اخبار شهرستانها

۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۲۷۱

    بازدید بیش از 1200 گردشگر خارجی از آیین‎های عزاداری یزدی‌ها-یزد| مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از رشد 35 درصدی گردشگران خارجی این استان در سال جاری خبر داد و گفت: در دهه اول محرم امسال یک‌هزار و 235 گردشگر خارجی از مراسم‌های سوگواری در استان بازدید کردند.

سید مصطفی فاطمی افزود: این گردشگران از 22 ملیت مختلف شامل فرانسه، آلمان، بلژیک، چین، ترکیه، روسه، هلند، برزیل، سوییس، ایتالیا، نیوزیلند، اسپانیا، انگلیس، چک، مجارستان، اسلوونی، ژاپن، تایوان، هنگ کنگ، رومانی، استرالیا و تایلند بوده و از خدمات گردشگری معنوی یزد بهره‌مند شدند .

 

    مالیات بر ارزش‌افزوده میل به خرید طلا را کاهش داده است-همدان|

رییس اتحادیه طلا و جواهر همدان با بیان اینکه افزایش مالیات ارزش‌افزوده باعث شده میل به خرید طلا در مردم کاهش یابد، گفت: در بازار طلا و جواهر با رکود بی‌سابقه‌ای مواجهیم که در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.مهدی غلامی عنوان کرد: افزایش مالیات بر ارزش‌افزوده باعث شده میل به خرید طلا در مردم کاهش یابد و برخلاف آنچه مردم تصور می‌کنند بازار طلا با رکود همراه شود.

او با اشاره به اینکه تمایل بیشتر مردم به خرید سکه است تا طلا، تصریح کرد: مردم برای حفظ ارزش پول خود ترجیح می‌دهند سکه بخرند یا برای خرید آن ثبت‌نام کنند چرا که سکه از ارزش‌افزوده مستثنی است و ارزش‌افزوده به آن تعلق نمی‌گیرد به همین علت کسانی که پول در بانک‌ دارند با هدف حفظ ارزش پول خود مبادرت به خرید سکه می‌کنند اما به این نحو نیست که طلافروشان فقط سکه خرید و فروش کنند بلکه این مردم هستند که مایل به خرید سکه‌اند.

    خبر خوش برای شالیکاران برنج-رشت|

مدیر تعاون روستایی گیلان گفت: امسال ۵۰۰ تن برنج از شالیکاران به صورت توافقی خریداری می‌شود. رامین گیلانشاهی مدیر تعاون روستایی گیلان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی قرار است امسال ۵۰۰ تن برنج به صورت توافقی از شالیکاران خریداری شود و تاکنون ۱۱۹ تن برنج با کیفیت توسط تعاونی‌های روستایی از کشاورزان گیلانی خریداری شده است.او ارزش این میزان از برنج خریداری شده را ۱۳ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در تلاشیم باخرید توافقی محصولات کشاورزی ضمن حمایت از کشاورزان، همچنین به تنظیم بازار نیز بیش از پیش کمک کنیم.

مدیر تعاون روستایی گیلان از ورود طرح خرید توافقی پیاز، خرما، مرغ و گوشت منجمد از استان‌های جنوبی کشور به استان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۵ تن پیاز، ۲۷ تن مرغ منجمد و ۳ تن گوشت منجمد از طریق خرید تضمینی وارد استان شده است.

 

ارسال نظر