بخش خصوصی به کمک دولت بشتابد

۱۳۹۷/۰۶/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۲۰۰
بخش خصوصی 
به کمک دولت بشتابد

بوشهر| رییس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: باتوجه به مشکلات ارزی در حوزه ملی بخش خصوصی می‌تواند در شرایط کنونی با راهکارهای سازنده به کمک دولت بشتابد.

به گزارش ایرنا، خورشید گزدرازی دیروز در نشست بررسی مشکل نوسانات نرخ ارز در حوزه فعالیت‌های اقتصادی استان بوشهر افزود: با وجود اینکه دولت اعلام داشته ارز واردات کالاهای اساسی را تامین می‌کند ولی برخی از واردکنندگان دریافت کننده ارز کالاهای اساسی، اقلامی را واردکرده‌اند که در لیست کالای ممنوعه قرار گرفته است.

او اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن این نوع کالاها در لیست اقلام ممنوعه چنانچه وارد کنندگان

مابه‌التفاوت ارز را نیز پرداخت کنند امکان ترخیص کالای خود را ندارند.گزدرازی ادامه داد: اکنون گروه اولویت کالایی واردکنندگان دستخوش تغییر و تحولات فراوانی است که با این رویه مشکلات زیادی فراروی آنها ایجاد می‌شود.رییس اتاق بازرگانی بندر بوشهر اظهارداشت: اینکه پس از ثبت سفارش گروه اولویت کالایی تغییر کند این امر باعث مشکلات زیادی فراروی فعالان اقتصادی در حوزه واردات می‌شود.

گزدرازی ادامه داد: در ارتباط با کالاهای وارداتی باید ساز و کاری لحاظ شود تا کالاهای ثبت سفارش شده که ارزی دریافت نکرده‌اند براساس ظرفیت‌های گنجانده شده در قانون زمینه ترخیص آنها فراهم شود.او گفت: روند ترخیص کالا درگمرک‌های کشور و به ویژه بوشهر به دلیل مشکلات عمده در حوزه ارز و ثبت سفارش کالا کند، شده است.

 

ارسال نظر