صنایع غذایی در وضعیت مناسبی قرار دارد

۱۳۹۷/۰۵/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۹۳۲
صنایع غذایی در وضعیت مناسبی قرار دارد

معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که صنایع غذایی کشور نسبت به سایر بخش‌های تولیدی در وضعیت مناسبی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، غلامرضا اصغری دیروز در بازدید از کارخانه‌های گروه صنعتی و پژوهشی زر در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز با اشاره به توسعه قابل توجه صنایع غذایی کشور طی سال‌های اخیر، گفت: بخش عمده نیازهای صنایع غذایی در داخل کشور تولید می‌شود که از مزیت‌های این بخش به شمار می‌رود.

رییس سازمان غذا و دارو ادامه داد: تنوع تولید در بخش صنایع غذایی بیشتر نیازهای داخلی را پوشش می‌دهد.

اصغری با بیان اینکه صنایع دارویی به خاطر برخی محدودیت‌ها با چالشی‌هایی مواجه است، گفت: واردات بخشی از مواد اولیه صنایع دارویی مشکلاتی ایجاد کرده است.

رییس سازمان غذا و دارو با تاکید بر لزوم تسهیل روند ارتقاء کیفیت محصولات غذایی عنوان کرد: در این صورت تولید کنندگان می‌توانند محصولات جدیدی تولید کنند که قابلیت کمک به سایر صنایع داخلی را نیز دارد.

وی ادامه داد: ما به صنعت داخلی و این مجموعه افتخار می‌کنیم چرا که وسعت صنعت این واحد قابل توجه است و محصولاتی که تولید می‌شود علاوه بر تامین بازار داخلی، بازارخارجی و صادراتی خوبی نیز داشته است.

دکتر اصغری با اشاره به وضعیت صنایع غذایی در شرایط تحریم، عنوان کرد: آنچه برای ما مهم محسوب می‌شود، این است که در شرایط ویژه‌ای که کشور در آن قرار دارد صنایع داخلی در حوزه غذا و دارو از شرایط جدید متاثر نشوند و به تولید خود ادامه دهند تا مردم مطمئن باشند که نیاز کشور در این موارد تامین می‌شود.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه بیشترین مشکل تولیدکنندگان صنایع غذایی درمورد آیین نامه‌ها و فرآیندهای اداری و نظارتی است، اظهار کرد: برخی از این آیین نامه‌ها مربوط به گذشته است، درحالی‌که محصولات جدید با فرایندها و روش‌های کنترلی جدیدتر تولید می‌شود‌ بنابراین قوانین و مقررات نیز باید به تناسب نیاز صنایع غذایی به روز شود.

وحید مفید مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو نیز گفت: در این بازدیدها چگونگی کمک به صنایع غذایی و دارویی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان غذا و دارو نسبت به تسهیل شرایط تولید این صنایع قول مساعد داده است، افزود: در حوزه مسوولیت خود پیگیر راهکارهایی خواهیم بود تا تولید محصولات غذایی با دغدغه کمتری دنبال شود.مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو ادامه داد: برخی از مشکلات فعالان صنایع غذایی در حوزه اخذ مجوزها است که پیگیری خواهد شد، همچنین برچسب گذاری و محصولات تراریخته از موضوعات قابل پیگیری است بطورکلی مشکلات صنایع غذایی چندان پیچیده نیست و پیگیری خواهد شد و بسیاری از این معضلات قابل رفع است.

محسن امینی مدیر عامل و عضو هیات مدیره گروه صنعتی و پژوهشی زر با اشاره به اینکه محصولات زرماکارون برای اولین بار اخذ نشان ایمنی و سلامت را برای مواد اولیه درخواست می‌کند، گفت: محصولات جدید هایتک این کارخانه نشان ایمنی و سلامت را دریافت خواهد کرد.

 

ارسال نظر