۱۰ انبار احتکار کالا در قم کشف شد

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۷۶۵
۱۰ انبار احتکار کالا در قم
کشف شد

قم| مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم از کشف ۱۰ انبار احتکار کالا در این استان خبر داد.

به گزارش تسنیم، مهدی ریاضی دیروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان، اظهار داشت: مبارزه با احتکار یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اداره کل تعزیرات حکومتی استان است.او با اشاره به برخی احتکارهای شناسایی‌شده در استان قم افزود: در روزهای گذشته از 30 کارگاه نظارت به‌عمل‌آمده که از این‌بین 10 مورد احتکار شناسایی‌شده است. از 10 انبار استان قم شاهد احتکار آلومینیوم، کاغذ، چایی، برنج، لوازم‌التحریر و لوازم‌یدکی موتورسیکلت کشف‌شده است. باید راهکاری اندیشیده شود تا توزیع ابتدایی کالا با احتکار افراد دریافت‌کننده روبه رو نشود، باید بر مبنای نیاز جامعه کالاها توزیع شود.او با اشاره به جرایم در نظر گرفته‌شده در صورت بروز پدیده احتکار در استان قم تصریح کرد: از 10 درصد ارزش کالا تا 7 برابر قیمت کالا جریمه در صورت مشاهده احتکار در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم با انتقاد از روند طولانی پلمب واحدهای احتکار کننده در استان قم گفت: حکم احتکار در استان قم در مدت 30 روز صادر می‌شود اما به دلیل قابلیت تجدیدنظرخواهی سبب طولانی شدن روند کار می‌شود.

ریاضی با اشاره به تدابیر استان برای مقابله با پدیده احتکار ابراز کرد: استان برای مقابله با احتکار نیازمند برخی اختیارهای اولیه بوده که در این زمینه نیز هماهنگی‌هایی با دادستانی و شورای تامین دیده‌شده که باید در قانون نیز در نظر گرفته شود.غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز تاکید کرد: قیمت لبنیات بیشتر از قیمت واقعی خود عرضه می‌شود که باید در نهادهای مربوطه بررسی شود.

 

ارسال نظر