اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۷/۰۸ - ۰۰:۴۶:۳۴
کد خبر: ۱۳۰۶۰۴
اخبار شهرستان‌ها

قیمت سکه برای چه بالا و پایین می‌شود؟

اهواز|رییس اتحادیه طلافروشان اهواز با اشاره به نوسانات قیمت سکه و طلا در بازار گفت: به دلیل شرایطی که در بازار ارز وجود دارد و قیمت آن روزانه افزایش پیدا می‌کند، شاهد نوسانات شدید قیمت سکه در بازار هستیم.

عبدالرحمان ذهبی، در خصوص نوسانات قیمت سکه در بازار اظهار کرد: روزانه قیمت ارز افزایش پیدا می‌کند و این موضوع اثر مستقیمی بر قیمت سکه دارد و باعث می‌شود تا قیمت سکه نیز افزایش پیدا کند. او ادامه داد: اونس بین المللی مدت‌ها است که نوسان چندانی ندارد اما متاسفانه در ایران قیمت سکه تبعیت چندانی از اونس بین‌المللی ندارد و روزانه با افزایشی قیمت دلار، قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

مجازات شلاق برای فحاشان در فضای مجازی

کرمانشاه|قنادی مدیر روابط عمومی دادگستری استان کرمانشاه می‌گوید: توهین و فحاشی به افراد با استعمال الفاظ رکیک و اقدام به ثبت آن در بخش کامنت اینستاگرام یا انتشار در شبکه‌های مختلف مجازی چنانچه موجب حد قذف نباشد مستوجب تعیین حد 74 ضربه شلاق و یا پرداخت جریمه نقدی از 500 تا یک میلیون ریال است . او گفت: قذف عبارت است از نسبت دادن اعمال زنا یا لواط به شخص دیگر حتی اگر در قید حیات نباشد لذا اگر کسی به دیگری تهمت زنا یا لواط را نسبت دهد و نتواند آن را اثبات کند به 80 ضربه شلاق محکوم می‌شود که از حدود شرعی است.

قطعی گاز 70 خانوار تالشی بر اثر سیل

رشت| بر اثر بارش شدید باران و وقوع سیل در شهرستان تالش که از ساعت2 بامداد روز پنجشنبه 5 مهرماه آغاز شد به علت تخریب تاسیسات و لوله‌ها، گاز 340 خانوار از روستاهای تالش و اسالم قطع شد. مدیرعامل شرکت گاز گیلان، گفت: بر اثر وقوع سیل در تالش، به علت تخریب تاسیسات و لوله‌ها، گاز 340 خانوار از روستاهای تالش و اسالم قطع شد که تاکنون با تلاش کارکنان گاز استان گیلان، گاز 270 خانوار سیل زده در تالش وصل شده است. سیل در روستاهای شیخ محله خرجگیل، گیجاو، آسیاب شم خرجگیل در اسالم و طولارود، سراگاه و پی سرای جوکندان در تالش سبب ایجاد آسیب‌های زیاد و تخریب کامل چند منزل مسکونی شد و علاوه بر آن گاز بخشی از محله سید نیکی تالش نیز بر اثر این سیل از مدار خارج شد.

آخرین وضعیت طاعون حیوانات در البرز

کرج|مدیر کل محیط زیست البرز گفت: گزارشی مبنی بر افزایش تعداد تلفات بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در حیات وحش طالقان دریافت نکرده‌ایم.

فردین حکیمی اظهار کرد: هفته گذشته شاهد تأیید شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در حیات وحش طالقان بودیم. متأسفانه بر اثر این بیماری 15 رأس از جمعیت کل و بز این منطقه از بین رفته است. وی توضیح داد: از هفته پیش تاکنون گزارشی مبنی بر افزایش تعداد تلفات ارایه نشده و این نشان می‌دهد بیماری تا حد زیادی تحت کنترل درآمده است.

سرمایه‌گذاری صنعتی در مازندران 13 درصد رشد کرد

ساری| مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: در نیمه نخست سال جاری با وجود خروج امریکا از برجام میزان سرمایه‌گذاری صنعتی در این خطه شمال کشور 13 درصد بیشتر شد. محمد محمدپورعمران در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی مازندران افزود: در این مدت 2 هزار و 183 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی از سوی کارآفرینان در این استان انجام شد. با این سرمایه‌گذاری 78 واحد تولیدی و صنعتی دراین استان پروانه بهره‌برداری دریافت کردند که برای یک هزار و 800 نفر ایجاد اشتغال شده است.

ثبت‌نام رانندگان قم برای دریافت بیمه تکمیلی رایگان

قم| مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم از ثبت نام ۸۴ درصد از رانندگان ناوگان جاده‌ای استان قم برای دریافت بیمه تکمیلی رایگان خبر داد. ابوالفضل جمالی گفت: در راستای اجرای طرح بیمه تکمیلی رایگان بخش حمل کالا و همسران‌شان که از مردادماه سال جاری آغاز شد، تاکنون ۸۴ درصد از رانندگان استان قم جهت دریافت بیمه تکمیلی رایگان، ثبت نام کرده‌اند. از مجموع ۴۸۰۲ نفر راننده ناوگان جاده‌ای استان قم که در بخش حمل کالا فعالیت می‌کنند تاکنون ۴۰۲۹ نفر جهت دریافت بیمه تکمیلی رایگان (راننده و همسر) ثبت نام کرده‌اند.

 

ارسال نظر