جزییات برگزاری اجلاس ICA در تهران

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۷:۰۱
کد خبر: ۱۳۲۱۱۵
جزییات برگزاری اجلاس ICA در تهران

ثبت‌نام قطعی ۱۲۰ شرکت خارجی با وجود تحریم

 معاون اقتصادی اتاق تعاون با تشریح جزییات برگزاری اجلاس تعاونی‌های آسیا و اقیانوسیه در تهران، از ثبت‌نام قطعی ۱۲۰ شرکت از ۲۲ کشور برای حضور در اجلاس خبر داد.  محمد ضیغمی، درباره برگزاری اجلاس ICA به میزبانی ایران گفت: اتاق تعاون ایران با توجه به فعالیت‌های بین‌المللی که در یکی، دو سال گذشته داشته است، برای اولین‌بار موفق به دریافت میزبانی اجلاس اتحادیه بین‌المللی تعاون در بخش آسیا و اقیانوسیه شده است.

او ادامه داد: این دوره سیزدهمین دوره اجلاس ICA است که از ۲۶ تا ۳۰ نوامبر مصادف با ۵ تا ۹ آذرماه در تهران برگزار می‌شود که نمایندگانی از کشورهای آسیا و اقیانوسیه در این اجلاس حضور خواهند داشت. به گفته وی تاکنون قریب به ۱۲۰ شرکت از بیش از ۲۲ کشور برای حضور در اجلاس اعلام آمادگی کرده‌اند. او با اشاره به اینکه ثبت‌نام همچنان ادامه دارد، گفت: پیش‌بینی ما این است که تعداد شرکت‌کنندگان به ۱۵۰ شرکت بالغ خواهد شد که تعداد خوبی برای حضور در یک اجلاس بین‌المللی است. معاون اتاق تعاون درباره برنامه‌های اجلاس ۴ روزه ICA در تهران گفت: برگزاری نشست هیات‌مدیره اتحادیه بین‌المللی تعاون در بخش آسیا و اقیانوسیه، همچنین ۱۱ کمیته تخصصی در بخش‌های مختلف از جمله در بخش جوانان، آموزش و تحقیقات، کشاورزی دانش بنیان و سایر زمینه‌ها از برنامه‌های این اجلاس ۴ روزه است. همچنین در روز پایانی نیز بازدیدی از تعاونی‌های موفق انجام خواهد شد.

به گفته او در بخش جانبی اجلاس هم برگزاری تورهای گردشگری برای شرکت‌هایی که به ایران می‌آیند تدارک دیده شده است تا از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری دو استان فارس و اصفهان بازدید کنند.

معاون اقتصادی و بین‌الملل اتاق تعاون برگزاری نشست‌های تجاری بین بخش تعاون کشورهای شرکت‌کننده با بخش تعاون و غیرتعاون ایران را از دیگر برنامه‌های جانبی اجلاس برشمرد و ادامه داد: برای برگزاری این نشست‌ها طی فراخوانی به شرکت‌های خارجی به معرفی فعالیت‌های اقتصادی مشابه فعالیت‌های آنها در ایران پرداخته‌ایم، متقابلا به شرکت‌های داخلی نیز بر اساس فراخوانی اعلام کرده‌ایم که چه شرکت‌هایی در چه زمینه‌ فعالیت‌هایی به ایران می‌آیند تا بتوانیم در حاشیه این اجلاس برای ایجاد زنجیره ارزش افزوده نشست‌های تجاری داشته باشیم.

او همچنین از برگزاری نمایشگاه‌های جانبی در بخش‌های صنایع دستی و فرهنگی که جنبه عرضه محصول نیز داشته باشند در حاشیه اجلاس ICA در تهران خبر داد.

ضیغمی همچنین درباره میزان استقبال شرکت‌های ایرانی برای حضور در اجلاس در بخش نشست‌های تجاری گفت: ثبت نام از شرکت‌های ایرانی را به تازگی شروع کرده‌ایم؛ اما بلافاصله بعد از اطلاعیه که دادیم، بازخورد‌های مثبتی دریافت کرده‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم که شرکت‌های ایرانی نیز در اجلاس حضور پررنگی داشته باشند.

او همچنین از برگزاری یک کنفرانس علمی، پژوهشی در این اجلاس خبر داد که دیگر محدود به آسیا و اقیانوسیه نیست و در این بخش نیز از ۸ کشور اروپایی، نمایندگانی در اجلاس شرکت می‌کنند.

به گزارش فارس، او برنامه‌های این بخش را شامل انتشار مجموعه گزیده‌ها و برگزیده‌های مقالات و پژوهش‌هایی در حوزه تعاون همچنین دریافت مقالاتی بر اساس فراخوانی از سراسر دنیا برشمرد که بر اساس آن تاکنون ۴۸ مقاله دریافت و ارزیابی شده است و منتخبین در این کنفرانس مقالات خود را ارایه خواهند داد. معاون اقتصادی و بین‌الملل اتاق تعاون همچنین درباره اهمیت این اجلاس در زمان تحریم گفت: آمار ثبت نام‌شدگان قطعی نشان می‌دهد شرکتها با اطلاع از شرایط بین‌المللی موجود با وجود تحریم‌ها مایل به حضور در این اجلاس هستند. او گفت: موضوع اجلاس یک فعالیت بین‌المللی در سطح اقتصادی است که اتفاقاً در شرایط تحریم، بخش غیردولتی است که ارتباطات را ادامه می‌دهند و فضاهایی را ایجاد می‌کنند که داد و ستدهای اقتصادی استمرار داشته باشد.

ضیغمی در پایان میزبانی این اجلاس را در ادامه همکاری‌ها و روابط بین‌المللی اتاق تعاون ایران عنوان کرد که با هدف توسعه همکاری‌های این بخش به سایر کشورها، معرفی پتانسیل‌های بخش تعاون داخل کشور و امکان استفاده کل بخش اقتصادی از یک رویداد بین‌المللی انجام می‌شود.

 

 

ارسال نظر