اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۷/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۶۲۵

کشاورز ایلامی مهمان جشنواره وایلد اسکرین انگلستان شد

ایلام| مسوولان جشنواره بین المللی زیست محیطی وایلداسکرین انگلستان در پی راه یافتن مستند در قلمرو دم عنکبوتی به این جشنواره و تلاش برای کسب جایزه برتر فیلم‌های زیست محیطی توسط این مستند، کشاورز ایلامی و راهنمای محلی سازندگان این فیلم را برای حضور در سی و ششمین دوره برگزاری جشنواره و تقدیر ویژه از وی به انگلستان دعوت کردند.

کارگردان مستند در قلمرو دم عنکبوتی با بیان این مطلب گفت: در پای دعوت نامه محمود منصوری برای شرکت در این جشنواره نام دیوید آتنبرو مستندساز و بیولوژیست برجسته و شهیر کشور انگلستان (که تحت تاثیر این اثر و تکاپو و صداقت کشاورز ایلامی قرار گرفته) نیز به چشم می‌خورد.

سازنده حیات در رگ‌های سرد گفت: فیلم مستند در قلمرو دم عنکبوتی در اولین حضور بین المللی خود کاندید جایزه EMERGING TALENT EWARD در جشنواره WILD SCREEN بریستول انگلیس شده و برای دریافت جایزه برتر این جشنواره باید با 2 فیلم مستند دیگر از کشور میزبان به رقابت بپردازد.

 افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌های اربعین

تهران| رییس انجمن صنفی شرکت‌های حمل ونقل مسافری کشور گفت: با افزایش هزینه‌های مرزی، نرخ کرایه یک دستگاه اتوبوس برای ایام اربعین به 30 میلیون تومان رسیده است. حسن مومنی اظهار داشت: سال گذشته قیمت یک دستگاه اتوبوس برای تردد در مسیر تهران - کربلا - تهران 25 میلیون تومان بود، اما امسال به دلیل افزایش هزینه‌های مرزی کرایه آن پنج میلیون تومان افزایش داشته است. رییس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل مسافری کشور اظهار داشت: اتوبوس‌های بین شهری از تمام نقاط ایران در ایام اربعین حسینی زائران را به سه پایانه مرزی شلمچه، مهران و چذابه منتقل خواهند کرد. به گفته مومنی، امسال برای تردد عزاداران حسینی از طریق پایانه مرزی خسروی موافقت نشده است.

روال عادی حمل بار توسط کامیون‌ها

قزوین| معاون اقتصادی استاندار قزوین با اشاره به اینکه روند حمل بار توسط کامیون‌ها از دو روز گذشته به روال عادی بازگشته است، گفت: هیچ مشکل خاصی در خصوص جابه‌جایی و حمل‌ونقل وجود ندارد.   منوچهر حبیبی اظهار کرد: آخرین وضعیت را از اداره کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای جویا شدم که اعلام شد بیش از 20 هزار بارنامه طی دو روز گذشته صادرشده و روند شبکه حمل‌ونقل روان و عادی است و کار دنبال می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار قزوین با اشاره به اینکه توقعات و درخواست‌های کامیون داران ازجمله لاستیک، لوازم‌یدکی و نرخ بار دنبال می‌شود، تشریح کرد: اقدامات ترخیص لاستیک از طریق گمرک انجام و بیش از شش هزار حلقه لاستیک به استان قزوین اختصاص داده‌شده است که طی امروز و فردا این لاستیک‌ها توزیع خواهد شد تا بخشی از مشکلات شبکه حمل‌ونقل مرتفع شود. در بحث لوازم‌یدکی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌شود تا مشکلات آنان به حداقل ممکن برسد.

میگو گلستان به اروپا می‌رود

گرگان|  مدیرکل دامپزشکی گلستان اعلام کرد: میگوی تولیدی این استان برای صادرات مستقیم به اتحادیه اروپا مجوز لازم از سوی سازمان دامپزشکی دریافت کرد.

محمود رضا وفایی اظهار داشت: این در حالی است که در گذشته صادرات میگو این استان با برند سایر استان‌ها به ویژه جنوب انجام می‌شد. با دریافت این مجوز از سازمان دامپزشکی، میگو فرآوری شده استان گلستان با کمترین هزینه به کشورهای اروپایی صادر می‌شود. صادرات میگو گرم به مقدار 50 کیلوگرم به کشور اسپانیا برای نخستین بار از گلستان برنامه‌ریزی شده است که این اقدام راه باز شدن صادرات این محصول را به کشورهای اروپایی تسهیل می‌کند.

وضعیت ساخت سایت ‌موزه میدان مرکزی همدان

همدان| شهردار همدان از پیشرفت 30 درصدی پروژه ساماندهی بلوار ارم خبر داد و گفت: ساماندهی بلوار ارم نسبت به کل طرح تا کنون 30 درصد پیشرفت داشته است.

عباس صوفی با تأکید بر اینکه این پروژه تا پایان سال به اتمام خواهد رسید، ادامه داد: براساس پیش‌بینی اولیه این طرح برای اتمام پروژه ساماندهی بلوار ارم 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

شهردار همدان با تأکید بر اینکه اگر اعتبارات مستقیم به شهرداری ابلاغ می‌شد کار سایت‌موزه نیز اجرا می‌شد، گفت: مشکل کار اجرایی نشدن سایت‌موزه پیاده‌راه امام (ره) عدم هماهنگی بین مسکن و شهرسازی و میراث فرهنگی است.

 

 

ارسال نظر