اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۶۲۸

شهردار آبیک برکنار شد

قزوین|شهردار آبیک با رای پنج عضو شورای اسلامی این شهر از مقام خود برکنار شد.

علت برکناری سعید آگشته، ساخت و ساز‌های غیرمجاز برخی افراد در مناطق مختلف شهر، غیبت از محل کار و برگزار نشدن مناقصه‌ و مزایده‌های شهرداری اعلام شده است.

طرح سئوال از شهردار آبیک، چندی پیش با امضای چهار عضو از هفت عضو شورای شهر اعلام وصول شده بود که نمایندگان سئوال کننده از پاسخ‌های شهردار قانع نشدند. سئوال از شهردار دیروز به جلسه استیضاح منجر شد که طی آن، پنج عضو شورای شهر، به برکناری سعید آگشته رای دادند. هم اکنون احمد محمدی یکی از کارشناسان واحد املاک شهرداری، به عنوان سرپرست شهرداری آبیک منصوب شده است.

جابه جایی مسافران اربعین

با قطار

اراک|مدیرکل راه‌آهن منطقه اراک گفت: روزانه ۱۵ رام رفت و برگشت قطار در استان کرمانشاه مسافران اربعین را جابه‌جا می‌کند.

جلال‌الدین کوکنار اظهار داشت: از 27 مهر تا 13 آبان ماه امسال در مجموع 176 رام رفت و برگشت به‌منظور رفاه حال زائران اربعین انجام می‌شود.

او با اشاره به عرضه بلیت ترکیبی ریلی جاده‌ای از مسیر تهران تا مهران عنوان کرد: این قطارها از تهران حرکت می‌کنند و در قم، اراک و ملایر نیز توقف دارند و از کرمانشاه تا مهران نیز با اتوبوس جابه‌جا می‌شوند. کوکنار گفت: کمترین قیمت بلیت قطار از تهران به کرمانشاه برای یک مسیر رفت یا برگشت 150 هزار و 600 تومان و بیشترین آن 224 هزار و 600 تومان است.

مدارس 3 شهر خوزستان تعطیل شد

اهواز|باران و گرد و خاک مدارس سه شهر بندرامام خمینی (ره)، خرمشهر و هویزه در خوزستان را به تعطیلی کشاند. محسن بیرانوند اظهار کرد: با توجه به‌شدت بارندگی‌ها و آب گرفتگی معابر، کلیه مدارس نوبت عصر بندرامام خمینی (ره) روز، شنبه (پنجم آبان‌ماه) تعطیل اعلام شدند. وی افزود: تنها مدارس بندرامام خمینی (ره) تعطیل اعلام شده‌اند و مدارس ماهشهر فعالیت عادی خود را دارند.

تفکیک شبکه آب شرب و بهداشتی شهر زواره اصفهان

اصفهان| در سال جاری در شهر زواره به منظور تامین پایدار آب شرب با کیفیت، شبکه آب شرب مجزا از آب بهداشتی اجرا شد.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان گفت: در سال جاری شبکه‌یی به طول 12 کیلو متر برای تامین پایدار آب شرب مردم شهر زواره اجرا شد که بدنبال آن 20 شیر برداشت در نقاط پر تردد شهر، نصب گردید.

هاشم امینی با بیان اینکه شهر زواره یکی از شهرهای، توابع شهرستان اردستان است افزود: شهر اردستان در انتهای خط انتقال طرح آبرسانی اصفهان بزرگ استان قرار دارد این در حالی است که خط انتقال آب به شهرستان اردستان به طول 110 کیلومتر است . او به EC بالای آب در شهر زواره اشاره و خاطرنشان ساخت: EC آب در شهر زواره تاحدودی بالاست لذا، با آب طرح مخلوط سپس با کیفیتی مطلوب در شبکه‌یی جدا از آب بهداشتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.که این امر رضایت مشترکین را رقم زده است .

پرداخت حقوق کارگران در اولویت قرار گیرد

مشهد|مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: باید پرداخت مطالبات کارگران را در زمان پرداخت مطالبات پیمانکاران مدنظر قرار داده و آن را در اولویت قرار دهند تا کارگر دچار چالش و مشکل نشود.

احمد سنجری دیروز در همایش شرایط حفظ حقوق کارگران و الزامات قانونی آن در برگزاری مناقصات دولتی با اشاره به اینکه ما در حوزه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان ناظر بر اجرای قانون کار، دو وظیفه و رسالت اصلی داریم، تصریح کرد: یکی از این وظایف صیانت از نیروی کار و دوم تنظیم و نظارت بر روابط کار است.

ارتباط دو سویه صنعت و دانشگاه زمینه‌ساز رشد اقتصاد

 

ارسال نظر