گرم پرتقال در سر درخت امسال یک‌هزار و 500 تا یک‌هزار و 600تومان خرید و فروش می‌شود و حضور دلالان در بازار این محصولات باغی گسترش یافته است.

 

ارسال نظر