اخبار شهرستانها

۱۳۹۷/۰۶/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۸۷۵

   ورود مجلس به موضوع ساماندهی مهریه؛تبریز|عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: فراکسیون خانواده به موضوع ساماندهی مهریه ورود کرده و در حال بررسی چندین طرح است.

زهرا ساعی از ورود فراکسیون خانواده به موضوع ساماندهی مهریه خبر داد و گفت: بسیاری از نمایندگانی هم که عضو این فراکسیون نیستند به دنبال پیگیری این مساله هستند. او با بیان اینکه‌حدود 4 هزار زندانی مهریه در کشور داریم، تصریح کرد: بعد از گران‌شدن قیمت سکه این تعداد در حال افزایش است، ستاد دیه و معاونان قوه قضاییه طی نشست‌های‌شان با ما نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده و خواستار تعیین تکلیف بحث مهریه شدند. نماینده مردم تبریزافزود: جوانی که باید مشغول فعالیت و تحصیل باشد به دلیل وجود اختلافات خانوادگی‌ و کدورت‌ها با اجرا گذاشته شدن مهریه در زندان به سر می‌برد که این موضوع هزینه‌هایی را به کشور و خانواده‌ها وارد می‌کند.

   گلایه یک دادستان از ارجاع پرونده‌های بدحجابی به مقامات قضایی ؛ ارومیه|دادستان میاندوآب گفت: تلاش کنیم پرونده‌های بی حجابی و بد حجابی را به مقامات قضایی و انتظامی ارجاع ندهیم زیرا فرهنگ سازی راهکار بسیار مناسب‌تری است.

حجت‌الاسلام مختار اصلانی در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر میاندوآب گفت: هر قدر تلاش کنیم پرونده‌های بی‌حجابی به دادگستری‌ها و کلانتری‌ها ارجاع داده نشود نتیجه بهتری خواهیم گرفت، چرا که در اغلب موارد شاهد تاثیر منفی این برخوردها هستیم لذا هرقدر تلاش کنیم در دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، نهاد نماز جمعه و نهادهای فرهنگی دیگر بیشتر به این مقوله بپردازند نتیجه مطلوب‌تری کسب خواهیم کرد.

   مدارس مناطق زلزله‌زده برای اول مهر آماده نیست-کرمانشاه | نماینده مردم قصرشیرین از آماده نبودن مدارس مناطق زلزله زده برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

فرهاد تجری گفت: بسیاری از مدارس مناطق زلزله‌زده برای بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید آماده نیستند و این مشکل باعث می‌شود مدارس به صورت دو و سه شیفته برقرار شوند. تجری افزود: طبق زمان بندی قرار بود که ساختمان‌های مدارس تا اول مهر افتتاح شوند اما به علت افزایش قیمت مصالح و دستمزد پیمانکاران، روند بازسازی و تجهیز مدارس دچار اختلال شده است.

   تجدید میثاق با شهدا، آرمانهای امام راحل، مقام معظم -ایلام|درهفتمین روزاز گرامیداشت هفته دولت آیین غبارروبی وعطرافشانی گلزارشهدا با حضور نوذری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام، کرمی معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری، بسطامی فرماندارشهرستان ایلام، مقامات ارشداستانی وشهرستانی وفرماندهان‌ نظامی وانتظامی درمحل گلزارشهدای گمنام شهرایلام برگزارشد.

 درابتدای این مراسم نوذری معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استانداری ضمن تبریک گرامیداشت هفته دولت، اظهارکرد: اقتدارو سربلندی کنونی کشورما به خاطرهشت سال دفاع مقدس ایثار وازخود گذشتگی فرزندان این مرز وبوم، استقامت ووجود روح شهادت طلبی آنهاست که تجلیل ازمقام شامخ شهدا، ایثارگران ورزمندگان که با جانفشانی خود مانع ازتصرف خاک کشورعزیزمان به دست بیگانگان شدندازکوچک‌ترین وظایف ماست.

   جشنواره اصفهان را به همه دنیا معرفی کرده است-اصفهان|مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در حاشیه بازدید از محل دایمی دبیرخانه جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان گفت: این جشنواره توانسته اصفهان را به همه دنیا به خصوص سینماگران، به عنوان یکی از بهترین ظرفیت‌های کشور در سینمای کودک و نوجوان معرفی کند.

 حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را حرکت فرهنگی پر باری برای اصفهان دانست و به اهمیت برگزاری آن برای شهروندان اصفهانی اشاره کرد.

او همچنین تصریح کرد: یکی از مقوله‌هایی که باید مورد توجه قرار گیرد، اقتصاد در حوزه فرهنگ و هنر است. در سال‌های گذشته آن‌طور که باید به این موضوع توجه نشده است.

   27تعاونی در چهارمحال و بختیاری افتتاح می‌شود-شهرکرد|مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با هفته تعاون، 27 تعاونی در تمامی شهرستان‌های استان افتتاح می‌شود.

سید حفیظ‌الله فاضلی اظهار کرد: سرمایه اولیه برای تشکیل تعاونی‌ها در استان، 180 میلیارد ریال بوده که اشتغالزایی مستقیم 274 نفر را فراهم می‌کند. این تعاونی‌ها در زمینه‌های کشاورزی، خدماتی، فرش و گردشگری فعالیت می‌کنند. او خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از دو هزار و 800 تعاونی فعال در زمینه‌های کشاورزی، خدماتی، فرش و گردشگری در استان فعال هستند که تولیدات این تعاونی‌ها به داخل و خارج از کشور صادر می‌شود.

 

ارسال نظر