اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۹۵۷
اخبار شهرستان‌ها

استقرار هزار دستگاه اتوبوس در پایانه برکت مهران

ایلام|مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان ایلام گفت: حدود هزار دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زوار در پایانه برکت مهران وجود دارد و مشکلی برای بازگشت زوار وجود ندارد. دلخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان ایلام گفت: حدود هزار دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زوار در پایانه برکت مهران وجود دارد و در حال حاضر زوار برای بازگشت به شهر‌های خود مشکلی ندارند. او گفت: از بامداد پنجشنبه تا ساعت ۱۰ صبح ۴۷ هزار نفر از طریق پایانه مرزی مهران وارد کشور شده‌اند. او افزود: بیشتر زوار که از طریق مرز‌های شلمچه و چذابه به عتبات عالیات مشرف شده‌اند از طریق مرز مهران وارد کشور می‌شوند.

تولد نوزاد پسر در آمبولانس شادمهر در خراسان رضوی

با کمک اورژانس ۱۱۵ شادمهر شهرستان مه ولات در استان خراسان رضوی، نوزاد پسر سالم در آمبولانس متولد شد. در اولین دقایق بامداد دیروز گزارشی از زایمان زودهنگام خانمی ۲۸ساله در شهر شادمهر به مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ اعلام و اورژانس پایگاه جاده‌ای شادمهر فورا به محل حادثه اعزام شد. با توجه به شروع فرایند زایمان و شرایط تهدید‌کننده حیات جنین، تکنیسین‌های اورژانس تصمیم به انجام مراحل زایمان در آمبولانس گرفته و پس از ارزیابی و اقدامات پایه درمانی اقدام به زایمان نوزاد در آمبولانس کردند. نوزاد عجول صحیح و سالم در آغوش مادر خود قرار گرفت و هر دو جهت مراقب تکمیلی تحویل بیمارستان نهم دی تربت حیدریه شدند.

آتش سوزی در انبار کالای سازمان فروش اموال تملیکی

بیرجند |رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: بامداد دیروز، انبار کالای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در شهرک صنعتی بیرجند آتش گرفت. علی حسینی اظهار کرد: ساعت۲: ۱۰ بامداد پنجشنبه با اعلام این حادثه به مرکز فرماندهی ۱۲۵، تیم ایستگاه آتش نشانی شهرک صنعتی به محل اعزام شدند و تیم‌های اطفای حریق پس از رسیدن به محل ابتدا با باز کردن قفل درب اصلی انبار و برش یکی از درب‌های فرعی توانستند راه دسترسی به شعله‌های آتش را بازگشایی و از سه جهت عملیات اطفای حریق را انجام دهند. حسینی خاطرنشان کرد: با وجود حجم زیاد و تنوع کالاها در این انبار، شعله‌های آتش، مهار و آتش‌نشانان در حال لکه‌گیری هستند. این حادثه خسارت جانی در پی نداشت و علت حادثه توسط کارشناسان علت‌یابی سازمان آتش‌نشانی بیرجند در حال بررسی است.

زوار نرخ‌های مصوب را پرداخت کنند

ایلام |مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام گفت: شعبه‌هایی سیار از تعزیرات حکومتی در پایانه برکت مستقر شده و کرایه اتوبوس‌ها برای زوار اعلام شده است. بیرانوند مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام گفت: شعبه‌های سیار از تعزیرات حکومتی در پایانه برکت مستقر شده و قیمت‌ها در هشت نقطه برای زوار اعلام شده است. او افزود: در صورت تخلف زوار می‌توانند مراتب را به مسوولان اطلاع دهند. در همین حال مسوولان اعلام کردند بیشتر موکب‌ها برای ارایه خدمات به زوار فردا هم فعال هستند.

افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی لرستان در خرم‌آباد

خرم‌آباد |این نیروگاه خورشیدی در شهرک صنعتی شماره 2 افتتاح شد. مدیرعامل شرکت برق استان گفت: برای ساخت این نیروگاه خورشیدی 100 کیلو واتی 5 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.  خودنیا گفت: با افتتاح این نیروگاه خورشیدی علاوه بر تولید سالانه 36 هزار کیلو وات ساعت برق برای 3 نفر هم شغل ایجاد شد. به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان برق تولیدی این نیروگاه را شرکت توانیر خریداری می‌کند.

صادرات کنسانتره انگور از شاهرود به روسیه

سمنان |مدیر اتحادیه تعاونی روستایی سمنان: بیش از ۹۱۶ تن کنسانتره انگور از شاهرود به روسیه صادر شد. مدیرعامل اتحادیه تعاونی روستایی استان سمنان گفت: این میزان صادرات از ابتدای فصل برداشت انگور تاکنون و با خرید سه هزار و 664 تن و 377 کیلوگرم انگور از باغداران شهرستان شاهرود و استان‌های فارس و خراسان شمالی انجام شده است.جعفر جورابلوافزود: بیش از هفتاد درصد انگورها معادل دو هزار و 383 تن و 706 کیلوگرم از باغداران شاهرودی خریداری شده است. به گفته وی، امسال قیمت انگورهای درجه دو و سه خریداری شده از باغداران، یکسان و معادل کیلویی هزار و 400 تومان بود.

 

ارسال نظر