اخبار شهرستانها

۱۳۹۷/۰۷/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۶۸۰

ماموران از خروج خمره‌های عتیقه جلوگیری کردند

ارومیه| مدیرکل گمرک بازرگان گفت: ماموران این اداره کل موفق به کشف خمره‌های عتیقه شدند و از خروج آنها از کشور جلوگیری کردند. علی معصومی دیروز افزود: چهار خمره گلی عتیقه با هوشمندی ماموران و با استفاده از دستگاه پیشرفته «ایکس‌‌ری» کشف و ضبط شد. این خمره‌های عتیقه به طرز ماهرانه‌ای در داخل بار یک محموله خروجی از کشور جاسازی شده بود. معصومی در مورد ارزش ریالی این محموله، گفت: این خمره‌ها جهت ارزش گذاری و تعیین قدمت در اختیار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفت. کشفیات قاچاق انسان، کالا و مواد مخدر در گمرک بازرگان پس از تجهیز آن به دستگاه‌های کنترلی پیشرفته «ایکس ری» طی مرداد سال جاری، افزایش قابل توجهی داشته است.

حضور دلالان ارز در نزدیکی کنسولگری عراق ممنوع است

کرمانشاه| معاون سیاسی فرمانداری کرمانشاه گفت: اجازه فعالیت به دلالان ارز و صدور ویزا در حاشیه کنسولگری عراق در آستانه ایام اربعین نخواهیم داد. سیروس خانی از آمادگی شهرستان برای میزبانی زوار اربعین خبر داد و اظهار کرد: تمام دستگاه‌های مربوطه باید شرایط و امکانات مورد نیاز برای پذیرایی از زوار اربعین را فراهم کنند. معاون سیاسی فرمانداری کرمانشاه با بیان اینکه در ایام اربعین هیچ فعالیت غیرمرتبطی نباید در حاشیه کنسولگری عراق در کرمانشاه رخ دهد، یادآوری کرد: ارتباط کنسولگری صرفا با سازمان حج و زیارت و از طریق شرکت‌های مربوطه است و اجازه فعالیت دلالان در زمینه صدور ویزا در اطراف کنسولگری را نمی‌دهیم. 90 درصد زائرین از طریق کمربندی از شهر ما عبور کرده و وارد مرکز شهر نمی‌شوند بنابراین برپایی موکب‌ها باید در کمربندی و حاشیه بزرگراه‌ها باشد.

بازنگری در ارایه تسهیلات به تولیدکنندگان ضروری است

تهران| استاندار تهران با اشاره به افزایش نرخ ارز تاکید کرد: بازنگری در میزان ارایه تسهیلات به تولیدکنندگان در شرایط کنونی ضرورت دارد.

محمد حسین مقیمی در حاشیه بازدید از چند طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری در تهران به خبرنگاران اظهارداشت: دستگاه‌های دولتی برای رفع مشکلات سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان همکاری کنند و به آنان انگیزه ادامه فعالیت دهند. او با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باعث رونق اقتصادی کشور و افزایش اشتغال می‌شود افزود: دستگاه‌های اجرایی باید به منافع بلند بیندیشند و به سرمایه‌گذاران فرصت دهند تا طرح‌های خود را به بازدهی برسانند. پس از آغاز بازدهی طرح‌های سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران می‌توانند تعهد خود را نسبت به شهرداری، ادارات مالیات، آب و برق و سایر نهادهای اجرایی بپردازند.

جابه‌جایی کالا از راه آهن هرمزگان افزایش یافت

بندرعباس| مدیرکل راه آهن هرمزگان گفت: 9 میلیون و 859 هزار تن انواع کالا در شش ماه گذشته از راه آهن این استان جابه‌جا شده که این میزان در همسنجی با سال گذشته دو درصد افزایش داشته است. محمد پورفخری دیروز افزود: سه میلیون و 673 هزار و 809 تن از این میزان کالا و مواد معدنی و تجاری از ایستگاه‌های گل گهر، معدن گل گهر و بندر شهید رجایی بارگیری شده است. همچنین شش میلیون و 185هزار و 453 تن انواع محموله و مواد معدنی در پالایشگاه‌ها، منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس (بارکو)، بندر شهید رجایی و خطوط تخلیه دستی مانوری تخلیه شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

هلاکت عامل درگیری  در بازار پرنده فروشان اهواز

اهواز| رییس پلیس آگاهی خوزستان از هلاکت عامل درگیری در بازار پرنده فروشان اهواز خبر داد. سرهنگ سعید شعبان، رییس پلیس آگاهی خوزستان بیان داشت: متهمی با هویت معلوم روز جمعه پس از درگیری با ماموران آگاهی مشهد که نیابت قضایی داشتند و برای دستگیری وی به اهواز آمده بودند مواجه شد و با استفاده از سلاح سرد به یکی از آنها حمله کرد.او تصریح کرد: ماموران آگاهی نیز پس از حمله این فرد، به سوی او تیراندازی کرده که در جریان این تیراندازی یک تیر به پای وی اصابت کرده و سبب زخمی شدن متهم شد.سرهنگ شعبان گفت: ماموران قصد انتقال وی به بیمارستان را داشتند، اما برخی افراد حاضر در محل که از بستگان متهم بودند و قصد فراری دادن وی را داشتند با ماموران آگاهی درگیر شده و مانع از انتقال به موقع فرد یاد شده به بیمارستان شدند که در نهایت فرد مجروح پس از انتقال به بیمارستان به دلیل جراحات وارده جان باخت.

 

ارسال نظر