اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۰۰:۰۰:۱۷
کد خبر: ۱۳۲۵۴۶

 

خدمت‌رسانی به زائران اربعین تا 28 صفر ادامه دارد

اهواز| استاندار خوزستان گفت: خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی تا 28 ماه صفر ادامه دارد.

 غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از مواکب مرز چذابه اظهار کرد: خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی تا 28 ماه صفر ادامه دارد. برخی از مواکب تا آخر ماه صفر برای برگشت زائران پابرجا باقی خواهند ماند. استاندار خوزستان تصریح کرد: مشکلی در زمینه تدارکات برای بازگشت زائران به خاک ایران وجود ندارد. برنامه‌ریزی‌های لازم برای تردد انجام گرفته و تمهیدات لازم برای بازگشت زوار چیده شده است.

عدم پخش تلویزیونی و نبود حامی مالی موانع ورزش بانوان

سمنان| مسوول امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان وعده داد که زنان ورزشکار این استان در مسابقات 2020 حضور پررنگ‌تری داشته باشند. ناهید امیدی سرمایه‌گذاری در ورزش بانوان استان را یک ضرورت خواند و گفت: در چند سال اخیر حمایت‌ها از ورزش بانوان بهتر شده اما همچنان با مشکلاتی به ویژه در بحث اسپانسر مالی روبرو است. وی عدم پخش تلویزیونی و نبود حامی مالی را دو مانع مهم پیش روی ورزش بانوان در این استان برشمرد و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود فعالان بخش خصوصی و کارخانه‌داران حمایت بیشتری از ورزش بانوان در استان داشته باشند.

واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران

قزوین| مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 72هکتار از اراضی صنعتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی به متقاضیان سرمایه‌گذاری واگذار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد چشمگیری داشته است. حمیدرضا خانپور با اعلام این خبر افزود: رشد 7/1 برابری واگذاری زمین به متقاضیان ساخت واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی در شهرک‌های صنعتی، نشان از رونق تولید و اشتیاق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری است. او یادآور شد: در سال حمایت از کالای ایرانی و در راستای جذب سرمایه‌گذار، ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال پایدار جوانان، شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین موفق به جذب 71 متقاضی سرمایه‌گذاری در شهرکها و نواحی صنعتی استان شده است. خانپور اظهار داشت: تا کمتر از یک‌ماه آینده حدود 70 هکتار از اراضی شهرک صنعتی خرمدشت به متقاضی سرمایه‌گذاری واگذار خواهد شد و تا پایان سال واگذاری 100 هکتار از اراضی شهرکها و نواحی صنعتی به سرمایه‌گذاران در دستور کار این شرکت قرار دارد.

قتل ‌زن جوان توسط برادرش در بیمارستان

اهواز| زن جوانی در بیمارستان گلستان اهواز توسط برادر خود به قتل رسید. یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایلنا گفت: ساعت 15، 28 مهر ماه جاری زن جوانی به نام س.34 ساله اهل اهواز که توسط برادرش با چاقو مصدوم شده بود توسط مردم در بیمارستان گلستان اهواز بستری شد.  بر پایه این خبر این زن پس از عمل جراحی و یک روز پس از بستری‌شدن در بخش اعصاب و روان دوباره توسط برادرش مورد هجوم قرار گرفته و در نهایت با بریده‌شدن گلو و پهلویش با سرنیزه به قتل رسید. این منبع آگاه افزود: باتو‌جه به اینکه این زن روز قبل از حادثه مورد ضرب وجرح برادرش قرار گرفته بود هیچ‌ مراقبت ویژه‌ای از او در بیمارستان صورت نگرفت، به همین دلیل برادرش در وقت ملاقات به راحتی توانست به اتاق بستری خواهرش رفته و در برابر ‌چشمان بیماران بستری دیگر در اتاق و همراهان آنها، خواهرش را به قتل برساند. بنا بر این گزارش، قاتل دستگیر شد اما هنوز علت این قتل وحشتناک مشخص نیست.

هیچ گونه مشکل امنیتی در مرز مهران وجود ندارد

ایلام| فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) گفت: هیچ گونه مشکل امنیتی در مرز مهران نداریم.  سردار سید صادق حسینی دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هیچ مشکل امنیتی در مرز مهران وجود ندارد. فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) گفت: زائران در اوج امنیت و به سهولت و سرعت در راه خروج از مرز مهران و ورود به کشور عراق هستند.

حسینی حجم حضور گسترده زائران اربعین در مرز مهران را بی‌سابقه دانست و خاطرنشان کرد: امکانات، تجهیزات جهت اسکان و پذیرایی در مرز مهران مهیا است. فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) با اشاره به صف طولانی خودروهایی که می‌خواهند به صورت ترانزیت از مرز مهران خارج شوند اشاره کرد و گفت: پیشنهاد آن است که اینگونه خودروها جهت سهولت در ورود به کشور عراق به مرز چذابه مراجعه کنند. وی هدف از این پیشنهاد را در آن دانست که صف خروج خودروهای ترانزیت طولانی و حضور و ماندن در این صف نیازمند صبر و حوصله زیاد است.

 

 

ارسال نظر