اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۶/۰۵ - ۰۱:۱۱:۲۸
کد خبر: ۱۲۸۳۶۷
اخبار شهرستان‌ها

افزایش ۹۰ درصدی قیمت خوراک روانکاران

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی دراطلاعیه‌ای به مدیران عامل شرکت‌های پالایش نفت نرخ پایه‌های فرآورده‌های ویژه در بورس شهریور ماه را اعلام کرد. به گزارش تعادل به نقل از تسنیم، براساس این اطلاعیه قیمت لوبکات (خوراک روانکاران) با حدود 90 درصد افزایش مواجه بود و لوبکات سنگین از 20642 ریال مرداد ماه به 39334 ریال و لوبکات سبک از 21181 ریال مرداد ماه به 40360 ریال در شهریور ماه افزایش یافته است.گفتنی است، با افزایش حدود 90 درصدی قیمت‌ها باید شاهد افزایش قابل توجه قیمت انواع روغن موتور در آینده نزدیک در بازار و کاهش صادرات شرکت‌های تولید کننده روانکاران بود.

غرق شدن یک زوج در دریای چابهار

چابهار|فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از غرق‌شدگی زوج جوان در ساحل «کچو» خبر داد.سرهنگ حیدر علی کیخای مقدم اظهار داشت: بعد از اعلام مرگ مشکوک یک زوج در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد زوجی جوان که به همراه 2 نفر از اعضای خانواده شان با یک دستگاه وانت تویوتا برای شنا به ساحل «کچو» رفته بودند در پی موج دریا دچار غرق شدگی و جان باخته‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار خاطرنشان کرد: شنا در منطقه ممنوعه و به آب زدن بدون آگاهی از عمق آن و نداشتن مهارت کافی در فنون شنا از مهم‌ترین دلایل غرق شدگی است که می‌طلبد شهروندان به توصیه‌ها و هشدارها توجه کافی کنند تا شاهد حوادث تلخ برای خانواده‌ها نباشیم.

اجرای قطعی برقی کردن قطار مشهد – تهران

مشهد| معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی گفت: در طول 5 سال دولت یازدهم و دوازدهم، مجموعاً تنها در مناسبت‌های هفته دولت، دهه مبارکه فجر و سفر ریاست‌جمهوری و معاون اول ایشان حدود 12 هزار و 254 پروژه با اعتبار 23 هزار و 45 میلیارد تومان را افتتاح کردیم.«محمد مقدوری» دیروز در نشست خبری خود درخصوص پروژه برقی شدن قطار مشهد تهران، گفت: در این راستا مجموعه اقداماتی که مربوط به دولت است، اعم از ۱۵درصد اعتبار تضمینی اولیه‌ای که باید از طریق اعتبارات داخلی کشور تامین شود که اعتبار آن از طریق وزارت راه‌وشهرسازی تامین شده و اکنون مذاکرات نهایی خودش را برای کلیدخوردن پروژه می‌گذراند.معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر ما با کمبود قطار مواجه نیستیم، چون ظرفیت دو خط فعلی مشهد- تهران که قبلا سالیانه تا حدود ۱۳ میلیون امکان انتقال مسافر را در این مسیر داشت، با کار و هوشمندسازی‌ای که در سال ۹۵ انجام شد، ظرفیت انتقال مسافر را تا ۲۰ میلیون افزایش داد.

67 درصد به ظرفیت انبارهای گیلان اضافه شد

رشت| استاندار گیلان گفت: با افتتاح پنج انبار به مساحت 24 هزار مترمربع در بندرانزلی، ظرفیت انبارهای استان 67 درصد افزایش یافت.

مصطفی سالاری در حاشیه افتتاح پروژه‌های عمرانی سازمان بنادر و دریانوردی گیلان در شهرستان بندر انزلی با ابراز خرسندی از توسعه حوزه اقتصادی و رونق اشتغال در گیلان اظهار داشت: افتتاح 24 هزار متر مربع انبار و سیلو جهت ذخیره سازی بار در بندرانزلی کمک شایانی در افزایش مبادلات تجاری استان با کشورهای حاشیه خزر است.او افزود: با افزایش این ظرفیت عملا بنادر گیلان فعال‌تر شده و علاوه بر استفاده بیشتر از ظرفیت بندر کاسپین، تجارت در استان به ویژه در بندرانزلی رونق بیشتری می‌گیرد.

ورود تعزیرات حکومتی  به «گران‌فروشی سیم‌کارت»

کرج|مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز از گرانفروشی سیم‌کارت‌ در برخی از دفاتر پیشخوان خبر داد و گفت: تیم‌هایی در استان البرز تعیین شده تا دفاتر پیشخوان را نظارت کنند.

علی‌اکبر مختاری اظهار داشت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر افزایش خودسرانه قیمت بسته‌های سیم‌کارت ایرانسل و رایتل در بعضی از دفاتر پیشخوان و به منظور رسیدگی به شکایات مردمی و برخورد با دفاتر متخلف تیم‌هایی در استان البرز تعیین تا دفاتر پیشخوان را نظارت کنند.مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز ادامه داد: قیمت سیم کارت بسته بین 9 هزار و 500 ریال تا 11 هزار ریال است که اخیرا بعضی از دفاتر اقدام به گرانفروشی این سیم‌کارت‌ها می‌کنند. او افزود: هرگونه افزایش قیمت توسط این دفاتر قابلیت تعقیب داشته و مردم چنانچه موارد فوق را مشاهده کردند مراتب را به سازمان تعزیرات اعلام کنند.

 

ارسال نظر