اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۰:۲۰:۰۶
کد خبر: ۱۲۸۴۴۸

خوش‌گذرانی در شهربازی مرز ایران و ارمنستان

ارومیه|شهردار ارومیه از افتتاح شهربازی چی چست در هفته دولت خبرداد و گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، شهربازی مدرن ارومیه گشایش می‌یابد. محمد حضرت پور با اشاره به نیاز شهر به وجود شهربازی مدرن و با بیان اینکه مساحت پروژه شهربازی ارومیه ۱۶ هکتار است، افزود: مجموعه تفریحی چی چست شامل هتل چهار ستاره، باغ گلها، آبشار سه بعدی و موزیکال، کافی شاب، رستوران، آمفی تئاتر مدرن، کارتینگ، زمین تیراندازی، فوتبال، والیبال و والیبال ساحلی و باند هواپیماهای موتوری، قلعه چوبی و در نهایت شهربازی مدرن است.حضرت پور با بیان اینکه شهربازی مدرن ارومیه به تجهیزات به روز شهربازی دنیا مجهز است، ادامه داد: دستگاه‌های مدنظر در شهربازی نصب شده و در مراحل پایانی کار برای افتتاح هستیم که به زودی افتتاح می‌شود.

جزئیات دستگیری ضارب پلیس راهور فارس

شیراز|‌فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در پی ضرب و شتم مامور پلیس راه فارس در محور دشت ارژن شیراز، یکی از ضاربان و عامل انتشار فیلم توسط پلیس دستگیر شدند.سردار احمدعلی گودرزی گفت: سوم شهریور کلیپی مبنی بر ضرب و شتم مامور پلیس راه فارس در محور دشت ارژن شیراز در فضای مجازی منتشر شد که ماموران پس از هماهنگی قضایی هر دو متهم که خود را از دید پلیس مخفی کرده بودند را در یک عملیات ضربتی و منسجم دستگیر کردند.گودرزی با بیان اینکه ضارب اصلی متواری است و تلاش برای دستگیری وی کماکان ادامه دارد، تصریح کرد: پلیس با افرادی که به هر دلیل بخواهند زمینه اخلال در نظم و امنیت را فراهم کنند به شکل قاطع برخورد می‌کند.

صدور 477 هزار تن کالا از سیستان و بلوچستان

زاهدان|ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان و مدیرکل گمرک زاهدان گفت: 477 هزار تن کالا به ارزش 160 میلیون دلار در پنج ماه نخست امسال از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان به خارج از کشور صادر شده است.رضا راستی دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: صادرات کالا از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه از نظر ارزش 13 درصد افزایش داشته است. عمده اقلام صادراتی استان مصالح ساختمانی (سیمان)، گاز و غیره بوده که عمدتا به افغانستان، پاکستان و سایر کشورها صادر شده است.مدیر کل گمرک زاهدان بیان کرد: همچنین 450 هزار تن کالا به ارزش 514 میلیون دلار در همین مدت از طریق گمرک و بازارچه‌های مرزی وارد استان و ترخیص شده است.

ماجرای حمله به ناجی غریق با تبر چه بود؟

ساری|رییس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران گفت: روز گذشته در محمودآباد یکی از منجیان غریق مورد حمله یکی از شناگران قرار گرفت. نقی کریمیان با بیان اینکه روز گذشته در محمودآباد نیز یکی از منجیان غریق با تبر صدمه دید، گفت: این ناجی غریق برای تذکر سوت زد و از شناگر خواست که از شنا در آن منطقه پرهیز کند ولی شناگر این تذکر را مانعی برای شادی خود دانسته و ناجی غریق را با تبر زخمی کرد که در حال حاضر در بیمارستان بستری است.او افزود: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم این بوده که شناگران توصیه‌های ناجیان غریق را مانعی بر شادی خود می‌دانند در حالی‌که این مسائل تنها برای سلامت آنان است.

نباید به محتکران و مفسدان اقتصادی رحم شود

تبریز|استاندار آذربایجان‌شرقی با تقبیح احتکارهای انجام شده اخیر در بازار، گفت: نباید به محتکران و مفسدان اقتصادی رحم شود، چون آنها به مردم رحم نمی‌کنند.«مجید خدابخش» در مراسم افتتاح 131 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد آذربایجان‌شرقی با اشاره به اقدامات اخیر دولت برای مبارزه با احتکار انواع کالا و خدمات، گفت: کالاهای احتکار شده به قیمت‌های پایین در اختیار آحاد مردم قرار می‌گیرد.  او افزود: باید توجه داشت کسی که به اندازه مصرف یک ساله استان برنج در انبارهای خود احتکار کرده است، چه پاسخی به خدا و مردم دارد، آیا با چنین افرادی می‌توان با رحم و مروت رفتار کرد. استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: کالاهای احتکار شده با قیمت بسیار پایینی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و در این زمینه دولت هیچ تعارفی با کسی ندارد.

مسیر اشتغال درکشور توسعه یابد

قم|آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید گفت: مسیر اشتغال در کشور باید توسعه یابد و این کار تنها زمانی به انجام می‌رسد که فرآیند کارهای اقتصادی از دست دولت خارج و در اختیار مردم قرار گیرد.

این مرجع تقلید دیروز در دیدار سید محمد علی شهیدی، معاون رییس‌جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، افزود: دراین راستا می‌توان به اقدام‌هایی که در بخش کشاورزی صورت گرفت اشاره کرد که نتیجه آن خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی و افزایش اشتغال در این حوزه بود. وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابلاغ سلام به رییس‌جمهوری و هیات دولت از آنان خواست به سخنان مراجع تقلید توجه بیشتری داشته باشند.

 

 

ارسال نظر