40طرح شاخص قرارگاه خاتم امسال به بهره‌برداری می‌رسد

۱۳۹۷/۰۶/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۶۹۹
40طرح شاخص قرارگاه خاتم امسال به بهره‌برداری می‌رسد

بوشهر| فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: 40 طرح شاخص این قرارگاه با 150 هزار میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا، عبادالله عبداللهی دیروز در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: این طرح‌ها به عنوان پروژه‌های اولویت‌دار قرارگاه خاتم در حوزه‌های نفت و گاز، سد و سایر حوزه‌ها است. از این میزان پروژه 100 هزار میلیارد تومان در بخش صنعت نفت و گاز اجرا می‌شود.

عبداللهی با اشاره به تولید بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس اظهار داشت: یکی از تحریم‌های اولیه امریکا علیه ایران در موضوع تامین بنزین بود که با ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس این تهدید برطرف شد. این پالایشگاه در محدوده 700 هکتاری اجرایی شده که خوراک موردنیاز آن نیز در داخل تامین می‌شود.

او یادآور شد: پیش از راه‌اندازی پالایشگاه ستاره

خلیج‌فارس که تاکنون 2 فاز آن اجرایی شده بخش قابل توجهی از میعانات گازی کشور را به فروش می‌رساندیم که با راه‌اندازی این پالایشگاه معضل خام فروشی اکنون برطرف شده است. با اجرای 2 فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه از 360 هزار بشکه میعانات گازی 28 میلیون لیتر بنزین تولید می‌شود.عبدالهی ادامه داد: با افتتاح فاز سوم پالایشگاه خلیج فارس ظرفیت تولید بنزین آن از 28 به 40 میلیون لیتر در روز افزایش می‌یابد.پالایشگاه ستاره خلیج فارس میعانات گازی تحویلی را به 6 محصول که یکی از آنها بنزین است تبدیل می‌کند.

 

ارسال نظر