اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۳۲۷۹۳

بارش بی‌سابقه 63 میلی‌متری در قشم

قشم|بارش باران از ابتدای هفته جاری موجب شد هرمزگانی‌ها که این روزها در تداوم خشکسالی‌های پی در پی به سر می‌برند به تداوم این‌بارش‌ها تا پایان سال خوشبین باشند. معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: 37 سازه آبخیزداری در بارندگی چند روز گذشته، در استان آبگیری شد. جعفر تختی نژاد با بیان اینکه دراین مدت سازه‌های سنگی ملاتی، خاکی و بندهای کوتاه ملاتی شهرستان حاجی آباد، بندرعباس، بندرلنگه و پارسیان آبگیری شده است، تصریح کرد: مهم‌ترین هدف سازه‌های آبخیزداری مهار آب باران، کنترل سیل، تغذیه سفره‌های زیر زمینی، مدیریت روان آب‌ها، تقویت منابع آبی و کمک به پایداری آن در حفظ تولید و اشتغال و احیای عرصه‌های منابع طبیعی، حفاظت خاک، مقابله با خشکسالی و اجرای طرح‌های آبخیزداری در سرشاخه‌های بالادست است. تختی نژاد در پایان اظهار کرد: تداوم بارندگی‌ها نوید بخش سال پر بارشی در هرمزگان است و با مهار و کنترل ریزش‌های جوی صورت گرفته، زمینه تقویت منابع آب، کاهش خسارت‌های خشکسالی و پایداری عرصه‌های منابع طبیعی استان فراهم شود.

نخستین پرواز مسافری فرودگاه سمنان کنسل شد

قشم|در پی اعلام خبر برقراری نخستین پرواز مسافری از فرودگاه سمنان که قرار بود ساعت ۱۰ صبح دیروز به مقصد مشهد انجام شود این پرواز به دلیل صادر نشدن مجوز امنیت پرواز منتفی شد. با وجود همه تلاش‌ها و آمادگی فرودگاه سمنان و هواپیمایی جمهوری اسلامی برای برقراری نخستین پرواز مسافری در فرودگاه سمنان، صادر نشدن مجوز امنیت پرواز مراسم بدرقه خانواده معظم شهدای این استان به مشهد را به زمانی دیگر موکول کرد.  مسوولان امنیت پرواز هواپیمایی کشور مجوز این پرواز را که قرار بود صبح دیروز با حضور خانواده معظم شهدا به مقصد مشهد انجام شود با وجود تلاش‌های زیاد مسوولان استان سمنان و هواپیمایی کشور صادر نکردند و این پرواز به تعویق افتاد. فرماندار سمنان ضمن تأیید این خبر گفت: متأسفانه این پرواز که به منظور آغاز رسمی پروازها در فرودگاه سمنان نیز محسوب می‌شد به سبب صادر نشدن مجوز امنیت پرواز لغو شده است. سید عباس دانایی با اشاره به پیگیری‌های مستمر مسوولان استان سمنان برای برقراری این پرواز اظهار داشت: با وجود همه این پیگیری‌ها که تا صبح دیروز نیز ادامه داشت این پرواز به زمانی دیگر موکول شد.

توزیع سبد کالا در بابلسر

ساری|رییس اداره بهزیستی بابلسر گفت: سبد کالا به جامعه هدف بهزیستی به صورت تدریجی و مرحله‌ای در این شهرستان توزیع می‌شود . محمد اکبری زعفرانی گفت: با همکاری خیرین و مشارکت‌های مردمی تعداد 70 بسته سبد غذایی حمایتی شامل ماکارونی، سویا، عدس، روغن، قند، چای، رب گوجه و... به ارزش مالی یکصد هزار تومان برای هر مددجو تخصیص یافته است . او افزود: اداره بهزیستی آماده دریافت کمک‌های مردمی و خیرین شهرستان بابلسر برای رسیدگی هر چه بهتر جامعه هدف است تا با توکل بر خدا مرحله دوم سبد کالا تزریق شود .

پخت 3 تن غذای نذری

بیرجند|همزمان با اربعین حسینی، 3 تن غذای نذری غلور در بیرجند پخت و بین عزاداران و نیازمندان توزیع شد. مراسم پخت این غذای نذری محلی سحرگاه در محله چهاردرخت بیرجند برگزار که در آن 15 دیگ غذای نذری پخت شد. مراسم پخت غذای نذری غلور در اربعین در محله چهاردرخت بیرجند قدمت 40 ساله دارد که در فهرست میراث ملی کشور نیز به ثبت رسیده است. در پخت غلور که از غذاهای محلی خراسان جنوبی است از گوشت گوسفند، گندم، حبوبات و سیر و پیاز استفاده می‌شود.

40میلیون دلار صادرات محصولات فولادی

کاشان|در نیمه نخست امسال ۴۰میلیون دلار محصولات فولادی از آران و بیدگل به خارج از کشور صادر شده است. رییس اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان آران و بیدگل گفت: صادرات محصولات فولادی از این شهرستان در مدت مشابه پارسال حدود چهارمیلیون دلار بود که امسال رشد 10برابری داشته است. مجتبی محلوجی با اشاره به تک محصولی بودن به تهدیدی برای صنعت این شهرستان است افزود: فولاد جزو صنایع مادر محسوب می‌شود که می‌تواند بیش از یک هزار و 200صنعت و حرفه وابسته را نیز به تحرک وادار کند. او با بیان اینکه زمینه برای راه‌اندازی شهرک صنایع فلزی در این شهرستان وجود دارد گفت: صنایع فولادی زمینه ساز اشتغال بیشتر دانش‌آموختگان دانشگاهی است و گسترش آن می‌تواند توسعه اقتصادی شهرستان آران و بیدگل را همراه داشته باشد. او با تاکید بر لزوم تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه گفت: هدایت دانش‌آموختگان دانشگاهی به سوی راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان، فعالیت در واحدهای فناور و بهره‌گیری از دانش متخصصان می‌تواند به توسعه تولید فولاد در شهرستان آران و بیدگل کمک کند.

 

ارسال نظر