اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۷/۱۴ - ۰۰:۲۱:۰۹
کد خبر: ۱۳۱۰۲۱

ثبت بیش از 14 میلیون سفر در متروی تهران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: براساس آمار موجودبیش از 14 میلیون مسافر در هفته اول مهر ماه 97 با استفاده از مترو جابه‌جا شدند. به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه، مهندس فرنوش نوبخت افزود: شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه همواره سعی کرده است با استفاده از حداکثر ظرفیت و امکانات موجود بهترین سرویس دهی را به شهروندان و مسافران مترو داشته باشد. وی تصریح کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و افزایش رفت و آمدها در هفته اول مهر ماه، متروی تهران و حومه به منظور تسهیل تردد شهروندان با حداکثر توان خود برای سرویس دهی مناسب، به بیش از 14 میلیون 419 هزار و 962 مسافر در این بازه زمانی یک هفته‌ای سرویس دهی کرد .

نوبخت افزود: این میزان جابه‌جایی در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته رشد 2 درصدی داشته است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران وحومه همچنین خاطرنشان کرد: ثبت این تعداد سفر در هفته اول مهر ماه97 در مقایسه با هفته اول شهریور ماه سال جاری هم حکایت از رشد نزدیک به 10درصد در جابه‌جایی مسافر با خطوط مترو دارد.

 

آمادگی مرز مهران  برای تردد ۲ میلیون زائر

 ایلام| فرمانده انتظامی استان ایلام از آمادگی مرز مهران برای تردد دو میلیون زائر طی ایام اربعین خبر داد. سردار نورعلی یاری گفت: حوزه اربعین که یک ماموریت ملی و مذهبی است، استان ایلام به واسطه مرز مهران در سال‌های گذشته خوش درخشید و امسال نیز برنامه‌های مختلفی را تهیه و تدوین کرد‌ه‌ایم. راه‌اندازی قرارگاه امام علی (ع) و ۵ قرارگاه فرعی و چند کمیته تخصصی از جمله اقدامات مهم و موثر در اربعین امسال است.  او با اشاره به اینکه آنچه برای ما مهم است امنیت زائران است که با مشارکت همه دستگاه‌های مسوول و مردم بتوانیم امنیت مطلوب را برای زائران فراهم کنیم، افزود: تفاهمنامه‌های خوبی با همکاری استاندار ایلام با کشور عراق بسته شده و به جمع‌بندی واحد رسیده تا یک خادم خوب برای زائران حسینی باشیم.  فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد: بالغ بر ۴ میلیون زائر سالانه از مرز مهران ورود و خروج می‌کنند که این اهمیت مرز بین‌المللی مهران را نشان می‌دهد در ایام اربعین نیز بیش از دو میلیون نفر از این مرز تردد می‌کنند.

نقش پول توجیبی درتربیت کودکان

مهاباد| پول تو جیبی کودکان ازمواردی است که اغلب درخانواده مشکل‌آفرین می‌شود درحالی که ریشه اصلی این مشکلات نگرش اشتباه ما نسبت به آن است. وقتی کودک بزرگ ترمی شودوراهی مدرسه، شرایط تربیتی او وارد مرحله جدیدی می‌شودکه خرج کردن پول تو جیبی مرحله جدید ازتربیت آنان است.  یکی ازروانشناسان نیزمعتقداست پول تو جیبی صرفا برای تامین نیازاقتصادی نیست بلکه می‌تواندیک فرصت و موقعیت برای تربیت کودکان باشد. حاجی می‌گوید: بایدبه کودکان اجازه دهیم تاخودشان خریدشان را انجام دهندتا احساس مسوولیت و مدیریت داشته باشندو نیازهایشان را خودشان تامین کنند. مناسب‌ترین سن برای داد پول تو جیبی اززمانی است که کودک با مفاهیم شمارش، پول، قیمت، مقایسه کردن و ارزش گذاری اشیا آشنا باشد.

دستگیری 19 متخلف بازار ارز مشهد

مشهد| دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی از دستگیری ۱۹ متخلف بازار ارز که خارج از شبکه صرافی‌های مجاز نسبت به خرید و فروش و اخلال در بازار ارز اقدام می‌کردند، در مشهد خبر داد. «محمد فرزادفر» در این باره اظهار کرد: طی شب گذشته با دستور معاون دادستان مشهد، پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز با دلالان دلار در محدوده خیابان امام خمینی (ارگ) مشهد برخورد شد. از این تعداد تنها 6 نفر ارز به‌همراه داشتند و مجموع ارز در اختیار آنان شامل 9000 دلار، 2000 یورو و 900 دینار بود. دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی در زمینه غیر قانونی بودن خرید و فروش ارز خارج از صرافی‌ها از حدود یک ماه پیش طی سه مرحله به‌صورت حضوری به افراد حاضر در این محدوده اعلام شده بود که از حضور و فعالیت غیرمجاز خود داری کنند.

جشنواره شیره پزی  در روستای مانیزان ملایر

همدان| نهمین جشنواره شیره پزی در روستای هدف گردشگری مانیزان ملایر برگزار شد. روستای مانیزان ملایر ازسال ۸۹ میزبان جشنواره شیره پزی به عنوان یکی از میراث ناملموس ملی است. آشنایی با مراحل پخت شیره، طبیعت این روستا، جذب گردشگر و درآمد زایی برای روستا از اهداف این جشنواره بیان شده است. مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان برگزاری چنین جشنواره‌هایی را بهترین شیوه برای معرفی توانمندیهای مناطق مختلف و درآمدزایی و ایجاد اشتغال بیان کرد.

 

 

ارسال نظر