تلاش برای بین‌المللی شدن روز اصفهان

۱۳۹۷/۰۹/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۱۹۷
تلاش برای بین‌المللی شدن روز اصفهان

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در شهر اصفهان اظهار داشت: بین‌المللی شدن روز اصفهان را به شهردار پیشنهاد داده‌ایم و هر چند این اتفاق دیر هنگام بوده اما به نفع اصفهان است که این موضوع انجام شود.

علیرضا سالاریان در جمع خبرنگاران در یک کنفرانس مطبوعاتی به مناسبت روز اصفهان افزود: سال گذشته در شهر پاریس، رییس گروه دوستی پارلمان فرانسه علاقه‌مند به کار با ایران شد و تدارک هفته اصفهان را در شهر پاریس دید و این هفته توسط ایرانیان مقیم فرانسه به خوبی گرامی داشته شد بطوری که هنرمندان، اصحاب هنر و اساتید دانشگاه در آن شرکت کردند.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در شهر اصفهان اضافه کرد: توریست‌ها و مقامات کشورهای دیگر درباره اصفهان، نصف جهان آنگونه که ما فکر می‌کنیم آنها فکر نمی‌کنند مگر اینکه به اصفهان سفر کرده باشند؛ تصور خارجی‌ها از ایران به دلیل تبلیغات منفی طی دهه‌های گذشته متفاوت است و بنابراین تبادلات فرهنگی بسیار مهم است.

سالاریان خاطرنشان کرد: به مناسبت بزرگداشت اصفهان سفرا و شهرداران از ۱۳ کشور به ایران سفر می‌کنند که این جای بسی خرسندی است.

محمد عیدی رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز در این جلسه اعلام کرد: ۷۴ عنوان برنامه به مناسبت نکوداشت روز اصفهان برگزار می‌شود. وی افزود: جهان در جهان‌شهر اصفهان تبلور پیدا می‌کند، اگر شهر فرهنگی تحقق یابد؛ بنابراین باید اصفهان شهری زیست‌پذیر برای شهروندان و گردشگران باشد و این یک مقوله کیفی است که باید مولفه‌های آن محقق شود.

عیدی گفت: اگر می‌خواهیم جهان‌شهر اصفهان را بیشتر مطرح کنیم این شهر باید شهروند مدار باشد و ظرفیت‌های بومی آن به امری جهانی تبدیل شود و بتواند به نیازهای شهر پاسخ فرهنگی بدهد.

 

 

ارسال نظر