اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۰۱:۲۰:۵۸
کد خبر: ۱۲۸۰۳۱
اخبار شهرستان‌ها

   عروسک‌های رنگارنگ ماسوله در دست دختران ایران

ماسوله|عروسک کاموایی ماسوله به عنوان صنایع دستی گیلان در بازار کشور طرفداران زیادی دارد و مورد توجه دختران ایران است.خانم نساء یکی از تولیدکنندگان عروسک ماسوله که بیش از چهل سال است که عروسک می‌بافد در این باره می‌گوید: من عروسک بافی را از مادرم یاد گرفتم و در دوران نوجوانی هم این کار یکی از بهترین سرگرمی‌های من و دوستانم بود .من از کودکی با عروسک‌هایی که می‌بافم حرف می‌زنم و احساس می‌کنم این عروسک‌ها بیش از هر کسی حرف‌های من را می‌فهمند در دوران کودکی کلی عروسک داشتم که برای هرکدام نامی خاص انتخاب کرده بودم و آنها را مثل بچه‌های خودم دوست داشتم. خوشحالم که این عروسک‌ها به عنوان نماد ماسوله شناخته شده‌اند.

   سرعین قابلیت تبدیل شدن به «شهر گردشگر» را دارد

اردبیل|مسوول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرعین گفت: شهر سرعین قابلیت تبدیل شدن به شهر گردشگر را دارد.جهانگیر شهبازی با اعلام این خبر تصریح کرد: سرعین به لحاظ تنوع جاذبه‌ها کم نظیر در منطقه است و به غیر از 11 مجتمع آبگرم معدنی که عنوان «سرزمین چشمه‌های بهشتی» را به این شهر اختصاص داده، یکی از قطب‌های گردشگری زمستانی به دلیل برخورداری از مرتفع‌ترین پیست اسکی کشور است.وی تاکید کرد: اقتصاد این شهر در شب نیز فعال بوده و شب‌های بیدار در سرعین به عینه قابل مشاهده است.

   حضور در کلاس درس با کلاه ایمنی

یاسوج|دانش‌آموزان روستای “میان تنگان “ در بخش کبگیان از توابع شهرستان بویراحمد و در 70کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار است مهرماه امسال در مدرسه‌ای با وضعیت نامناسب درس بخوانند و سال تحصیلی را آغاز کنند.سعید رحیم کیش، دهیار روستای میان تنگان درباره مشکلات این مدرسه گفت: به خاطر مشکلات این مدرسه و خطر ریزش سقف کلاس‌ها دانش‌آموزان این مدرسه باید در سال تحصیلی 98- 97 با کلاه ایمنی وارد مدرسه شوند چراکه هر لحظه امکان ریزش آن وجود دارد.

  حاشیه‌نشینی مستاجران بجنوردی در پی افزایش اجاره‌بها

بجنورد|رییس اتحادیه مشاور املاک بجنورد گفت: افزایش اجاره‌بها، موجب شده تا شهروندان بجنوردی برای اجاره منزل به سوی مناطق حاشیه شهر گام بردارند.محمدزاده با اشاره به اینکه طی دو ماه اخیر اجاره‌بهای منازل در این شهر 15 تا 20 درصد افزایش پیدا کرده است، افزود: این در حالی است که میزان افزایش اجاره‌بها در سال گذشته حدود 10 درصد بوده است.او ادامه داد: افزایش قیمت مصالح ساختمانی روی قیمت ساختمان‌ها تاثیرگذار بوده و این امر روی اجاره‌بهای منازل مسکونی نیز تاثیر گذاشته است.

   کارمند اختلاسگر در دام پلیس شیراز

شیراز|فرمانده نیروی انتظامی فارس از دستگیری کارمند متخلف یکی از ادارات در شیراز خبر داد.سردار احمدعلی گودرزی با اشاره به دستگیری کارمند اختلاسگر یکی از ادارات در شیراز، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی دریافتند که کارمند یکی از ادارات به دلیل نقص در سرور حقوق و دستمزد با ترفند خاصی مبلغ ۲۲ میلیارد ریال طی چند مرحله برداشت و به حساب شخصی خود و همسرش واریز کرده است. این مقام انتظامی تصریح کرد: بلافاصله ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی فرد مورد نظر را به همراه همسرش در شیراز شناسایی و دستگیر کردند.فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با بیان اینکه این اختلاس‌گران برای بازجویی و ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شدند، ادامه داد: متهمان در بازجویی فنی و تخصصی و مواجه شدن با ادله و مستندات پلیس به ۲۲ میلیارد ریال اختلاس اقرار کردند.

   هر ساعت 850 خودرو وارد جاده چالوس می‌شود

کرج| معاون ایمنی، فنی و بهره‌برداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: متوسط تردد خودرو در محورهای مواصلاتی استان سه برابر متوسط کشوری است.عادل منصور کیایی، در حاشیه بازدید از محور کرج _ کندوان با اشاره به سه برابر بودن میزان تردد از محورهای مواصلاتی استان و مقایسه با محورهای سایر استان‌ها گفت: در هر ساعت بطور میانگین ۸۵۰ خودرو از محور کرج - کندوان عبور می‌کند. بدون شک این حجم بالا از تردد خودرو اقدامات خاصی برای حفظ ایمنی راه‌ها و پیشگیری از وقوع تصادفات نیاز دارد.

   انبار احتکار لوازم خانگی در یزد کشف شد

یزد|سربازان گمنام امام زمان (عج) یزد در ادامه اقدامات خود در مبارزه با احتکار کالا، انبار لوازم خانگی را کشف کردند. در این انبار ۳ میلیارد تومان انواع لوازم خانگی کشف شد و این انبار به دلیل عدم کسب مجوز و عدم ثبت موجودی خود در سامانه صنعت، معدن و تجارت پلمب شد. در روزهای پیش هم سازمان اطلاعات سپاه استان یزد موفق به کشف ۳ هزار و ۸۰۰ تن کالای احتکاری در استان یزد شدند.

 

ارسال نظر