پیش بینی ورود 20 هزار زائر خارجی اربعین از مرز آستارا

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۸۱۸
پیش بینی ورود 20 هزار زائر خارجی اربعین از مرز آستارا

گیلان| ​فرمانده انتظامی گیلان گفت: پیش بینی می‌شود در اربعین امسال، حدود 20 هزار نفر از زائران خارجی اربعین با گذر ا ز مرز زمینی آستارا، رهسپار کربلای معلی شوند.

به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا اسحاقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید تمهیدات نهادهای مرتبط برای برگزار شدن اربعین سرور و سالار شهیدان در استان گیلان به نحو احسن باشد.

او با بیان اینکه استان گیلان و شهرستان آستارا به عنوان دروازه ورود مسلمانان حوزه قفقاز و آسیای میانه شناخته شده است، ادامه داد: در سال گذشته با افزایش ۵۰ درصدی تردد زائران اربعین حسینی (ع) از بندر مرزی آستارا مواجه بودیم. سردار اسحاقی در بخش دیگر سخنان خود به مقوله قاچاق اشاره کرد و گفت: عمده قاچاق صورت گرفته در استان گیلان قاچاق مواد مخدر و سوخت به داخل گیلان است. در این راستا از اول امسال حدود ۲ میلیون لیتر سوخت قاچاق در گیلان کشف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۵۰ درصدی را شاهد هستیم. او با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود دو تن موادمخدر سنتی و صنعتی در سطح استان گیلان توسط سبز قامتان ناجا کشف شده است، تصریح کرد: این میزان مواد مخدر از ۳۰۰ قاچاقچی و توزیع کننده در گیلان کشف شده است که نسبت به زمان مشابه سال گذشته، پنج درصد افزایش یافته و مقابله پلیس با قاچاق در گیلان با قاطعیت ادامه دارد.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به برخورد پلیس با قاچاق کالا، توضیح داد: قاچاق کالا در استان گیلان به دلیل عدم وجود مرز ورودی مستقیم در مرحله دوم قرار داشته و کالای ورودی خاصی از مرز استان مشاهده نمی‌شود.

 

 

ارسال نظر