ارایه توانمندی‌های برتر اقتصادی

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۲۰۲
ارایه توانمندی‌های برتر اقتصادی

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی ساختمان و عمران کیش در حالی وارد روز آخر شد که فعالان صنعت ساختمان در این گردهمایی بزرگ توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تعاون ایران، چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی ساختمان و عمران کیش، در آخرین روز خود، میزبان فعالان اقتصادی و مسکن بود و بستر آشنایی با آخرین تکنولوژی‌ها در صنعت ساختمان را برای سرمایه‌گذاران و فعالان فراهم کرد.

نمایشگاه به عنوان یک رخداد منحصر به فرد در اقتصاد کشور برای سرمایه‌گذاری و توسعه فضای کسب و کار با توجه به ویژگی‌های خاص جغرافیایی و توسعه یافته بودن بازارهای مالی و پولی کیش و وجود مراکز دانشگاهی متعدد مالی، مدیریتی و اقتصادی و مهندسی در جزیره محسوب می‌شود و فرصتی مغتنم برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بخش عمران و مسکن کشور فراهم کرد.

به گفته دبیر اجرایی چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی ساختمان و عمران کیش، تعداد ۱۲۰ شرکت‌کننده در نمایشگاه امسال حضور داشتند و این نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۴هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد.

علی مطیع جهانی معاونت پشتیبانی، برنامه‌ریزی و تحقیقات و دبیر اجرایی نمایشگاه ساختمان و عمران کیش، با اشاره به استقبال چهاردهمین نمایشگاه، ابراز داشت: مشارکت‌کنندگان در ۹ گروه کالایی مرتبط با صنعت ساختمان حضور داشتند که این گروه‌ها شامل، مصالح پایه‌ای و سیستم‌های سازه‌ای، معماری و دکوراسیون داخلی، تاسیسات مکانیکی ساختمان، تاسیسات برقی و الکترونیکی، آسانسور و بالابر، ابزار و ماشین آلات ساختمان، خدمات مهندسی و حرفه‌ای و بازار سرمایه، تشکل‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز علمی عمران و خدمات شهری بودند.

معاونت پشتیبانی، برنامه‌ریزی و تحقیقات اتاق تعاون ایران همچنین به حضور 15 نماینده از کشورهای خارجی و حضور هیات‌های تجاری در بزرگ‌ترین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان اشاره کرد و گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها راه‌حلی برای خروج بخش مسکن از رکود خواهد بود.

دبیر اجرایی چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی ساختمان و عمران کیش در خصوص سایر برنامه‌های جانبی این نمایشگاه اذعان داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط دانشگاه‌های معتبر در بخش‌های مختلف از دیگر برنامه‌های جانبی نمایشگاه امسال بود.

وی افزود: در این نمایشگاه از اساتید دانشگاه‌های امیر کبیر و شهید بهشتی برای ارایه آخرین دستاوردهای حوزه صنعت در قالب علمی و معماری دعوت شد.

مطیع جهانی تأکید کرد: استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان داخلی و خارجی در حوزه خلیج فارس و حضور صددرصدی آنها در صنعت ساخت و ساز و پیشرفت مناطق جنوبی کشور می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

مدیر اجرایی نمایشگاه‌های اتاق تعاون ایران با بیان اینکه اقتصاد هر کشوری به صنعت نمایشگاهی وابسته است افزود: صنعت نمایشگاهی با تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ارتباط مستقیمی دارد و می‌تواند در چنین شرایط اقتصادی کشور وضعیت بهبودی را برای هر دو طرف فراهم کند.وی ادامه داد: استقبال خوب تولیدکنندگان داخلی در نمایشگاه‌های صنعت ساختمان و ارایه دستاوردهای جدید آنها می‌تواند قدرت رقابت با کشورهای خارجی را افزایش دهد و این خود یک نشانه خوب برای برون رفت رکود از بازار مسکن است.

وی ادامه داد: اهمیت مناطق آزاد به عنوان منطقه آزاد تجاری – صنعتی در اقتصاد کشورهای توسعه یافته و برخی از کشورهای در حال توسعه بسیار مهم تلقی می‌شود. اصلی‌ترین هدف مناطق آزاد در جهان و به خصوص در کشورهای در حال توسعه ایجاد پیوند ملی با اقتصاد جهانی و بازارهای بین‌المللی در ورای مقررات و قوانین درون مرزی کشورهاست.

مطیع جهانی یادآور شد: پیشرفت در کشورمان در تمامی صنایع حائز اهمیت بوده و می‌بایست نگاهی تازه به جایگاه و رویکردهای استراتژیک مناطق آزاد در کشور داشت.

وی افزود: یکی از صنایع مهم در کشورمان صنعت ساختمان و عمران است که بیش از ۸۰ صنعت، وابستگی کامل به صنعت عمران و ساختمان دارند.

به گفته دبیر اجرایی چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی عمران و ساختمان کیش یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه کمک به توسعه و رونق صنعت عمران، ساختمان، گردشگری در منطقه آزاد تجاری کیش بوده و با توجه به جایگاه ویژه این منطقه در صادرات کالا و خدمات می‌تواند بستری مناسب جهت توسعه زیر بنایی و زیر ساخت‌های عمرانی منطقه باشد.

مطیع جهانی معاونت پشتیبانی، برنامه‌ریزی و تحقیقات اتاق تعاون ایران ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه به عنوان یک رخداد منحصر به فرد در اقتصاد کشور برای سرمایه‌گذاری و توسعه فضای کسب و کار با توجه به ویژگی‌های خاص جغرافیایی و توسعه یافته بودن بازارهای مالی و پولی کیش و وجود مراکز دانشگاهی متعدد مالی، مدیریتی و اقتصادی و مهندسی در جزیره فرصتی است که تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بخش عمران و مسکن کشور می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

ارسال نظر