اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۸/۲۰ - ۰۰:۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۳۳۳۷۵

بازگشت ۲۱ شرکت تولیدی در استان گلستان به چرخه تولید

گرگان|رییس کل دادگستری گلستان و رییس ستاد اقتصاد مقاومتی استان از بازگشت ۲۱ شرکت تولیدی استان به چرخه تولید از ابتدای سال خبر داد. هادی هاشمیان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ شرکت و واحد تولیدی که تعطیل یا در آستانه تعطیلی بودند با کمک دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان گلستان، دوباره به چرخه تولید بازگشتند. او افزود: مشکلات صاحبان این واحد‌های تولیدی در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی بررسی و پس از دسته‌بندی برای حل آن در چارچوب قانون با دستگاه‌های اجرایی مربوط و بانک‌ها رایزنی شد.

ممنوعیت صدور مجوز جدید برای حفر چاه در خراسان رضوی

مشهد|امسال هیچ مجوز جدیدی برای حفر چاه در خراسان رضوی صادر نمی‌شود. مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: در استان 37 دشت وجود داردممنوعیت صدور مجوز جدید برای حفر چاه در خراسان رضوی که 34 دشت آن جزو دشت‌های ممنوعه است و دشت‌های بردسکن و درونه از بحرانی‌ترین دشت‌های استان به شمار می‌رود. محمد علایی افزود: در استان 7 هزار حلقه چاه غیر مجاز وجود دارد که بنای ما براین است تاپایان امسال دو هزار حلقه آن را غیر فعال کنیم. درآمد حاصل شده از جرایم چاه‌های کشاورزی دراستان صرف تعادل بخشی و نظارت و کنترل دشت‌های استان می‌شود.

ایجاد بخش حرا   در جزیره قشم

قشم|با تصویب هیات وزیران، بخش حرا با مرکزیت طبل در جزیره قشم ایجاد شد.

فرماندار قشم گفت: با پیگیری چندسال گذشته و با تصویب هیات دولت بخش حرا در مورخه ۱۳ آبان ماه ۹۷ ایجاد و در تاریخ ۱۸ آبان با امضای معاون اول رییس‌جمهور ابلاغ شد. علیرضا نصری افزود: پس از ابلاغ مصوبه به فرمانداری، بخشدار انتخاب می‌شود. بخش حرا دو دهستان دولاب و سلخ دارد. قشم ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار جنگل حرا دارد.

آموزش دانش‌آموزان پیرامون راهکارهای مدیریت مصرف آب

اصفهان|خانه فرهنگ آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در سال جاری آموزش راه‌های مصرف بهینه آب را از طریق نمایش و تئاتر در دستور کار قرارداد چرا که هنر تئاتر علاوه بر کارکرد ابزاری نمایش در انتقال مفاهیم آموزشی به کودکان و نوجوانان بسیار موثر است . این در حالی است که از سال 95 تا کنون ده‌ها هزار نفر از دانش‌آموزان در خانه فرهنگ آب با راهکارهای مدیریت مصرف آب آشنا شدند . زهره تشیعی رییس خانه فرهنگ آب با بیان اینکه ادامه روند خشکسالی در استان اصفهان و کمبود منابع آب اقدامات مستمر فعالیتهایی پیرامون فرهنگ سازی مصرف بهینه آب یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شرکت آبفا استان اصفهان است عنوان کرد: کودکان و نوجوانان امروز، بهره‌برداران، مدیران و تصمیم‌سازان آینده در خصوص مدیریت مصرف آب هستند بر این اساس یکی از اهداف مهم در خانه فرهنگ آب آموزش به دانش‌آموزان در کلیه مقاطع تحصیلی است . که در این راستا از تئاتر به عنوان یک ابزار آموزشی استفاده نمودیم. او به اهمیت و نقش تئاتر درامر آموزش اشاره کرد و بیان داشت: تئاتر، به عنوان رشته‌ای هنری یکی از مهم‌ترین راه‌هایی آموزشی محسوب می‌شود که کودکان با پذیرفتن نقش بهتر مباحث آموزشی را یاد می‌گیرند.

جهش بلند شرکت گاز استان مرکزی در زمینه GIS

اراک|محمدصبوری معاون مهندسی و اجرای طرح‌های این شرکت ازجهش بلند شرکت گازاستان مرکزی در زمینه GIS خبر داد.  صبوری در این خصوص گفت: از تعداد34 شهر گاز‌دار استان تعداد 24 شهر دارای نقشه ازبیلت 1/200 و به صورت کامپیوتری است و نقشه 10 شهر باقیمانده دارای نقشه نتورک 1/2000 است و امید است تا پایان سال 97 ازبیلت کلیه شهر‌ها تکمیل شود. همچنین از تعداد 940 روستای بهره مند از نعمت گاز در استان نقشه بیش از 96 درصد روستاها به صورت یکپارچه مشتمل بر 63 نقشه CGS تهیه و در حال استانداردسازی جهت تغذیه در سیستم GIS هستند و امید است این امر تا پایان سال 98 محقق و نقشه‌های کل استان به صورت یکپارچه و gis ready در پایگاه داده مکانی تغذیه شود.

نگرش مخابرات مرکزی ایجاد شبکه بزرگ مشترکین  است

اراک| مدیر تجاری و امور مشتریان مخابرات منطقه مرکزی گفت: نگرش مخابرات مرکزی ایجاد شبکه بزرگ مشترکین برای توسعه کسب و کار است.  علیرضا فرهادی در مراسم اهدای جوایز قرعه کشی مرحله چهارم وصول مطالبات تلفن همراه استان مرکزی، اظهار کرد: مخابرات آمادگی معرفی نام و شماره تلفن مشاغل خدماتی، عمومی و تجاری را دارد به گونه‌ای که هر شهروندی که اقدام به ارایه خدمات به مردم می‌کند این آمادگی از سوی مخابرات وجود دارد که از طریق سامانه 118 به مردم معرفی شود.  او هدف از اجرای این طرح را بالا بردن و بهبود فضای کسب و کار در استان دانست و افزود: با اجرای این طرح صاحبان مشاغل می‌توانند از یک بستر کسب و کار امن و مطمئن برخوردار باشند و بتوانند شماره تلفن خود را در معرض عموم قرار دهند.

 

ارسال نظر