اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۰۱:۵۹:۱۰
کد خبر: ۱۳۳۵۴۳

حل معمای شبح سیاه در شب‌های هوت‌آباد بلوچستان

زاهدان|خرس سیاه که در روستای هوت آباد باعث رعب وحشت اهالی شده بود با همکاری مردم و یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرباز دوباره به زیستگاه خود در منطقه حفاظت شده گاندو (کوه‌بگابند) بازگشت‌.بهزاد دهواری رییس اداره حفاظت محیط زیست سرباز گفت: در پی گزارش اهالی روستای هوت آباد مبنی بر حضور حیوان سیاه رنگ در شب در نخلستان‌های این روستا از توابع بخش مرکزی شهرستان سرباز، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست سرباز با حضور در منطقه و بعد از سه شبانه روز تعقیب و مراقبت توانستند حیوان را به سمت زیستگاه خودش بدون هیچ آسیبی هدایت کنند.

اراده فولاد مبارکه در بهره مندی از توان داخلی ستودنی است

اصفهان| رییس و اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در جریان دیدار با مدیرعامل فولاد مبـــــارکه راهکارهای استفاده حداکثری از توان داخلی کشور را موردبررسی و تبادل نظر قرار دادند.

در این دیدار سید عبدالوهاب سهل‌آبادی رییس اتاق بازرگانی اصفهان و رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با تأکید بر اینکه اعتماد به دانش داخلی قطعاْ نتایج مطلوبی به همراه خواهد داشت، گفت: این اتاق همیشه حامی و بازوی فکری فولاد خواهد بود.

او در ادامه از برگزاری همایشی با حضور استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها در اتاق بازرگانی خبر داد و گفت: با حضور فعال فولاد مبارکه در این همایش و اعلام نیازهای این شرکت می‌توان از دانش فنی و تخصص شتاب‌دهنده‌ها در راستای رفع نیازهای فولاد و بی اثر کردن تحریم‌ها بهره برد.

توزیع یارانه براساس میزان فعالیت مطبوعات است

شهرکرد | معاون وزیر ارشاد گفت: توزیع یارانه مطبوعات براساس امتیاز و میزان فعالیت آنها است و مطبوعاتی که در لیست نیستند باید اعلام کنند.

سید هادی حسینی دیروز در بازدید از مجتمع فرهنگی شهرستان سامان اظهار داشت: یارانه مطبوعات به شکل اتوماتیک تنظیم شده است و براساس میزان تخصیصی که به ما داده می‌شود یارانه به صورت ماهانه و یا فصلی بین مطبوعات توزیع می‌شود. او با اشاره به نحوه توزیع یارانه بین مطبوعات افزود: یارانه بر حسب میزان امتیاز و فعالیت مطبوعات توزیع می‌شود و در همان زمانی که یارانه توزیع می‌شود اگر به اینترنت مراجعه کنند به صورت شفاف می‌توانند میزان فعالیت و امتیازشان را رصد کنند.

تکذیب خبر اعدام ۲۲ نفر در رابطه با حادثه تروریستی اهواز

اهواز| دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت: خبر اعدام ۲۲ نفر در رابطه با حادثه تروریستی اهواز از اساس از سوی دادستانی اهواز تکذیب می‌شود. حسینی پویا، گفت: پرونده متهمان حادثه تروریستی اهواز در دادسرای عمومی و انقلاب اهواز در مرحله تحقیقات مقدماتی در حال رسیدگی است.گفتنی است؛ 31 شهریور 97 بود که چند تروریست در رژه نیرو‌های مسلح در اهواز به سربازان بی سلاح، نیرو‌ها و مقامات حاضر و مردم تماشاکننده حمله ور شدند که بر اثر این اقدام تروریستی ۲۴ تن از هموطنانمان شهید و حدود ۶۰ تن زخمی شدند.

نرخ بیکاری مازندران 2 درصد کمتر از کشور شد

ساری| سرپرست معاونت اطلاعات و آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران نرخ بیکاری فصل تابستان این خطه شمال کشور را 10 درصد اعلام کرد که نسبت به میانگین کشوری 2.2 درصد کمتر است.عباس پوراسکندری دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران میانگین نرخ بیکاری تابستان در کشور را 12.2 درصد بیان کرد. او اضافه کرد: براساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ مشارکت اقتصادی (نسبت جمعیت فعال به جمعیت در سن کار) مازندران در تابستان سال جاری به 41.6 درصد رسید که نسبت به میانگین کشور نرخ مشارکت اقتصادی در این استان 7 دهم درصد بیشتراست.سرپرست معاونت اطلاعات و آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت: نسبت اشتغال به جمعیت (نسبت افراد شاغل درسن کار) دراین خطه شمال کشور در تابستان سال جاری 1.5 درصد از میانگین کشوری پیشی گرفت.

 

ارسال نظر