اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۷۷۰

انجام  عملیات  پیگرانی  خط 42 اینچ دامغان - کیاسر - نکا

ساری| مدیر منطقه 9 از انجام عملیات پیگرانی خط 42 اینچ دامغان - کیاسر - نکا خبر داد. داودی‌نژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ای از پیش تعیین شده، عملیات پیگرانی تمیز کننده خط 42 اینچ دامغان - کیاسر - نکا با موفقیت انجام شد. او با بیان اینکه این عملیات با هماهنگی دیسپچینگ شرکت ملی گاز و توسط کارکنان معاونت خطوط لوله در دستور کار قرار گرفت، افزود: پیگرانی تمیزکننده خط 42 اینچ به طول 170 کیلومتر، در کمترین زمان و با دقت بالا انجام شد. مدیر منطقه 9 با اشاره به همراهی و همکاری واحدهای ستاد و بهره‌برداری در این عملیات، بیان کرد: عملیات پیگرانی در خط 42 اینچ دامغان - کیاسر - نکا برای سومین بار پس از بهره‌برداری این خط صورت گرفته است. لازم به ذکر است، خط 42 اینچ دامغان - کیاسر - نکا شهریور ماه سال گذشته با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت به بهره‌برداری رسید.

تولید 12هزارو 872  تُن گوشت در   خراسان شمالی

بجنورد| به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز خراسان شمالی معاون فنی و سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت: از ابتدای امسال تا کنون   12هزارو 872 تُن گوشت درکشتارگاه‌های خراسان شمالی 604 تُن گوشت قرمز و یازده هزارو 268 تُن گوشت مرغ در کشتارگاه‌های استان تولید شد.حمید رمضانی آمار کشتار دام سبک را 34 هزارو 468 رأس ودام سنگین را سه هزارو 516 رأس عنوان کرد. او همچنین گفت: در این مدت 5 میلیون و 429 هزارو 559 قطعه مرغ در کشتارگاه‌ها کشتارشد. معاون فنی و سلامت اداره کل دامپزشکی استان فرآورده‌های ضبط شده در شش ماه گذشته را افزون بر147 تُن عنوان کرد که 66 تُن ازاین میزان معدوم شد. همچنین در این مدت 104 فقره پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع داده شد که 385 میلیون و 638 هزارریال جریمه نقدی صادر شد.

آغاز ساخت ۳  سد خاکی ملاتی

 قشم|ساخت ۳ سد خاکی ملاتی در روستا‌های قشم آغاز شد. رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قشم گفت: این سد‌ها در روستای رمچاه و دیرستان قشم با اعتبار ۹ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال از اعتبارات ملی در حال ساخت است. اکبرمحمودی‌زاده افزود: سد خاکی روستای رمچاه با ۸ هزار متر مکعب عملیات خاکی و ۳۰۰ متر مکعب عملیات ملاتی، گنجایش ذخیره ۲۰۰ هزار متر مکعب آب دارد. او گفت: دو سد سنگی- ملاتی دیگر در بالا دست سد خالصی در نزدیکی روستای دیرستان با حجم عملیاتی دو هزار مترمکعب و گنجایش ۱۵۰ هزار متر مکعب آب ساخته می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان قشم گفت: این سد برای حفاظت و رسوب‌گیری از مخزن اصلی سد خالصی ساخته می‌شود.

183هزار و 475 مسافر از مرز باشماق وارد کشور شدند

 سنندج| مدیرکل گمرکات کردستان از رشد 24درصدی مسافران ورودی از مرز باشماق مریوان خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال 183 هزار و 475 نفر از این مرز وارد ایران شدند. بختیار رحمانی پور اظهار داشت: ورود این تعداد مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 24 درصد رشد داشته است. او تعداد مسافران خروجی از مرز باشماق در این مدت را 187 هزار و 91 نفر اعلام کرد و افزود: تعداد مسافران خروجی نیز 20 درصد بیشتر از سال قبل است. مدیرکل گمرکات کردستان تاکید کرد: در این مدت بیش از یک میلیون تن انواع کالا به ارزش 2 میلیارد و 492 میلیون و 804 هزار دلار از گمرکات استان ترانزیت شده است.

بارگیری ریلی نزدیک به ۱۰میلیون تن کالا در هرمزگان

بندرعباس| مدیرکل راه آهن هرمزگان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۹ میلیون و ۸۵۹ هزار و ۲۶۲ تن کالا در بخش ریلی جابه‌جا شده است. محمد پورفخری افزود: جابه‌جایی بار در راه آهن بندرعباس نسبت به مدت مشابه پارسال دو درصد رشد دارد. در شش ماهه اول امسال بیش از سه میلیون و ۶۷۳ هزار و ۸۰۹ تن انواع محمولات و مواد معدنی و کالا‌های تجاری بارگیری و شش میلیون و ۱۸۵ هزار و ۴۵۳ تن کالا تخلیه شده است. مدیرکل راه آهن هرمزگان با اشاره به عملکرد راه آهن در بندر شهید رجایی نیز گفت: در شش ماهه نخست امسال چهار میلیون و ۵۵۹ هزار و ۴۸۳ تن کالا از این بندر حمل ریلی شده   است.

فرصت‌های اقتصادی گردشگری لهستان در اصفهان

اصفهان| اصفهان به عنوان صنعتی‌ترین استان کشور در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و خدماتی می‌تواند زمینه تعاملات تجاری بین ایران و لهستان را تقویت کند. مشاور کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اصفهان در جنگ جهانی دوم میزبان هزاران لهستانی بود و دو کشور ایران و لهستان روابط اجتماعی و فرهنگی نزدیکی با هم دارند. صادرات محصولات کشاورزی ایران به لهستان و واردات محصولات صنعتی لهستان به ایران از جمله فرصت‌های اقتصادی این دو کشور است.

 

 

ارسال نظر