هدف‌گذاری کمیته امداد به 225 هزار فرصت شغلی می‌رسد

۱۳۹۷/۰۹/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۵۹۲
هدف‌گذاری کمیته امداد به 225 هزار فرصت شغلی می‌رسد

 معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی‌(ره) گفت: اگر منابع لازم اختصاص یابد، هدف‌گذاری امسال این نهاد به 225 هزار فرصت شغلی می‌رسد.

حجت‌الله عبدالملکی دیروز در حاشیه اختتامیه دوره جهادگران کارآفرین خراسان جنوبی در گفت‌وگو با ایرنا تخصیص منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری را فرصتی مغتنم برای ایجاد اشتغال در سال جاری دانست و افزود: از کل 12 هزار و 800 میلیارد تومان منابع کشور سهم کمیته امداد 2 هزار و 500 میلیارد تومان مشخص شده که اگر اختصاص یابد، 100 هزار فرصت شغلی دیگر ایجاد خواهد شد.

او گفت: امسال با کاهش تقریبا 30 درصدی در منابع بودجه دولتی مواجه شده‌ایم بطوری که سال گذشته 2 هزار و 100 میلیارد تومان در چارچوب بودجه تسهیلات تکلیفی قرض الحسنه داشتیم اما امسال این رقم به یکهزار و 400 میلیارد تومان رسیده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی‌(ره) بیان کرد: کاهش تسهیلات باعث شده که هدف‌گذاری ایجاد فرصت شغلی نیز از 170 هزار در سال به 125 هزار فرصت شغلی برسد.

وی با بیان اینکه سالانه باید 170 هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد سازماندهی شود گفت: بخشی از این فرصت‌های شغلی در حوزه کاریابی و بقیه نیز با طرح‌های اقتصادی محقق می‌شود.

عبدالملکی افزود: 45 درصد منابع بودجه دولتی از محل تسهیلات تکلیفی برای طرح‌های اشتغالزایی در هشت ماه گذشته جذب شده و با توجه به رقم‌های تخصیص یافته از محل تسهیلات تکلیفی روند جذب این منابع رضایت بخش بوده است که امیدواریم کل اعتبار تا پایان سال جذب شود.

او با گلایه از سیستم بانکی برای عدم تخصیص بخش قابل توجهی از منابع توسعه اشتغال پایدار روستایی گفت: تاکنون از این سرفصل کمتر از 100 میلیارد تومان پرداخت شده در حالی که 2 هزار و 700 میلیارد تومان طرح در سامانه کارا ثبت نام شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی‌(ره) بیان کرد: شبکه بانکی متعهد شده که تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را بطور کامل پرداخت کند که اگر این اتفاق بیفتد به هدف‌گذاری که انجام شده خواهیم رسید.

عبدالملکی اظهار داشت: البته برای افزایش سقف این تسهیلات رایزنی‌هایی با بانک مرکزی و کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال انجام شده که امیدواریم به نتیجه برسد.

 

ارسال نظر