اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۶/۱۷ - ۰۱:۵۹:۳۲
کد خبر: ۱۲۹۱۱۶

کاهش قیمت سکه تمام‌ و نیم‌سکه در بازار رشت

رشت|اتحادیه طلا و سکه رشت اعلام کرد: تمام‌سکه و نیم‌سکه در بازار رشت ارزان و ربع‌سکه گران شد.

اتحادیه طلا و سکه رشت اعلام کرد: سکه تمام بهار آزادی ۴۵ میلیون و ۶۶۰ هزار ریال معامله شد که نسبت به روز گذشته ۱۵۰ هزار ریال کاهش داشته است. نیم سکه بهار آزادی با کاهش۳۰۰ هزار ریالی به ۲۲ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال رسید.ربع سکه بهار آزادی ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال معامله شد که رشد ۲۰۰ هزار ریالی را نشان می‌دهد.هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال که نسبت به روز گذشته ۲۰۰ هزار ریال افزایش داشته است.

یکی از بخشداران مرودشت دستگیر شد

شیراز|یکی از بخشداران شهرستان مردوشت به همراه 2 نفر دیگر روز 5 شنبه 15 شهریورماه بازداشت شدند.

روابط عمومی دادگستری استان فارس تایید کرده که یکی ازبخشداران مرودشت به همراه 2 نفر دیگر که ظاهرا از کارمندان بخشداری باشند، دیروز دستگیر شده‌اند.ابعاد این پرونده و علت دستگیری این افراد هنور مشخص نیست اما احتمال دستگیری افراد دیگر یا فراخوانی سایر افراد در ارتباط با این پرونده وجود دارد.

بناهای اضطراری در اولویت بازسازی قرار می‌گیرند

مشهد|مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: بناهای اضطراری استان در اولویت بازسازی قرار می‌گیرند.

ابوالفضل مکرمی‌فر که در نشست هم‌اندیشی مدیران تاسیسات گردشگری استان در محل هتل پردیسان مشهد سخن می‌گفت در ادامه اظهار کرد: حدود پنجاه هزار اثر در خراسان داریم که هنوز شناسایی و بررسی نشده‌اند، از آنجایی که آثار تاریخی شناسنامه و هویت ما را تشکیل می‌دهند، سازمان میراث فرهنگی به تنهایی نمی‌تواند حافظ تمام این آثار باشد بلکه سیاست‌گذار و تعیین‌کننده راه‌کارهاست و اصولی که تعیین شده را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌کند.

توزیع گوشت، مرغ و شکر با نرخ دولتی در خوزستان

اهواز|رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در راستای تنظیم بازار استان خوزستان، کالاهای اساسی از جمله گوشت قرمز و مرغ با قیمت و ارز دولتی در بین مردم توزیع می‌شود.

نورالله حسن‌زاده اظهار کرد: در ستاد تنظیم بازار استان خوزستان بر فراوانی کالاهای اساسی با ارز دولتی در بازار از سوی مسوولان اقتصادی تاکید شده و به همین دلیل سعی بر این است که کالاهای اساسی با قیمت مناسب و ارز دولتی به مقدار نیاز مردم و بازار توزیع شود.او افزود: گوشت گرم گوسفندی وارداتی که در راستای تنظیم بازار مدتی است توزیع آن در استان شروع شده، اکنون به محموله سیزدهم خود رسیده است و در این نوبت واردات این محموله از استرالیا صورت گرفت.

190روز بدون باران در چابهار

زاهدان|رییس اداره تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در 190 روز گذشته هیچ بارانی در چابهار نباریده و این شهر مانند بسیاری از شهرهای استان با خشکسالی جدی مواجه است .

‌‌الله بخش ریگی اظهار کرد: بیشتر مناطق استان با کاهش بارندگی و خشکسالی مواجه هستند به‌طوری‌که در برخی مناطق نظیر چابهار 190 روز است که باران نمی‌بارد. همچنین شهر زاهدان در حدود 145 روز اخیر بارندگی نداشته است‌.او با بیان اینکه شهرهای زابل، نصرت آباد، ایرانشهر و زهک نیز بیش از 100 روز بدون بارندگی را سپری کرده‌اند، افزود: حدود 15 روز دیگر به پایان سال زراعی جاری باقی مانده اما همچنان سیستان و بلوچستان کم بارش‌ترین نقطه ایران است و در 350 روز اخیر فقط 29.4 میلی‌متر باران دریافت کرده است .

دستگیری کارکنان شهرداری زابل به اتهام اخاذی و دریافت رشوه

زاهدان|دو نفر از نیرو‌های اجراییات شهرداری زابل به اتهام اخاذی و دریافت رشوه دستگیر شدند.مسوول روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زابل گفت: دو نفر از نیرو‌های اجراییات شهرداری زابل که با اخذ رشوه و اخاذی از مردم و با عنوان کردن داشتن مجوز قضایی جهت اقدامات غیر قانونی خود موجبات تضییع حقوق شهروندان را فراهم می‌کردند، دستگیر و جهت تکمیل سیر مراحل دادرسی به یکی از شعب بازپرسی دادسرای زابل معرفی شدند.سعید غفاری در این خصوص بیان داشت: با توجه به دستگیری این افراد در صورتی که شهروندان شکایتی در این خصوص دارند و احیانا مورد سوءاستفاده این پرسنل یا برخی از کارمندان سایر ادارات که اقدام مشابه داشته‌اند، قرار گرفته‌اند می‌توانند با مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب زابل پیگیر شکایت خود شوند.

 

ارسال نظر