اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۰۱:۲۶:۱۴
کد خبر: ۱۳۴۴۶۲

دارندگان فیش حج برای تکمیل اطلاعات اقدام کنند

قزوین|رییس سازمان حج و زیارت گفت: با فراخوان عمومی برای برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی اعزام به خانه خدا، تمام دارندگان فیش‌های حج تمتع برای تکمیل اطلاعات خود در سامانه سازمان حج اقدام کنند.

حمید محمدی در حاشیه معارفه مدیر جدید حج و زیارت استان قزوین اظهارداشت: اعزام به عتبات عالیات به صورت متداول برنامه‌ریزی شده و در حال انجام است البته مدتی یک وقفه جزیی و اشکالی برای اخذ روادید ایجاد شده بود که برطرف شده و اعزام‌ها در حال انجام است و ان‌شاءالله با مساعدت بانک مرکزی و سازو کار اتخاذ شده و تامین ارز مورد نیاز از طریق بانک مرکزی برای ادامه اعزام‌ها مشکلی نداریم.

محمدی در خصوص تعداد اعزام‌های عتبات گفت: چون ثبت نام به صورت مستمر و حتی روزانه انجام می‌شود در طول سال حدود ۶۰۰هزار نفر برای زیارت عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

کارگاه آموزشی خانواده و فضای مجازی و « توانمند‌سازی زنان »

اراک |کارگاه آموزشی « خانواده و فضای مجازی » و « توانمند‌سازی زنان در حوزه فناوری اطلاعات »توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وهمکاری مخابرات منطقه مرکزی در اراک برگزار شد.

این دو کارگاه آموزشی در راستای اجرای دو طرح ملی «خانواده و فضای مجازی» و «نقش فناوری اطلاعات در توان‌افزایی زنان» با رویکرد کارآفرینی و اشتغال، که از سال گذشته در سه سطح مراکز استان، شهرستان‌ها و روستاها آغاز و در سال 97 نیز ادامه یافته است، برگزار شد.

ارتقای دانش و آگاهی زنان در استفاده از فناوری‌های ارتباطاتی و اطلاعاتی به عنوان رکن اصلی خانواده، از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کارگاه‌های آموزشی است که با حضور و استقبال خوب بانوان شاغل در سازمان‌ها و ادارات استان مرکزی و عموم بانوان علاقه‌مند در سطح شهر اراک، در مخابرات منطقه مرکزی برگزار شد.

تکذیب تروریستی بودن حادثه قتل امام جمعه اهل سنت

گرگان|سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان گفت: صبح روز سه‌شنبه امام جمعه اهل سنت روستای «رضاآباد» شهرستان رامیان توسط افراد ناشناس به ضرب گلوله به قتل رسید.

«عبدالرضا چراغعلی» اظهار کرد: موضوع از طریق دستگاه قضایی در حال پیگیری است و به محض اطلاع از جزییات واقعه، اطلاع‌رسانی خواهد شد. او در خصوص تروریستی بودن حادثه گفت: تروریستی بودن حادثه به‌شدت تکذیب می‌شود. سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان یادآور شد: موضوع در حال پیگیری است و تحقیقات در حال انجام و جزییات در حال بررسی است.

کشف 3 هزار میلیارد تخلف ارزی در البرز

کرج| مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز از کشف بیش از سه هزار میلیارد ریال تخلف ارزی در این استان خبر داد.

علی اکبر مختاری گفت: سه هزار و ۱۰۱ میلیاردو ۱۷۸ میلیون و ۹۱ هزارو ۴۴۷ ریال امسال در قالب چند تخلف ارزی در البرز کشف شده است. در این زمینه هفت پرونده برای متخلفان ارزی به وسیله بانک‌ها تکمیل و برای بررسی و پیگیری لازم به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.

او افزود: متخلفان این پرونده‌ها، ارز‌های خارجی همچون دلار، یورو، یوان چین، وون کره جنوبی و درهم امارات را دریافت کرده بودند، اما به تعهدات خود عمل نکردند.

مختاری گفت: تخلف‌های ارزی شامل ۲ میلیون و ۵۱۰ هزار و هفت دلار، ۱۹ میلیون و ۶۸ هزارو ۹۱۲ یورو، ۲ میلیارد و ۶۵۳ میلیون و ۳۲ هزار و ۱۳۱وون کره جنوبی، ۱۹ میلیون و ۴۲۳ هزارو ۶۴۶یوان چین و ۲۷ هزارو ۲۷۶ درهم امارات بوده است.

او گفت: در این زمینه تاکنون ۱۰ نفر دستگیر و پرونده آنان درحال رسیدگی است.

بهره‌برداری از ۷۲ طرح محرومیت‌زدایی

 زنجان| به‌مناسبت هفته بسیج، دیروز ۷۲ پروژه محرومیت زدایی سپاه انصاارالمهدی (عج) استان زنجان به بهره‌برداری رسید. نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در این مراسم با قدردانی از خدمات محرومیت زدایی سپاه استان، در رفع مشکلات مربوط به آب شرب در برخی از روستاهای استان قدردانی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی بر استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها وخیرین برای اجرای این قبیل پروژه‌ها در مناطق محروم تاکید کرد.

استاندار زنجان هم بهره‌برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در استان را بسیار ارزشمند دانست. حقیقی افزود: سپاه علاوه بر خدمات عمرانی ومحرومیت زدایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گام‌های خوبی برداشته است که این مهم ضرورت افزایش همکاری بین دستگاه‌های اجرایی و حذف موازی‌کاری بین آنان را بیش از قبل نمایان می‌کند.

 

ارسال نظر