راهکار مقابله با تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری

۱۳۹۷/۰۶/۱۴ - ۰۰:۴۹:۰۵
کد خبر: ۱۲۸۹۴۵
راهکار مقابله با تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری

فارس|عضو هیأت رییسه اتاق بازرگانی شیراز معتقد است: با توجه به وضعیت فعلی اقتصادی حاکم در کشور و وجود مشکلات برای واحدهای تولیدی، به زودی شاهد تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و افزایش بیکاری خواهیم بود .

به گزارش ایسنا خسرو فروغان در جلسه کمیسیون تجارت، حمل و نقل، ترانزیت و کمرگ گفت: بسیاری از تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی در استان فارس نیمه فعال کار را ادامه می‌دهند و این روش در صورت بی‌توجهی منجر به افزایش بیکاری و موج تعطیلی کارخانه‌ها خواهد شد. وضعیت امروز ارز در کشور شرایط نامناسبی را برای تولید کنندگان ایجاد کرده که دولت برای نجات اقتصاد کشور از وضعیت کنونی باید راهکارهای موثری را مد نظر قرار دهد .

او با یادآوری اینکه عمده صادرات استان فارس به بخش کشاورزی فارس اختصاص داشت که در این بخش با مشکلات متعددی مواجه هستیم؛ گفت: بخشنامه‌های مختلف از سوی دستگاه‌های دولتی که عمده آنها یک مسیر واحد را طی نمی‌کند به پیکره اقتصاد ضربه زده است.عضو هیأت رییسه اتاق بازرگانی شیراز ادامه داد: در حال حاضر نگاه روشنی به آینده اقتصادی کشور و استان فارس وجود ندارد که بطور حتم ادامه این روند باعث بروز مشکلات فراوانی خواهد شد . این درحالی است که از زمان تحول و بروز مشکلات ارزی در کشور، ما در اتاق شیراز راهکارهای مختلفی را به مدیران استان فارس و اتاق ایران ارایه کردیم که بسیاری از آن مبنای تصمیم‌گیری و رفع مشکلات ارزی در کشور شد .

 

ارسال نظر