اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۸/۱۹ - ۰۰:۵۳:۳۲
کد خبر: ۱۳۳۲۹۱

4 میلیون و 243 هزار زائر به مشهد سفر کردند

مشهد|مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران و سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان گفت: از تاریخ 7 آبان امسال تا پایان دیشب، بیش از 4 میلیون و 243 هزار زائر وارد مشهد مقدس شدند. مهدی فروزان افزود: 435 هزار و 895 نفر از این زائران پیاده به مشهد مشرف شدند که آمار ورودی زائران پیاده در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال 8.5 درصد افزایش داشته است و بیش از 3 میلیون و 808 هزار زائر هم با استفاده از وسیله نقلیه شخصی، وسایل حمل و نقل جاده‌ای، قطار و هواپیما وارد مشهد شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال 20 درصد افزایش دارد. فروزان ادامه داد: در این مدت بیش از 2 میلیون و 942 هزار نفر با وسیله نقلیه شخصی به مشهد سفر کردند، بیش از 510 هزار نفر از حمل و نقل عمومی جاده‌ای استفاده کردند و بیش از 225 هزار زائر هم با استفاده از خطوط ریلی به پایتخت معنوی ایران رسیدند.او گفت: بیش از 130 هزار نفر از زائران نیز برای سفر به مشهد از خطوط هوایی استفاده کردند.

کشف بسته مواد منفجره در مسیر پیاده‌روی ولایت

بوشهر|رییس شورای هیات‌های مذهبی کشور گفت: یک بسته مواد منفجره در مسیر پیاده‌روی ولایت در دشتستان کشف شد. نوشاد نوشادی رییس شورای هیات‌های مذهبی کشور گفت: پیاده‌روی بزرگ ولایت با حضور ده‌ها هزار نفر از مردم ولایت‌مدار استان بوشهر در شهرستان دشتستان برگزار شد و مردم مسافت ۱۷ کیلومتری برازجان تا امامزاده ابراهیم را طی کردند. او از کشف یک بسته حاوی مواد منفجره در مسیر پیاده‌روی خبر داد و افزود: خوشبختانه با سرعت‌عمل نیروهای امنیتی بلافاصله این بمب شناسایی و خنثی شد و به کسی نیز آسیبی نرسید.

آزادی دو گروگان در شهرستان‌های ایرانشهر و سرباز

زاهدان|سپاه شهرستان ایرانشهر در پی آزادی دو گروگان از چنگال آدم ربایان اطلاعیه‌ای صادر کرد. سپاه شهرستان ایرانشهر طی بیانیه‌ای از آزادی دو گروگان طی ۲۴ ساعت خبر داد. در متن این اطلاعیه آمده است: با توجه به گزارش‌های گروگانگیری در شهرستان ایرانشهر، سپاه شهرستان ایرانشهر با اشراف اطلاعاتی در حوزه ماموریتی خود و استفاده از توان ریش سفیدان منطقه، روز سه شنبه اقدام به رهایی فردی ۲۲ ساله کرد. گفتنی است این فرد که سه روز قبل و به خاطر بدهی مالی و درگیری طایفه‌ای توسط یکی از اقوام خود ربوده شده بود، نهایتا در بهشت آباد بمپور آزاد و به خانواده‌اش در شهر قلعه گنج استان کرمان تحویل داده شد.

تخلف دو میلیاردریالی نانوایی‎های لرستان ‌

خرم آباد|رییس سازمان صمت از تخلف بیش از دو میلیارد ریالی نانوایی‎های لرستان خبر داد. ‌محمدرضا صفی‌خانی اظهار کرد: طی 7 ماهه امسال پنج هزار و 604 بازرسی از واحدهای نانوایی استان به عمل آمده است‌. در این راستا بیش از 200 مورد گشت مشترک نیز با تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف انجام شده است‌. صفی‌خانی بیان کرد: بطور مجموع 467 پرونده تخلفاتی به ارزش بیش از 2 میلیارد ریال به تعزیرات حکومتی معرفی شده است‌. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیشترین تخلفات واحدهای نانوایی را مربوط به کم‌فروشی عنوان کرد و افزود: حدود 137 مورد مربوط به این تخلف بوده است .

بازماندن سالانه ۳ هزار کودک از تحصیل

بندرعباس| معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان گفت: سالانه حدود ۳ هزار کودک در هرمزگان از تحصیل باز می‌مانند. ایرج بیت الهی با اشاره به اینکه سالانه نزدیک به ۲ تا ۳ هزار کودک در هرمزگان از تحصیل باز می‌مانند، اظهار کرد: تاکنون ۸۲۴ کودک بازمانده از تحصیل در هرمزگان شناسایی شدند.معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان گفت: این کودکان با همکاری کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و آموزش و پرورش هرمزگان جذب مدارس شدند.بیت الهی با اشاره به اینکه برای تامین پوشاک، نوشت افزار و سرویس رفت و آمد این کودکان به سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است، اضافه کرد: بیشتر کودکان بازمانده از تحصیل پسر هستند.

قطع شدن راه ارتباطی 10 روستای اندیکا

اهواز| طغیان رودخانه‌های دره شیران و سرحونی اندیکا موجب قطع شدن راه ارتباطی

10 روستا این شهرستان شد. عضو شورای اسلامی بخش چلو اندیکا گفت: با طغیان این روستاها راه ارتباطی چال منار، چال دیره، چال سنگا، پای راه منار، هشت پیچ، بنه فیض‌الله، چال انجیر، چال طلا، نثار باور احمد، چال توکاب قطع شده است. نیاز علی سهرابی افزود: این روستاها دارای بیش از500 خانوار هستند که در 6 ماه از سال با این مشکل مواجه هستند. او ادامه داد: سال‌هاست که قرار بوده پل روی این رودخانه فصلی ساخته شود اما متاسفانه در عمل اقدامی نشده است.

 

ارسال نظر