اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۰۰:۰۲:۲۸
کد خبر: ۱۲۹۹۱۳

8 هزار دلار پیداشده به صاحبش  برگشت

مشهد|پلیس فرودگاه مشهد 8 هزار و 940 دلار استرالیا به ارزش ریالی بیش از 90 میلیون و 575 هزار تومان را به صاحبش بازگرداند. مامور پلیس فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد دیروز در حال انجام وظیفه کیف یک مسافر را در ترمینال ورودی مسافران خارجی پیدا کرد.ستوان سوم حمیدرضا ابراهیمی در این باره گفت: «پس از پیگیری متوجه شدم این کیف متعلق به یک مسافر خارجی مقیم استرالیا است که به همراه خانواده به مشهد آمده است».او درباره محتویات این کیف اظهار کرد: «داخل کیف 8 هزارو 940 دلار استرالیا به ارزش ریالی بیش از 90 میلیون و 575 هزار تومان بود که به صاحبش بازگرداندم».

خانه امام حسینی‌های یزد میزبان خیل عظیم عزاداران

یزد|خانه امام حسینی‌های یزد دو قرن است که میزبان عزاداران حسینی است.

محمد امام حسینی از متولیان کنونی خانه امام حسینی در این باره می‌گوید: حاج محمد لاری از اهالی شهر لار در استان فارس، در عالم خواب سیدالشهداء را دیده و طبق دستوری که از حضرت می‌گیرد به یزد می‌آید و در مکان کنونی زمینی خریداری و در آن خانه‌ای بنا می‌کند.

او در ادامه می‌گوید: از ۱۸۳ سال پیش تاکنون، بطور پیوسته و بدون وقفه، هر سال از روز اول محرم تا ۱۴ روز و در ماه صفر از اربعین امام حسین (علیه‌السلام) تا ۱۲ روز روضه‌خوانی در این خانه برقرار است.

کشاورز فیروزکوهی درختان مسن گردو را پیوند زد

تهران|مدیر جهاد کشاورزی فیروزکوه در استان تهران اعلام کرد: برای اولین بار در کشور یکی از کشاورزان این شهرستان درختان مسن بالای 60 سال و قطور گردو را پیوند زد.

رضا فرازی اظهارداشت: سید مجید حسینی کشاورز نمونه فیروزکوهی سال 96 در استان تهران، با 30 سال تجربه به مدت پنج سال است که روی این شیوه طرح پیوند زنی درختان گردو در روستای مهاباد این شهرستان فعالیت می‌کند. این مقام مسوول با بیان اینکه تاکنون این شیوه پیوند برای درختان مسن و قطور گردو انجام نشده افزود: درختان پیوندی در این روش مقاومت بالایی در برابر سرما و بیماری دارند بطوری که در سرمازدگی سال جاری هیچ آسیبی ندیدند؛ همچنین پیوند زنی بوته‌های جدید در این روش باردهی درختان را نیز افزایش داده است.

اتهام شروع به قتل برای پرونده به چاه انداختن دختر 5 ساله

اصفهان|رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: پرونده متهم ماجرای انداختن دختربچه به چاه فاضلاب به اتهام شروع به قتل در شعبه 102 دادگاه کیفری 2 شهرستان فلاورجان تشکیل و در حال رسیدگی است.احمد خسروی‌وفا در تشریح جزئیات ماجرای انداختن دختربچه 5 ساله به چاه فاضلاب گفت: حسب گزارش واصله در ساعت 15: 10 روز سه شنبه مورخ 13 شهریور ماه نوجوانی 13 ساله دخترعموی خردسال خود را از روی خصومت به داخل یکی از چاه‌های فاضلاب روستایی محل سکونت انداخته و درب آن را می‌بندد.یکی از همسایگان از طریق دوربین مداربسته متوجه موضوع شده و همسایگان را خبردار کرده است.

احتکارکنندگان و گرانفروشان  ستون پنجم دشمن هستند

کرمانشاه|رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اخلالگران اقتصادی، احتکارکنندگان و گرانفروشان، ستون پنجم دشمن در داخل کشور هستند. حشمت‌الله فلاحت پیشه 80 درصد اقتصاد کشور را متکی به توان داخلی دانست و افزود: اگر امریکا 100 درصد تحریم‌های اقتصادی‌اش را علیه ایران تحمیل کند فقط می‌تواند بر 23 درصد اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد.او از برخی مدیران که مرعوب شعارها و تحریم دشمنان شده‌اند، انتقاد کرد و گفت: امریکا در افول قدرت اقتصادی و نظامی قرار دارد و این باعث شده ترامپ معاهدات بین المللی را به هم بزند.

صدور ویزای آلمان برای ایرانیان در کمترین زمان

اصفهان|معاون سفیر آلمان در ایران می‌گوید: با فعالیت شرکت خدمات‌دهنده ویزا آلمان در اتاق بازرگانی مشترک ایران و آلمان، محدودیتی در صدور ویزا وجود ندارد. معاون سفیر آلمان در ایران در اتاق اصفهان روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آلمان و ایران را گسترده دانست و گفت: با فعالیت شرکت خدمات‌دهنده ویزا آلمان در اتاق بازرگانی مشترک ایران و آلمان، دیگر هیچ محدودیتی در صدور ویزا برای مسافرت شهروندان ایران به آلمان وجود ندارد.

اولیور اشناکنبرگ از علاقه‌مندی دولت آلمان به حفظ برجام در کنار کشورهای اروپایی خبر داد و گفت: اروپا به ویژه آلمان، فرانسه و انگلیس درصدد ایجاد کانال ارتباطی جدید بانکی با ایران است که مستقل از بانک‌های امریکا به فعالیت بپردازد.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان هم در این دیدار مسائل بانکی را مهم‌ترین مانع پیش روی فعالان اقتصادی اصفهان در تعامل با آلمان دانست.

 

ارسال نظر