120هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به روستاییان

۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ۰۱:۰۵:۱۴
کد خبر: ۱۳۰۱۷۳

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری از پرداخت 120 هزار میلیارد ریال تسهیلات جهت ایجاد فرصت‌های اشتغال عشایر و روستاییان کشور خبر داد.

ابوالفضل رضوی در جلسه شورای اداری استان اردبیل افزود: برای اولین بار در تاریخ کشور دولت تدبیر و امید لایحه 2 فوریتی پرداخت تسهیلات به عشایر، مرزنشینان و روستاییان را به منظور ایجاد اشتغال و توسعه مناطق محروم به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. پرداخت تسهیلات بانکی به مناطق مرزی و روستایی به ترتیب با 10 و 20 درصد آورده در دستور کار قرار دارد و کارمزد این تسهیلات بین چهار تا شش درصد است.

او با اشاره به اینکه سقف تسهیلات پرداختی به عشایر و روستاییان برای هر طرح 150 میلیارد ریال است، بیان کرد: پرداخت تسهیلات تا سقف 100 میلیارد ریال در اختیار استانداران استان‌ها است. بعد از سه سال باز پرداخت تسهیلات آغاز خواهد شد و این مدت دوره تنفس برای سرمایه گذاران است تا پس از بهره‌برداری و سود دهی طرح‌ها اقساط خود را در شش سال پرداخت کنند.

او ادامه داد: دولت برای ساکنان شهر‌های کمتر از 10 هزار نفر نیز 10 میلیارد ریال تسهیلات به عنوان سرمایه در گردش با کارمزد 10 درصد پرداخت می‌کند.

رضوی با بیان اینکه حمایت از عشایر، روستاییان و مناطق محروم یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است، گفت: با ایجاد اشتغال و مشارکت اقتصادی در روستاها از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری خواهد شد.

 

ارسال نظر