اخبار

۱۳۹۷/۰۶/۰۷ - ۰۰:۲۶:۲۹
کد خبر: ۱۲۸۵۳۵

  مدیرعامل فولاد هرمزگان: رانتی که به جیب دلالان می‌رود

مدیرعامل فولاد هرمزگان معتقد است فاصله قیمت دستوری فولاد با قیمت بازار، رانتی ایجاد کرده که نه به جیب تولید کننده فولاد می‌رود و نه به جیب مصرف کننده محصولات نهایی، بلکه صرفا به جیب واسطه‌ها رفته و فشار آن به مصرف کننده و تولید کننده وارد می‌شود. به گزارش «تعادل» فرزاد ارزانی، با اشاره به قیمت‌گذاری دستوری محصولات فولادی گفت: قیمت‌گذاری دستوری باعث ایجاد مشکلات عدیده می‌شود و در بلندمدت هم جواب نمی‌دهد زیرا صنعت فولاد یک زنجیره است که از معدن آغاز و به محصول نهایی ختم می‌شود. زمانی منطقی است قیمت دستوری شود که تمام فرایند و خصوصاً محصول نهایی که به دست مصرف کننده می‌رسد را کنترل کنیم نه اینکه صرفاً برای یک بخش از این فرایند به صورت دستوری قیمت تعیین کرد. بهتر است قیمت بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود. مدیرعامل فولاد هرمزگان ادامه داد: تولید خودرو داخلی که یک محصول نهایی است قیمت آن تحت کنترل دولت قرار دارد ولی فولاد یک کالای میانی است و نحوه قیمت گذاری آن، ضروری است متأثر از قیمت ورودی‌های مورد نیاز این صنعت باشد.

خبر قطع فعالیت‌های دنیلی ایتالیا در ایران تکذیب شد

کرج| در شرایطی که تعدادی از رسانه‌های خارجی از جمله خبرگزاری رویترز از قطع فعالیت‌های دنیلی در ایران خبر داده بودند؛ مدیرعامل گروه فولاد دانیلی‌ پرشیا می‌گوید: خبر قطع همکاری دنیلی در ایران، جعلی بود. روبرتو لیتا در مورد طرح موضوع خروج شرکت فولادسازی دنیلی ایتالیا از استان البرز و اخباری که در مورد قطع همکاری دنیلی مخابره شد افزود: فرایند سرمایه‌گذاری و پیشرفت ما بر اساس سال است و اینکه از الان بخواهم برای آینده حرفی بزنم در فرایند کاری ما نیست، اگر شرایط خوب باشد قطعا در ایران فعالیت‌ها بیشتر خواهد شد.

آغاز عملیات گازرسانی  به 32 روستای ایلام

ایلام| سرپرست امور مهندسی و اجرای طرح‌ها در مراسمی که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، امام جمعه و فرماندار شهرستان چرداول و جمعی از مسوولان و مردم؛ ضمن تبریک هفته دولت در ابتدا به تشریح وضعیت گازرسانی در شهرستان چرداول پرداخت و گفت: تا کنون در مجموع 541 کیلومتر خط تغذیه و شبکه توزیع اجرا، 9890 انشعاب نصب و بیش از 11400 خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند. به گزارش «تعادل»؛ کامران شریفی به آغاز عملیات گازرسانی به 32 روستای بخش هلیلان از توابع شهرستان چرداول اشاره کرد و گفت: امروز شاهد آغاز عملیات گازرسانی به 32 روستای استان با 89 کیلومتر شبکه توزیع، 1400 انشعاب و 1440 خانوار هستیم و با بهره‌برداری از این پروژه جمعیت روستایی بهره مند از گاز طبیعی شهرستان چرداول به 91 درصد خواهد رسید. همچنین طی مراسم دیگری مشعل گاز کارخانه آجر ایلام سفال (سرابله) شهرستان چرداول با اجرای بیش از 2 کیلومتر خط تغذیه، نصب یک ایستگاه TBS و با هزینه‌ای بالغ بر 8 میلیارد ریال روشن شد.

گاو گلپایگانی منقرض شد!

کرج| معاون پژوهشی موسسه تحقیقات علوم دامی کشور گفت: متاسفانه به دلیل تغییر اقلیم و عدم استقبال دامداران برای پرورش گاو گلپایگانی، این نوع گاو در کشور منقرض شده است. محمد حسین بنابازی در نشست مطبوعاتی دیروز خود اظهار کرد: هر چند از نمونه‌های بومی این گاو به اندازه کافی اسپرم ذخیره شده داریم ولی از نظر فیزیکی این گاو را از دست داده‌ایم. این مسوول بیان کرد: به نظر می‌رسد برای جلوگیری از انقراض گونه‌های بومی دام در کشور به جای حفاظت باید به فکر افزایش بهره‌وری از آنها باشیم.

پیگیری فیلم منتشر شده  از معلول آزاری

اصفهان| مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با تایید کلیپ منتشر شده پیرامون معلول آزاری که آن را منتسب به استان اصفهان اعلام کرده‌اند، گفت: اخیرا کلیپی به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که پیگیر بازرسی و شناسایی فرد ضارب و معلول هستیم. مرضیه فرشاد با بیان اینکه به محض اطلاع از یک مورد معلول آزاری با وجود اینکه مطمئن نبودیم این مورد مربوط به استان اصفهان است، اظهار داشت: هنوز هم نسبت به این موضوع اطمینان نداریم که این معلول آزاری در استان اصفهان رخ داده است اما همکاران اورژانس اجتماعی در قالب تیم‌های نامحسوس، مکان‌هایی‌ را که به عنوان پیش فرض در شبکه‌های اجتماعی طرح شده بود، ورود پیدا  کردند.او از برخورد قانونی با ضارب بعد از شناسایی خبر داد و تصریح کرد: اگر ضارب در سلامت جسم و روان باشد با شکایت و از طریق قانون و دادگستری اقدام خواهیم کرد و اگر فرد ضارب در وضعیت طبیعی روحی و روانی نباشد برای پیگیری درمان و بستری اقدام لازم انجام خواهد گرفت.

 

ارسال نظر