اصفهان می‌تواند به مرکز جشنواره‌ها تبدیل شود

۱۳۹۷/۰۶/۱۷ - ۰۱:۵۲:۲۱
کد خبر: ۱۲۹۱۱۱
اصفهان می‌تواند به مرکز جشنواره‌ها تبدیل شود

اصفهان|وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی بیان کرد: خوشحالیم که بار دیگر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان، سرزمین هنر برگزار می‌شود، منطقه‌ای که در گستره و تنوع محصولات و سابق هنری و هم در دانش و مکتب هنری اگر نگوییم بی‌نظیر، حتما در جهان کم نظیر است.

به گزارش «تعادل» از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره، سیدعباس صالحی در مراسم اختتامیه جشنواره افزود: سینمای کودک و نوجوان بعد از انقلاب دوران خوبی را سپری کرده است. در حال حاضر بیش از ۲۰۰ فیلم بعد از این دوران ساخته شده است. این یعنی قدم‌های مهمی در این حوزه برداشته‌ایم که البته کافی نیست. در یکسال گذشته اتفاقات خوبی در این سینما رخ داده است. فروش فیلم‌های کودک و نوجوان از نیمه دوم سال گذشته تا امروز ارقام خوبی را نشان می‌دهد و تعداد این فیلم‌ها نیز بیشتر شده است.

 وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد سینمای کودک و نوجوان نیز اینکه در هر دوره اکران یک فیلم متعلق به این سینما وجود دارد، اتفاق خوبی است. اینکه در تفاهم نامه سازمان سینمایی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار است همه سالن‌های کانون آماده‌سازی برای نمایش فیلم‌های کودک شوند، اتفاق خوبی است.صالحی با اشاره به اهمیت نهادسازی در سینمای کودک و نوجوان بیان کرد: چند نهاد در حال ایجاد است. در حال حاضر تشکل غیر دولتی حمایت از سینمای کودک و نوجوان شکل گرفته و مراحل پایانی ثبت خود را طی می‌کند. در زمینه پخش نیز شکل‌گیری نهادی تخصصی در آینده‌ای نزدیک فرصتی ایجاد می‌کند تا توزیع و پخش سینمای کودک و نوجوان ماهرانه‌تر باشد.

 

ارسال نظر