اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۶/۱۰ - ۰۱:۵۳:۱۷
کد خبر: ۱۲۸۶۲۰

تجمل‌گرایی؛ پاشنه آشیل ولیمه حاجیان

 زنجان زنجان یک کارشناس امور دینی می‌گوید: امروز که هنگامه بازگشت حجاج از خانه خدا است، متاسفانه اسراف و تجمل‌گرایی عده‌ای، پاشنه آشیل ولیمه حاجیان شده‌ است. حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی اظهار کرد: ولیمه دادن و یا احسان یک وعده غذا در هنگام بازگشت از خانه خدا واجب نیست، بلکه مستحب است. این کارشناس دینی در ادامه یادآور شد: متاسفانه امروز ولیمه دادن با چاشنی اسراف و تجمل‌گرایی همراه شده است. عده‌ای بدون در نظر گرفتن حد اعتدال، دست به افراط و تفریط می‌زنند و فقرا را نیز فراموش می‌کنند.

صادرات ۴ میلیون دلاری انواع فرش

 زنجان      رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در چهار ماهه نخست امسال بالغ بر ۴ میلیون دلار فرش دستباف از استان زنجان به مقاصد مختلف صادر شده است. فغفوری افزود: هدف‌گذاری صورت گرفته برای صادرات فرش دستباف استان در سال‌جاری ۱۲ میلیون دلار است. او گفت: کشور‌های حوزه خلیج‌فارس، آلمان، کانادا، روسیه، لبنان، ایتالیا، برزیل، فرانسه و انگلیس مقاصد صادرات فرش دستباف زنجان هستند.

مسمومیت ۴۰ نفر براثر خوردن پیراشکی

 بندرعباس      رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب از مسمومیت ۴۰ نفر از شهروندان بخش سندرک بر اثر خوردن پیراشکی خبر داد. دکتر سیدمحمدرضاحسینی با اشاره به مسمومیت ۴۰ نفر از شهروندان روستای «پوم» از توابع بخش سندرک میناب گفت: ظهر روز سه شنبه با اطلاع از مسمومیت غذایی عده‌ای از شهروندان بخش سندرک معاونت بهداشتی شبکه بهداشت ودرمان به مرکز درمانی بخش سندرک اعزام تا ازنزدیک موضوع را بررسی وبرای درمان بیماران اقدام شود. رییس شبکه بهداشت و درمان میناب عنوان کرد: توزیع وفروش پیراشکی‌های فله‌ای که در یکی از قنادی‌های شهرستان میناب انجام شده بود با ارسال با ماشین‌های غیر استاندارد به روستای «پوم» سبب آلودگی ودر نهایت طغیان این مسمومیت شد. این قنادی با اطلاع وهمکاری دادستانی پلمب، وماشین حمل این مواد غذایی نیز توقیف شد.

ایجاد پارک بازی در بام خرم‌آباد

خرم‌آباد     استاندار لرستان از ایجاد پارک بازی در بام خرم‌آباد خبر داد. سید «موسی خادمی» در بازدید از بام برای جانمایی پارک بازی اظهار کرد: بام خرم‌آباد یک استعداد و پتانسیل مهم برای شهر محسوب می‌شود که کارهای خوبی در آن انجام شده است. او با بیان اینکه می‌توانیم اقدامات بهتری نیز در این مکان انجام دهیم، افزود: باید بهره‌برداری‌های لازم را با ایجاد فعالیت‌های جذاب از این مکان ببریم و به اقتصاد نیز کمک کنیم. استاندار لرستان با بیان اینکه در چند روز آینده برای این پروژه به جمع‌بندی خواهیم رسید، گفت: بین ۷ تا ۸ میلیارد تومان هزینه برای این طرح نیاز است که بیش از ۵۰ درصد آن تامین شده و مشکلی در این رابطه نخواهیم داشت؛ تنها باید زمین مناسب آن را پیدا کنیم.

پرواز پروانه‌ها   بر فراز اصفهان

اصفهان      آیین استقبال از سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، ساعت 20 شامگاه پنجشنبه 8 شهریور ماه و همزمان با عید غدیر خم به صورت مردمی در میدان امام حسین (ع) برگزار شد.  به گزارش ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، این مراسم در میدان امام حسین (ع) برگزار و سپس در محور چهار باغ ادامه پیدا کرد.  محوریت این برنامه بر ایجاد لحظه‌هایی شاد و خاطره‌انگیز برای کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی شده و تنها سخنران این مراسم شهردار اصفهان بود. کودکان زلزله زده غرب کشور و فرزندان شهدای مدافع حرم از مهمانان ویژه این مراسم بودند.

تندیس جهان پهلوان  در ایستگاه تختی

اصفهان    همزمان با 5 شهریور ماه سالروز تولد جهان پهلوان غلامرضا تختی و روز ورزش کشتی در مراسمی با حضور جمعی از مدیران، هنرمندان و پهلوانان شهر، پیشکسوتان ورزش کشتی و باستانی کاران از تندیس جهان پهلوان تختی در ایستگاه تختی مترو اصفهان رونمایی شد.

این مراسم با مرشدخوانی آغاز شد و همچنین «کتیرایی»، دوست و حریف ورزشی جهان پهلوان تختی به بیان خاطراتی از وی پرداخت. همچنین از استاد بصراوی و استاد نعمت الهی دو هنرمند سازنده تندیس جهان پهلوان تختی تقدیر شد.

 

ارسال نظر