اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۶/۰۴ - ۰۰:۴۵:۲۴
کد خبر: ۱۲۸۲۸۵

کشت ماری جوانا با دریافت تسهیلات ۴۰۰ میلیونی

یاسوج|  رییس‌جهاد کشاورزی دنا گفت: فردی با عنوان اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد امام و دریافت تسهیلاتی حدود ۴۰۰ میلیون تومانی اقدام به کاشت مواد مخدر ماری جوانا کرده است. آذرفر با تایید کاشت “ماری جوانا “ در یکی از گلخانه‌های این شهرستان، اظهار  داشت: متاسفانه فردی با عنوان اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد امام، تسهیلاتی حدود ۴۰۰ میلیون تومان دریافت و در همان گلخانه، گیاه مخدر ماری جوانا کاشته است.او بیان کرد این گلخانه از حدود سه سال پیش تعطیل شده است.

ضارب مامور پلیس راهور در دشت ارژن متواری است

شیراز| معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس با اشاره به کلیپ منتشر شده از درگیری یک شهروند با پلیس راهور در شبکه‌های اجتماعی، تصریح کرد که هرگونه درگیری با مامور پلیس حین انجام وظیفه جرم بوده و مجازات قانونی دارد.سرهنگ کاوس محمدی گفت: براساس اظهارات ماموران پلیس، یکی از افسران با مشاهده خودروی ۲۰۵ که دچار ایراد فنی شده بود، به محل عزیمت می‌کند. در همین حین و در لاین مخالف یک دستگاه خودروی لندکروز به‌دلیل سرعت بالا کنترل را از دست داده و واژگون می‌شود.

او گفت: فردی که ظاهرا از بستگان سرنشینان خودروی لندکروز واژگون شده بوده است، از راه رسیده و به تصور اینکه تعقیب و گریز پلیس عامل واژگونی این خودرو بوده با مامور درگیر می‌شود.

او گفت: این فرد شناسایی شده و ظاهرا از افراد سابقه‌دار محسوب می‌شود، اکنون متواری است و تلاش برای بازداشت او ادامه دارد.

برگزاری جلسه ترمیم دستمزد در شورای عالی کار

مشهد| عضو هیات‌مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار گفت: در وضعیت فعلی، حداقل حقوق کارگران باید ۵.۳ میلیون تومان باشد.

احسان سهرابی اظهار داشت: هفته آینده جلسه ترمیم دستمزد در شورای عالی کار کشور برگزار می‌شود و خواسته ما این است که حقوق کارگران به واقعیات کنونی جامعه نزدیک شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون قدرت خرید کارگران 48 درصد کاهش پیدا کرده و شاخص تورم هم گویای این است که ادامه زندگی با این دستمزدها قابل انجام نیست و البته این را نیز باید گفت که وضعیت کارگران تاکنون به این حد بحرانی نبوده که ما مجبور به ترمیم دستمزد در نیمه سال شویم.

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار تاکید کرد: تحقیقات میدانی نشان از این دارد که یک کارگر برای اینکه شرمنده خانواده خود نباشد نیاز به 5 میلیون و 300 هزار تومان حقوق دارد و البته نمی‌توان در مورد خروجی این جلسات برای تعیین دستمزد هیچ پیش‌بینی داشت.

تکمیل پروژه تسطیح مسیر و پاکسازی حریم خط لوله

ساری| مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز گفت: پروژه تسطیح مسیر و پاکسازی حریم اختصاصی خط لوله در محدوده استان گیلان تکمیل شد.

رسول داودی نژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: پروژه تسطیح مسیر و پاکسازی حریم اختصاصی خط لوله در سه پروژه در محدوده استان گیلان انجام شد.

 وی با بیان اینکه پاکسازی در حریم اختصاصی خط لوله برای دسترسی آسان به مسیر انجام می‌شود، افزود: پاکسازی و تسطیح مسیر در خط 40 اینچ رشت - آلکام، خط 30 اینچ لاهیجان - رامسر و خط 56 اینچ سوم سراسری لوشان - رشت انجام شد.

توجه به رفاه اجتماعی  با راه‌اندازی بازارهای کوثر

اصفهان| چهاردهمین بازار روز کوثر در بلوار شفق و در محدوده منطقه ۱۳ شهرداری به مناسبت دهه ولایت از عید قربان تا غدیر با حضور شهردار اصفهان، اعضای شورای شهر و مدیران شهری و اهالی منطقه ۱۳و با هزینه اجرایی 56 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

بازارهای کوثر به منظور کاهش هزینه‌های تردد و حجم ترافیک درون‌شهری، صرفه‌جویی در وقت شهروندان، کاهش آلودگی‌های محیط‌ زیست و حذف واسطه‌ها بین تولید‌کننده و مصرف‌کننده ایجاد می‌شود.

بازار روز کوثر ۱۴ در فضایی با عرصه ۲۷۷۰ مترمربع و مساحت ۴۷۰۰ مترمربع اجرایی شده، همچنین در طبقه زیرین این بازار پارکینگی به مساحت ۲۷۰۰ مترمربع، فروشگاه، انبار و محل بازی برای کودکان احداث شده است.

 

 

ارسال نظر