اخبار شهرستانها

۱۳۹۷/۰۷/۱۲ - ۰۰:۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۹۳۱

بانک‌ها دیگر اجازه اخذ وکالت نامه رسمی ندارند

اراک|معاون قضایی رییس کل دادگستری مرکزی گفت: از این به بعد هیچ کدام از بانک‌ها و موسسات مالی نمی‌تواننداقدام به اخذ وکالت نامه رسمی کنند.ملک محمدی در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: علت این مصوبه این است که برخی از بانک‌ها و موسسات مالی در زمان اعطای تسهیلات به واحد‌های تولیدی یا اشخاص اقدام به اخذ وکالت نامه رسمی می‌کنند و در صورت پرداخت نکردن بدهی‌ها از طریق وکالتنامه رسمی بدون اینکه مبلغ بدهی به صورت دقیق مشخص شود کل ملک مشخص شده را به سیستم‌های بانکی و موسسات مالی منتقل می‌کنند.

افزایش دو برابری قیمت تعویض روغن در کامیون‌های سنگین

بجنورد| رییس اتحادیه سرویس‌کاران بجنورد از افزایش دو برابری قیمت تعویض روغن در کامیون‌های سنگین خبر داد. منصوری با اشاره به اینکه نرخ خدمات توسط سرویس‌کاران تعویض روغن افزایش نیافته است، گفت: هم‌اکنون قیمت روغن و فیلتر هوای کامیون‌ها به خصوص کامیون‌های خارجی بسیار افزایش یافته است. از آنجایی که قطعات کامیون‌های خارجی چون اسکانیا وارداتی است و با دلار تهیه می‌شود، افزایش قیمت‌ها در حوزه خودروهای خارجی بسیار چشمگیر است.رییس اتحادیه سرویس‌کاران بجنورد ادامه داد: هم‌اکنون قیمت ابزار و وسایل کامیون‌هایی که از جنس ایرانی استفاده می‌کنند تا 80 درصد افزایش یافته این در حالی است که در کامیون‌های خارجی به 250 تا 300 درصد رسیده است. هزینه تعویض روغن در کامیون‌های خارجی هم‌اکنون به 600 هزار تومان رسیده است این در حالی است که این رقم در گذشته 350 هزار تومان بوده است.

گوجه آذربایجان غربی خوراک کدام کشورها می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از صادرات 4800 تن گوجه فرنگی از استان طی سال‌جاری خبر داد.اسمعیل کریم‌زاده با تاکید به اینکه سال گذشته 2415 تن گوجه فرنگی به عراق صادر شد، اظهار کرد: در سال جاری و از زمان برداشت گوجه فرنگی 4800 تن از این‌ محصول به 2 کشور عراق و گرجستان صادر شده است. امسال میزان تولید گوجه فرنگی در استان حدودا 143 هزار و 500 تن بوده که نسبت به سال گذشته که حدودا 168 هزار تن بوده کاهش داشته است. کریم‌زاده با اشاره به اینکه کاهش تولید یکی از دلایل افزایش قیمت گوجه فرنگی است، تصریح کرد: شرایط اقلیمی منطقه، کمبود بارندگی‌ها، کاشت نشدن به موقع و انتقال نشاء دیر هنگام سبب افت میزان عملکرد گوجه فرنگی در سال جاری شد. برای تامین گوجه فرنگی مورد نیاز داخل و کنترل قیمت گوجه فرنگی صادرات آن متوقف شده اما صادرات گوجه فرنگی گلخانه‌ای همچنان ادامه دارد.

لوازم یدکی در صدر کالای قاچاق در سمنان

سمنان| فرماندهی انتظامی استان سمنان از افزایش 600 درصدی کشفیات کالای قاچاق در این استان خبر داد و گفت: در 6 ماهه اول امسال 591 میلیارد و 320 میلیون ریال کالای قاچاق در سطح استان کشف شده است.سردار روح‌الامین قاسمی به مناسبت هفته ناجا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: لوازم یدکی، احشام، سوخت و لوازم آرایشی- بهداشتی بیشترین فراوانی را در بین کالاهای کشف‌ شده قاچاق در این استان داشتند.او از رشد 32 درصدی پرونده‌های تشکیل‌شده در حوزه کالای قاچاق خبر داد و افزود: 392 پرونده کالای قاچاق طی 6 ماهه نخست سال در نیروی انتظامی استان، تشکیل و در اختیار دستگاه‌های مسوول قرار گرفته است.

دستگیری 17نفر اخلالگر امنیت کامیون‌داران در قزوین

قزوین| سرپرست دادستانی استان قزوین گفت: ۱۷نفر مخل آرامش رانندگان به شیوه‌های متعدد از جمله پرتاب کردن سنگ در شب و ‌روز دستگیر شده‌اند که مطالبات صنفی نداشته و با وجود کامیون‌دار نبودن تنها با تحریک دیگران به دنبال ایجاد خلل در امنیت جامعه هستند. حجت‌الاسلام محسن کرمی اظهار داشت: راننده‌های شرکت نفت قزوین در حال حاضر به محل استراحت و سرویس پیش بینی شده دسترسی دارند و همچنین تامین بیمه تکمیلی آنها به نحو شایسه از محل کمیسیون شرکت‌های باربری از جمله مطلوبات رسیدگی شده آنهاست. در این میان برخی به دنبال ایجاد ناامنی و متوقف کردن چرخه حمل و نقل هستند که غیر از چرخه مطالبات صنفی است.

افتتاح خط بافندگی کارخانه بافت بلوچ در سال آینده

زاهدان| معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از روند بازسازی کارخانه ریسندگی و بافندگی بافت بلوچ ایرانشهر گفت: خط بافندگی کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر تا یک سال آینده تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.منصور معظمی افزود: با راه‌اندازی این واحد بافندگی این کارخانه برای 600 نفر ایجاد اشتغال می‌کند. خط ریسندگی کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد. با راه‌اندازی خط جدید این کارخانه که برای تجهیز آن 100 میلیارد تومان هزینه شده است زمینه اشتغال 170 نفر بطور مستقیم فراهم می‌شود.

 

ارسال نظر