اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۶/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۵۴۹

افزایش پوشش شبکه همراه اول در آذربایجان‌غربی

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سایت‌های جدید همراه اول در استان آذربایجان غربی به بهره برداری رسید.به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، سایت های نوسازی شده و جدید همراه اول در استان آذربایجان غربی روز سه شنبه ۲۰ شهریورماه با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی، نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقامات و مدیران استانی به بهره برداری رسید. در این مراسم ۲۲۲ سایت نسل دو، سه و چهار نوسازی شده و جدید همراه اول به منظور افزایش پوشش جاده ای، ریلی و روستایی در سطح ۳۸ شهر استان با اعتبار۵۸۳ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.  همچنین وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات با بیان اینکه امروز همه شهر استان آذربایجان غربی به خدمات نسل سوم و‌ چهارم تلفن همراه مجهز هستند، گفت: در سال ۹۶ پهنای باند ورودی به استان ۸۱ گیگابیت بر ثانیه بود که با توسعه صورت گرفته این میزان‌ به ۳۴۶ گیگابیت بر ثانیه رسید. ضمن اینکه ظرفیت پهنای باند به بهره برداری رسیده نیز از ۲۷ به ۱۳۴ گیگابیت بر ثانیه ارتقا پیدا کرد.

لامبورگینی ایرانی در تبریز طراحی شد

تبریز| «لامبورگینی مورسیه لاگو اس وی» توسط متخصصان ایرانی در تبریز با مهندسی معکوس، مشابه سازی، طراحی و ساخته شد. طراح و سرپرست تیم طراحی لامبورگینی ایرانی می‌گوید: این طرح در مدت 4.5 سال توسط تیم متخصص 16نفری، مراحل تحقیقاتی، طراحی، مدل سازی و ساخت را گذرانده است. مسعود مرادی افزود: تست جاده‌ای و آزمایش پایداری این خودروی اسپورت با موفقیت انجام شده و به زودی رونمایی می‌شود. هدف از اجرای مهندسی معکوس و طراحی لامبورگینی ایرانی، دستیابی به دانش فنی تولید خودروهای سوپر‌اسپورت و بومی‌سازی آن است. مرادی بیان کرد: هدف نهایی از اجرای طرح تولید لامبورگینی بومی سازی آن در کشور است و به کمک سرمایه‌گذار ایرانی برند جدید ایجاد خواهیم کرد. بر این اساس مشاور حقوق بین‌الملل تیم خودروسازی، پیگیر موضوع مالکیت معنوی برای تولید لامبورگینی در ایران است.

 مردم درب شورا را «تخته» کردند

بروجرد| به دنبال اوج گرفتن اختلافات اعضای شورای شهر بروجرد، مردم در اقدامی اعتراضی درب ساختمان شورای شهر بروجرد را «تخته» کردند. صبح روز سه شنبه تعدادی از شهروندان بروجردی با حضور در درب ساختمان شورای شهر بروجرد، با جوشکاری و نصب بنر «به علت عدم کارایی درب شورا تخته شد» درب آن را «تخته» کردند. این در حالی است که پیش از این جعفر بدری رییس کل دادگستری لرستان در شورای اداری اشترینان در سخنانی با اشاره به اینکه اگر اعضای شورا می‌توانند باهم کار کنند انجام بدهند، اگر نمی‌توانند و منافع شهر و منافع ملی را قربانی مسائل و اختلافات خود کنند اینجا دیگر شورای حل اختلاف باید وارد شود و این شورایی که نمی‌تواند مفید باشد را منحل کند.

آزادی 44 مددجوی جرایم غیر عمد در کرمان

کرمان| مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان از آزادی ۴۴ مددجوی جرایم غیر عمد از زندان‌های استان به مناسبت ایام محرم الحرام خبر داد. موسوی قوام، مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان گفت: 44 زندانی (محکومان به پرداخت‌آزادی چندین مددجوی جرایم غیر عمد درکرمان مهریه، نفقه و مالی) با پرداخت ۲۰ میلیارد و ۵۸۵ میلیون ریال از زندان‌های استان کرمان آزاد شدند. مبلغ بدهی این زندانیان بیش از ۱۵۵ میلیارد و۷۴۴ میلیون ریال بود. بنا به اعلام مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان، اکنون ۳۵۰ مدد‌جوی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند که برای آزادی آنها ۱۰ میلیارد تومان نیاز است.

کشف 30 میلیارد تومان کالای احتکار شده از انبار لوازم یدکی

اصفهان| فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: دو انبار لوازم یدکی خودروهای سنگین احتکار شده به ارزش سیصد میلیارد ریال کشف شده است.

سردار مهدی معصوم بیگی ادامه داد: در پی کمبود لوازم یدکی خودروهای سنگین در بازار که باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای رانندگان این خودروها شده، کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان وارد عمل شدند و طی عملیاتی ضربتی 2 انبار احتکار کالا در حاشیه شهر اصفهان را مورد شناسایی قرار دادند که در یکی از این انبارها محموله لوازم یدکی و در دیگری لوازم خودروهای سنگین دپو شده بود.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه هیچ یک از این کالاهای دپو شده در این انبارها به اداره صنعت، معدن‌و تجارت اعلام نشده اظهار داشت: مالکان این کالاها 8 نفر هستند که همگی شناسایی و برای پیگیری‌های قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

ارسال نظر