ذخیره ۱۳۸۱ میلیون مترمکعب آب پشت سد‌های کردستان

۱۳۹۷/۰۸/۲۰ - ۰۰:۱۱:۲۴
کد خبر: ۱۳۳۳۷۱
ذخیره ۱۳۸۱ میلیون مترمکعب آب پشت سد‌های کردستان

کردستان|مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان گفت: با توجه به آبگیری چند سد در سال جاری و بارندگی‌های انجام گرفته در حال حاضر هزار و ۳۸۱ میلیون مترمکعب آب پشت سد‌های کردستان ذخیره شده است.

 به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان، کامران خرم گفت: سال گذشته در مجموع ۱۲ سد استان کردستان یک هزار و و ۲۲۶ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده بود که با توجه به آبگیری چند سد و بارندگی‌های صورت گرفته این میزان ۱۲ درصد افزایش داشته و به هزار و ۳۸۱ میلیون مترمکعب رسیده است.

او افزود: حجم آب سد قشلاق سنندج اکنون ۱۷۳.۸ میلیون مترمکعب است که پنج میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است که این میزان ۱۶۸ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان ادامه داد: همچنین حجم آب سد آزاد هم در حال حاضر ۹۶ میلیون مترمکعب است که این رقم در سال گذشته ۹۴ میلیون مترمکعب بود.خرم با اشاره به اینکه حجم آب کنونی مخزن سد چراغ ویس سقز، ۳۲ میلیون مترمکعب است، یادآور شد: این در حالی است که حجم آب این سد در سال ۹۶ حدود هشت میلیون مترمکعب بوده است.او در ادامه سخنان خود به سد سنگ سیاه اشاره کرد و بیان کرد: در حال حاضر حجم آب مخزن سد سنگ سیاه ۴.۱ میلیون مترمکعب است که سال گذشته ۸.۵ میلیون مترمکعب بود.

 

ارسال نظر