ضرورت افزایش معافیت‌های مالیاتی در حوزه فرش

۱۳۹۷/۰۸/۲۰ - ۰۰:۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۳۳۳۷۰
ضرورت افزایش معافیت‌های مالیاتی در حوزه فرش

خراسان رضوی|رییس اتحادیه فرش دستباف مشهد گفت: دولت باید معافیت‌های مالیاتی را برای کلیه فعالین عرصه فرش ایران افزایش دهد.

هادی مخملی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امریکا به عنوان اولین وارد‌کننده فرش دستباف در جهان با شرایط تحریمی که به وجود آورده، موجب شده ما در حوزه ایجاد بازاری که بتواند پاسخگوی اشتغال پایدار و قابل اتکا باشد دچار مشکل شویم، اما ما باید با سیاست‌گذاری بر تولید فرش از فروپاشی آن در این شرایط فشار اقتصادی جلوگیری کنیم.

رییس اتحادیه فرش دستباف مشهد عنوان کرد: عمده رقبای خارجی ما کشورهایی مانند هند و پاکستان هستند و چین، رقیب همیشگی ما در حال حاضر به عنوان بازار فروش ما محسوب می‌شود که این معلول علاقه‌مندی مردم چین به فرش ایرانی و کاهش رقابت چین در حوزه فرش است.

او افزود: اگر ما با سیاست‌گذاری مناسب بتوانیم بازار چین را به عنوان یک بازار عمده صادراتی برای فرش ایرانی مبدل کنیم در رونق صادرات فرش ایرانی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

رییس اتحادیه فرش دستباف مشهد به افزایش قیمت مواد اولیه اشاره کرد و متذکر شد: چین و پاکستان مواد اولیه فرش دستباف را خریداری می‌کنند و ما باید با نیم دلار کمتر پشم داخلی را بفروشیم و با حدود یک دلار بیشتر پشم خارجی را وارد کنیم، این عدم تعادل‌ها باعث افزایش قیمت شده است.

 

ارسال نظر