اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۰۱:۰۱:۰۳
کد خبر: ۱۳۴۹۴۴

20  درصد از حق بیمه استان کرمان به افغانی‌ها پرداخت می‌شود

کرمان|مدیرعامل نمایندگی بیمه ایران در استان کرمان گفت: 20 درصد از حق بیمه استان به افغانی‌ها پرداخت می‌شود در صورتی که این قشر هیچ مشارکتی در تامین حق بیمه ندارند. حسن عمادآبادی دیروز در نشست با استاندار کرمان به مناسبت روز صنعت بیمه اظهار کرد: 0.2 درصد حق بیمه تولیدی در دنیا متعلق به کشور ماست که کمتر از 10 میلیارد دلار و سهم استان کرمان از این عدد سه درصد است. «محمدجواد فدایی»  استاندار کرمان نیز در این نشست گفت: در حوزه بیمه کارهای بزرگی را می‌توان انجام داد اما عقب هستیم و باید با ایده‌های جدید در این راستا اقدام کرد.

خانه دارشدن خانواده‌های دارای دو معلول خراسان شمالی

بجنورد|خانوادهای دارای دو معلول خراسان شمالی خانه‌دار می‌شوند. معاون امور بازسازی و مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: سهم استان ساخت 105 واحد مسکونی برای خانواده

خانه دارشدن خانوادهای دارای دو معلول خراسان شمالی‌های دو معلول و بیشتر استان در دستور کار است که تاکنون 30 نفر از متقاضیان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند.علی روحانی افزود: متقاضیان برای ساخت این واحدهای مسکونی، علاوه بر دریافت تسهیلات 25میلیون تومانی طرح ویژه مسکن 18میلیون تومان هم کمک بلاعوض دریافت می‌کنند.او گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با بنیاد مستضعفان و بهزیتسی نسبت به خانه‌دار کردن خانواده‌ها با 2 نفر معلول اقدام کرده است که تاکنون 105 واحد به متقاضیان واگذارشده و 64 واحد نیز نا تمام است.

بهره‌برداری از کشتارگاه  صنعتی کامیاران تا پایان سال جاری

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با حضور جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از پروژه‌های در حال انجام بخش کشاورزی کامیاران بازدید کرد.

خالد جعفری در سفر خود به شهرستان کامیاران از کشتارگاه طیور تمام اتوماتیک و مدرن شهرستان کامیاران بازدید کرد. این کشتارگاه با ظرفیت کشتار 30تن مرغ در روز، اولین کشتارگاه صنعتی شهرستان کامیاران است.او با بیان اینکه شهرستان کامیاران فاقد کشتارگاه طیور بوده افزود: این کشتارگاه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت بخش دولتی و با پیشرفت فیزیکی 95 درصدی به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

برگزاری دوره آموزشی جذب سرمایه‌گذار خارجی

کرج|دوره آموزشی توانمندسازی کارشناسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در جذب سرمایه‌گذاری خارجی بر گزار شد.

در این دوره آموزشی کارشناسان دستگاه‌های دولتی و نمایندگان شرکت‌هایی که با سرمایه‌گذاران خارجی مشارکت دارند با مباحث جذب سرمایه‌گذار خارجی آشنا شدند.

ابوالفضل فلاح مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز با بیان اینکه آموزش و توانمندسازی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی ازبرنامه‌های این دستگاه دولتی است افزود: در 8ماه گذشته نزدیک به 92میلیون دلار از 8کشور خارجی در استان البرز سرمایه‌گذاری شده است. او در ادامه افزود: این سرمایه‌گذاری‌های خارجی به صورت مستقیم در بخش‌های انرژی خورشیدی و حوزه‌های صنعتی بوده است.

آزادی صیادان ربوده شده  در آب‌های خلیج فارس

بوشهر|نماینده مردم بوشهر در مجلس دهم گفت: تا ۱۰ روز آینده صیادان ربوده شده آزاد شده و به کشور باز می‌گردند.

خدری در خصوص آخرین وضعیت صیادان ربوده شده در آب‌های خلیج فارس گفت: چند صیاد اماراتی نیز در ایران بازداشت شدند و قرار بر این است که تبادلی در این زمینه با کشور امارات صورت گیرد.۱۰ شهریورماه لنج صیادی با ۹ سرنشین خود از اسکله جلالی بوشهر به دریا رفته و ۱ نفر از آنها فوت شده و مابقی تا ۱۰ روز آینده به کشور برمی‌گردند.

مرمت 160 رشته قنات در سبزوار

مشهد|160 رشته قنات در سبزوار امسال مرمت شد. مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: از مجموع هزار و 12 رشته قنات در سبزوار امسال 160 رشته معادل 16 درصد قناتهای این شهرستان مرمت و لایروبی شده است.

منصوربا وجوددی افزود: برای مرمت این قنات‌ها 36 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده که موجب شد میزان آبدهی، رونق اشتغال و تولید شهرستان سبزوار افزایش یاید.او گفت: امسال 40 میلیارد ریال از محل اوراق خزانه داری برای مرمت قنوات سبزوار اختصاص یافته است.

 

ارسال نظر