اخبار

۱۳۹۷/۰۶/۰۵ - ۰۱:۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۲۸۳۷۱

امنیت مطلوب  در تمام مرزها برقرار است

فرمانده نیروی انتظامی کشور امروز جهت بازدید از مناطق مرزی استان وارد کرمانشاه شد. سردار حسین اشتری در حاشیه این سفر در جمع خبرنگاران هدف خود از سفر به استان کرمانشاه را بازدید از مناطق مرزی، پاسگاه‌های مرزی و یگان‌های انتظامی این استان عنوان کرد. او با اشاره به همزمانی این سفر با زلزله بامداد چهارم شهریور شهرستان ثلاث باباجانی، گفت: از این حادثه بسیار متاثر شدیم و از همان دقایق اولیه نیروهای انتظامی در مناطق زلزله زده حضور پیدا کردند. فرمانده ناجا افزود: تاکنون مورد خاص امنیتی در این مناطق نداشته‌ایم، اما آمادگی داریم در خدمت مردم باشیم و امیدواریم مشکلی پیش نیاید. اشتری در ادامه با اشاره به بازگشایی مرز خسروی، گفت: این مرز هم اکنون باز بوده و تردد در آن برقرار است، اما بازگشایی آن جهت تردد زوار در اربعین منوط به توافق مسوولان دو کشور است. فرمانده ناجا اظهار کرد: در صورت توافق میان دو کشور در این زمینه، نیروی انتظامی آمادگی حضور و تقویت مرز را دارد. اشتری با اشاره به امنیت مطلوب این مرز گفت: برای اربعین آمادگی بیشتری لازم است که ما در هر صورت آماده‌ایم. او همچنین از وضعیت مطلوب امنیتی در سایر مرزهای کشور خبر داد و افزود: با همکاری موثر مرزبانان، سپاه، ارتش و بسیج هم اکنون امنیت مطلوبی در تمام مرزهای کشور برقرار است، اما باز هم به جهت ارتقاء بنیه دفاعی مرزها از این مناطق بازدید کرده و خلأهای موجود را بر طرف خواهیم کرد.

پیشنهاد وزارت بهداشت برای ارز دارو

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد مطرح شده مبنی بر ارایه ارز دولتی به بیمه‌ها به جای ارایه مستقیم آن به شرکت‌های دارویی گفت: این موضوع پیشنهاد خود ما است. ما از روز اول پیشنهادمان این بود که ارز ۴۲۰۰ دریافت کنیم، زیرا بالاخره در این ارز یک رانتی وجود دارد و دیدیم که در حوزه‌های مختلف دچار مشکلاتی شدیم.

حسن قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: بالاخره ما در حوزه حرفه‌ای خودمان آبرو داریم؛ به ویژه اینکه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی بالغ بر ۶۰ هزار قلم کالا وجود دارد که قیمت‌گذاری شده‌اند و در عین حال سیستم نظارتی هم حتما برای نظارت بر این موضوع ناتوان است، همچنان که تا کنون ثابت شده است. بنابراین معتقدیم مابه التفاوت ارز ۴۲۰۰ تا ارز آزاد می‌تواند به بیمه‌ها تحویل داده شود و طبعا بیمه‌ها اجازه نمی‌دهند مردم آسیبی ببینند. بنابراین اگر کسی آمپولی را با یک فرانشیز معین تهیه می‌کرد و از داروخانه تحویل می‌گرفت، در حال حاضر هم روال به همان شکل اتفاق می‌افتد اما مابه‌التفاوت افزایش قیمت ارز را به جای اینکه به شرکت بدهند، می‌توانند به بیمه‌ها ارایه کنند. هاشمی تاکید کرد: در عین حال این اقدام جلوی فساد بزرگ‌تر یعنی قاچاق را هم خواهد گرفت. باید توجه کرد که محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی ما خریداران زیادی در کشورهای حاشیه‌ای دارند و اگر این پیشنهاد ما اجرا شود، می‌توان از قاچاق هم البته نه بطور کامل اما بیش از ۹۰ درصد جلوگیری کرد. از طرفی حتما از تخلفات انسانی هم که ممکن است بعدها به حساب ما نوشته شود، جلوگیری می‌کند. بنابراین ما این موضوع را پیشنهاد دادیم و همچنان آن را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم عملیاتی شود. وزیر بهداشت تاکید کرد: شاید در همه حوزه‌ها یعنی کالاهای اساسی هم بتوان این اقدام را در قالب کوپنی که ارایه می‌دهند انجام داد و از فساد پیشگیری کرد.

او در پاسخ به سوالی درباره حجم مطالبات بیمه‌ها به بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها و چالشی که ممکن است در این زمینه با ارایه ارز دولتی به بیمه‌ها رخ دهد، گفت: یکی از گرفتاری‌های عمده صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نقدینگی است. اگر قرار باشد شرکت‌های دارویی و تجهیزاتی دوباره پول‌شان را از سازمان برنامه به صورت اوراق دریافت کنند یا از سازمان تامین اجتماعی بعد از یک سال تاخیر بگیرند، از چاله به چاه می‌افتیم. نگرانی از همین موضوع است که تا کنون دولت این پیشنهاد را قبول نکرده است.

نمایشگاه باغبانی در دل تهران

سومین نمایشگاه بین المللی باغبانی، نهاده‌ها، گلخانه، گیاهان دارویی، ماشین آلات و صنایع وابسته با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و تنی چند از مسوولان اجرایی افتتاح خواهد شد.

ششم تا نهم شهریورماه سومین نمایشگاه بین المللی باغبانی در فضایی به وسعت 3500 متر مربع در محل دایمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران در بوستان گفت‌وگو از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر برپا می‌شود.هفتاد شرکت داخلی و خارجی با حضور در سالن‌های تهران، گلستان و پردیس این نمایشگاه اقدام به حضور و معرفی دستاوردها و تکنولوژی‌ها و دستاوردهای خود در زمینه باغبانی و ... خواهند کرد.

گروه‌های کالایی که در سومین نمایشگاه بین‌المللی باغبانی امسال حضور خواهند داشت شامل انواع گیاهان فضای باز، گل‌های شاخه‌ای، گلدانی، گیاهان آپارتمانی، گیاهان دارویی و فرآورده‌های گیاهی، میوه‌های سردسیری، تمام خشکبارها، میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری، قارچ‌های خوراکی و فرآورده‌های مرتبط، انواع سبزی، صیفی، میوه‌های باغبانی و گلخانه‌ای، انواع بذر، پیاز، قلمه، نشا و نهال و سایر نهاده‌های باغبانی، سیستم‌های سردخانه‌ای، ذخیره سازی و ماشین‌آلات فرآورده‌های تولیدات باغی و گلخانه‌ای، آزمایشگاه‌های آب و خاک، کلینیک‌های گیاه پزشکی، بیولوژیکی و خدمات پشتیبانی گیاهی هستند.

 

ارسال نظر