اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۶/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۷۰۳

کافی‌شاپ عرضه‌کننده گاز خنده در شیراز تعطیل شد

شیراز|‌نماینده وزیر بهداشت در کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: یک مغازه که قلیان‌هایی با ترکیب گازهای اکسیژن و نیتروس (گاز خنده) عرضه می‌کرد در شیراز تعطیل شد. عبدالخالق کشاورزی علت تعطیلی این واحد صنفی را تهدید سلامت عمومی مردم اعلام و اضافه کرد: براساس گزارش‌های مردمی یک واحد کافی‌شاپ قلیان‌هایی را با تبلیغ کمک به تسریع در ترک اعتیاد عرضه می‌کرد که حاوی ترکیبی از اکسیژن و گاز خنده بود.او با اشاره به بازدید سرزده بازرسان تعزیرات دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هماهنگی دستگاه قضایی، گفت: گاز نیتروس (خنده) مصرف طبی دارد و استفاده از آن خارج از مراکز درمانی غیرقانونی محسوب می‌شود.

مرگ کوهنورد ۵۷ ساله در ارتفاع ۳۶۰۰ متری قله دماوند

ساری| کوهنورد ۵۷ ساله در ارتفاع ۳۶۰۰ متری قله دماوند به علت ایست قلبی جان خود را از دست داد. سرهنگ نعمت‌الله آزادی فرمانده انتظامی شهرستان آمل گفت: در پی اعلام امدادگران هلال احمر شهرستان آمل مبنی بر مرگ یک کوهنورد آملی حین صعود به قله دماوند، بلافاصله ماموران پاسگاه انتظامی رینه به محل حادثه اعزام شدند.او افزود: در این حادثه فردی که به همراه دختر خود در حال صعود به قله دماوند بوده در طول مسیر راه در ارتفاع ۳۶۰۰ متری به علت فشار هوا دچار ایست قلبی شد و جان باخت.

آمادگی برای خدمات رسانی به زائرین حسینی

رشت|معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان، گردهمایی اربعین حسینی را بزرگ‌ترین گردهمایی مذهبی جهان دانست و گفت: داشتن آمادگی لازم برای استقبال و خدمات رسانی مناسب به زائرین حسینی ضروری است .

علی اصغر جمشید نژاد در چهارمین نشست ستاد اربعین حسینی با اشاره به زائرین متعدد حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) از ملیت و کشورهای مختلف و تبلیغات گسترده اخیر تنها علیه اتباع عراقی زائر حضرت ثامن الحجج (ع) تصریح کرد: از جمله دلایل بروز این رفتارها را می‌توان روابط حسنه زائرین دو کشور ذکر کرد که دشمنان از طریق مختلف درصدد ایجاد گسستگی این ارتباط هستند. او افزود: عراق کشوری با قوانین خاص خود است که در زمان حضور خود باید آن را رعایت کنیم .

سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌های برق

بوشهر|مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: سالانه افزون بر صد میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های توزیع برق این استان سرمایه‌گذاری می‌شود. امراله پاراد، شرکت توزیع نیروی برق را خط مقدم صنعت برق معرفی کرد و افزود: تلاش می‌کنیم با اجرای طرح‌های توسعه بخش، پاسخگوی مطالبات مردم باشیم.او با اشاره به خاموشی‌های ناشی ازکمبود تولید برق در تابستان امسال بیان کرد: با تغییر ساعات کار اداره‌ها بخشی از مشکلات این حوزه کاهش یافت.

 تعاونی‌ها از فرصت‌های اقتصادی کشور استفاده کنند

کرج| استاندار البرز گفت: دولت از حضور و پویایی تعاونی‌ها در عرصه تولید، توزیع و خدمات، استقبال می‌کند لذا تعاونی‌ها می‌توانند با جدیت وارد عرصه اقتصادی کشور شوند.

محمدعلی نجفی در جشنواره تعاونی‌های برتر استان البرز با تاکید بر اینکه باور جدی بر اهمیت تعاونی‌ها داریم، افزود: بر این اساس با اهتمام ویژه‌ای درصدد تعامل با تعاونی‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی هستیم.وی ادامه داد: در قانون، بخش بزرگی از اقتصاد کشور در اختیار تعاونی‌ها است بنابراین از تعاونی‌ها انتظار می‌رود که در این راستا جدی وارد عمل شوند.نجفی گفت: برخی تعاونی‌ها تنها به ایجاد شاکله اصلی خود اکتفا کرده و فعالیت مثمری ندارند که این امر قابل قبول نیست.

183 مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری مرکزی

اراک| مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی از 183 مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری این استان خبرداد.

سید محمد حسینی، با اعلام این خبر گفت: « در این بازرسی‌ها جمعا 65 مورد تذکر و اخطار توسط بازرسان اداره کل صادر شده و پرونده‌هایی جهت بررسی و بازرسی مجدد تشکیل شده تا با صراحت عزم خود را در بالا بردن کیفیت خدمات‌دهی در این تاسیسات نشان داده و در عین حال حامی و پشتیبان تاسیسات نمونه و کیفی نیز باشیم.»

 

ارسال نظر