اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۶/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۲۰۳

توزیع رایگان آبگرمکن خورشیدی بین روستاییان

خرم‌آباد|مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، از توزیع رایگان 370 دستگاه آبگرمکن خورشیدی بین روستاییان و جنگل نشینان این استان خبر داد. شیرزاد نجفی اظهار داشت: به منظور جلوگیری از قطع درختان و جهت استحمام روستاییان و جنگل نشینان، 370 دستگاه آبگرمکن خورشیدی به صورت رایگان بین آنها توزیع شده است.او عنوان کرد: منابع طبیعی لرستان؛ این تعداد آبگرمکن خورشیدی را به صورت رایگان، در اختیار خانواده‌های پنج روستا درحوزه پایلوت پروژه منارید درب آستانه شهرستان دورود و شهرستان‌های خرم آباد، الیگودرز، سلسله، دلفان، چگنی و پلدختر قرار داده است.

بسته شدن مرز شلمچه در پی ناآرامی‌های بصره کذب است

خرمشهر|فرماندار ویژه خرمشهر گفت: بسته شدن مرز بین‌المللی شلمچه در پی ناآرامی‌های بصره کذب و شایعه است و این مرز همچنان باز است. ولی‌الله حیاتی گفت: بسته شدن مرز بین‌المللی شلمچه در پی ناآرامی‌های بصره کذب و شایعه است و این مرز همچنان باز است. مرز شلمچه از امنیت بالا و کاملی برخوردار است و در بحث تردد اتباع عراقی هیچ مشکلی وجود ندارد.فرماندار ویژه خرمشهر گفت: از روز شنبه طبق روال سابق صادرات کالا از مرز شلمچه به صورت عادی برقرار می‌شود و بازرگانان ایرانی و عراقی برای حضور در مرز شلمچه هیچ مشکلی نخواهند داشت.

اعزام بیش از ۹۰۰ مبلغ

به سیستان و بلوچستان

زاهدان| ‌مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان از اعزام بیش از ۹۰۰ نفر از مبلغین و مبلغات به این استان در ایام محرم و صفر خبر داد.

‌حجت‌الاسلام عیسی بزمانی دیروز بیان کرد: برنامه‌های محرم امسال با محوریت مصوبه ۶۰۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود که غنا بخشی و محتوا بخشی به فرهنگ عاشورا است که جامعه گره خورده با عاشورا باید پیام و محتوای محرم و عاشورا را به نحو احسن تبیین کند و در واقع عمده‌ترین هدف غنا‌بخشی به این محافل است.

کشف 225میلیارد تومان کالای احتکاری در آذربایجان شرقی

تبریز| مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: تاکنون انواع کالای احتکار شده به ارزش بیش از 225 میلیارد تومان در این استان کشف و ضبط شد.سید احد یوزباشی اظهار داشت: با اجرای طرح تشدید کنترل بازار و مبارزه با احتکار 21 فقره پرونده احتکار در تعزیرات حکومتی استان تشکیل پرونده شده است. از این تعداد 7 فقره پرونده رسیدگی و حکم قطعی صادر و دستورات لازم برای توزیع کالا در شبکه رسمی صادر شده است.او با اشاره به نظارت بر توزیع کالاهای وارداتی با دلار 4 هزار و 200 تومانی نیز، گفت: همچنین 2 هزار و 500 تن ذرت دامی، 107 تن کاغذ رول مصارف مقوا‌سازی در حال توزیع است.

کشف ۱۰ تن انواع فرآورده‌های گوشتی ناسالم

کرمانشاه| سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از شناسایی یک سردخانه غیرمجاز در یکی از باغات اطراف کرمانشاه خبر داد. صیاد غلامی گفت: بر اساس گزارش‌های مردمی به دامپزشکی و بازرسی نامحسوس کارشناسان دامپزشکی شهرستان کرمانشاه موقعیت این سردخانه شناسایی شد. پس از ورود به این مکان، حدود ۱۰ تن انواع فرآورده خام دامی شامل: جگر، دل، قلوه، سنگدان مرغ، روده احشام و دنبالچه گاو و .. در سردخانه مذکور کشف شد.  او ادامه داد: این فرآورده‌ها توسط متخلفان تبدیل به گوشت چرخ کرده می‌شد و به کبابی‌های سطح شهر تحویل داده می‌شد.

وجود 23 بدهکار دانه درشت بانکی در هرمزگان

بندرعباس|‌دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان هرمزگان با اشاره به اینکه 83 بدهکار بانکی مطالباتشان سنگین اما 23 نفر از آنها دانه‌درشت است که بزرگ‌ترین آنها بیش از 700 میلیارد تومان بدهی دارد، خاطرنشان کرد: این بدهی البته به دلیل شرایط نوسانات ارزی پیش‌آمده و این افراد خود خواستار همکاری در جهت پرداخت معوقاتشان هستند و بانک با توجه به شرایط پیش رو بطورحتم در این مسیر با آنها همکاری خواهد کرد تا هر چه زودتر این معوقات پرداخت شود. عبدالله آبسواران  اظهار کرد: تسهیلات پرورش میگو ماهی در قفس، مکانیزه کردن دستگاه‌های کشاورزی، تجهیزات پالایشگاهی، تسهیلات رفع موانع تولید و فعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد از دیگر فعالیت‌های شاخص بانک‌های هرمزگان است.

 

ارسال نظر