هدف دولت صیانت از واحدهای تولیدی است

۱۳۹۷/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۶۲۵
هدف دولت صیانت از واحدهای تولیدی است

«هدف دولت حمایت و صیانت از واحدهای تولیدی است.»سرپرست وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با استفاده از این عبارات تلاش می‌کند تا راهبردهای اجرایی دولت برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی را تشریح کند. راهبردی که از منظر محسنی‌بندپی در صورت مشارکت همه بخش‌ها می‌تواند نقش قابل توجهی در اشتغالزایی و بهبود شاخص‌های معیشتی کشور داشته باشد.  بر اساس این راهبرد است که سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: هدف دولت صیانت و حفاظت از واحدهای تولیدی در حال کار است و تلاش می‌کنیم شرایطی فراهم شود که باعث تداوم و اشتغال پایدار شود. به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی‌بندپی در بازدید از یکی از واحدهای ریسندگی اصفهان افزود: این شرکت با تکیه بر توان نیرو و استعداد داخلی توانست بعد از اینکه در آستانه تعطیلی مطلق قرار گرفته بود، به کار خود ادامه دهد. مدیران این شرکت تجربه، نیرو و استعداد خود را در جهت اشتغال، کار و تولید به کار گرفتند که این مساله در اصفهان به یک فرهنگ تبدیل شده است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در بازدید از یکی دیگر از شرکت‌های داروسازی اصفهان گفت: شرکت‌های داروسازی خواهان افزایش سرمایه در گردش هستند تا مشکلات آنها حل شود.

به گفته او در صورت افزایش سرمایه در گردش شرکت‌های داروسازی علاوه بر حل مشکلاتشان، به ارتقای کیفیت محصولاتشان منجر می‌شود.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه امکان افزایش تعرفه و تجدید نظر برای آن در حوزه دارو بسیار کم است، تصریح کرد: به همین دلیل برخی از شرکت‌های داروسازی دچار ضرر و زیان مالی شدند اما با وجود این به دلیل برنامه‌ریزی‌های خوب، شاهد توسعه این شرکت‌ها در کشور بوده‌ایم. او با بیان اینکه دشمن در حوزه رسانه‌ای تلاش می‌کند تولیدات ایرانی را فاقد کیفیت معرفی کند، افزود: عده‌ای خواسته یا ناخواسته داخل کشور به این موضوع دامن می‌زنند در حالی که این مسائل نباید در جامعه پمپاژ شود. وی با اشاره به زیان 680 میلیارد ریالی این شرکت در سال گذشته، اضافه کرد: مدیران این مجموعه می‌توانستند با برخی صرفه جویی‌ها و بی‌دقتی‌ها کیفیت را فدا کنند ولی این کار را به خاطر حفظ اعتماد مردم و استانداردها و حساسیت دارو انجام ندادند. اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، 9 هزار واحد تولیدی و صنعتی و 160 هزار واحد صنفی، یکی از صنعتی‌ترین استان‌های کشور است. حدود یک میلیون و 90 هزار کارگر بیمه شده در اصفهان هستند که با احتساب خانواده‌های آنها حدود 64 درصد جمعیت کل استان را تشکیل می‌دهند.

 

 

ارسال نظر