اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۰۰:۲۷:۳۸
کد خبر: ۱۲۷۶۹۰
اخبار شهرستان‌ها

  شیوع کلاهبرداری اینترنتی با بدافزار‌های موبایلی؛ارومیه|

رییس پلیس فتای آذربایجان غربی گفت: بدافزار‌های موبایلی در شبکه‌های اجتماعی زمینه‌ساز کلاهبرداری هستند. سرهنگ نصرتی گفت: شهروندان مراقب بد افزار‌های اندرویدی باشند و از دانلود و نصب آن خودداری کنند. اخیرا برخی کانال‌ها، گروه‌ها و یا صفحات شبکه‌های اجتماعی اقدام به فروش نرم افزار‌هایی به نام صیغه‌یاب، همدم‌یاب وبرنده شدن در قرعه کشی و دیگر نرم افزار‌های مشابه با این اسامی می‌نمایند و برای اثبات کارکرد نرم افزار خود فیلم‌ها و عکس‌هایی را با این موضوع جهت ترغیب به خرید یا دانلود بارگذاری می‌کنند. او در ادامه تاکید کرد: ارایه‌دهنده‌های این نرم افزار‌ها پس از آنکه توانستند با تبلیغات فریبنده اعتماد قربانی را جلب کنند، وی را برای خرید به درگاه پرداخت اینترنتی جعلی هدایت می‌کنند و تمامی اطلاعات کارت بانکی و به تبع آن تمام موجودی حساب قربانیان را به سرقت می‌برند.

  آغاز جشنواره ملی«‌آش» ایرانی در زنجان؛ زنجان| سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی با حضور سرآشپز‌های ۲۲ استان کشور شب گذشته در درائل داغی زنجان آغاز شد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج غذای سالم و سنتی به مردم است. روزانه 45 نوع آش دراین جشنواره برای مراجعان و گردشگران پخت خواهد شد . ضمن اینکه 31 استان کشور هم صنایع دستی مناطق خود را ارایه می‌کنند. رحمتی گفت: 9 سیاه چادر عشایری به عنوان نمادی از فرهنگ و زندگی عشایر استان‌های مختلف هم در این جشنواره آداب و رسوم عشایری را به نمایش می‌گذارند .

  ورود بیش از 3000 گردشگر خارجی به چهارمحال و بختیاری؛شهرکرد| معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: طی چهار ماه امسال سه هزار و ۴۰۰ نفر گردشگر خارجی وارد استان شد. حیدر صادقی اظهار کرد: تعداد مسافران خارجی ورودی به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد رشد داشته است. او افزود: با توجه به اهداف طرح جامع گردشگری استان علاوه بر فعالیت‌های صورت گرفته فراوان، هنوز به حد مطلوب نرسیده‌ایم.

  رکورد خرید گندم در کردستان شکسته شد؛سنندج|‌مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان از خرید ۹۰۵ هزار تن گندم در استان خبر داد و گفت: با این میزان خرید رکورد چهل سال اخیر در استان شکسته شد. جمال صالحی با اشاره به اینکه کار خرید گندم از ۱۰ تیرماه امسال آغاز شده است، گفت: پیش بینی ۹۰۰ هزار تن خرید گندم در سال زراعی‌جاری در استان ۱۰۰ درصد محقق شده است. او با اشاره به اینکه آهنگ خرید روزانه گندم در استان بیش از ۱۵ هزار تُن است، عنوان کرد: تاکنون ۹۰۵ هزارتن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شده است.

  آغاز ثبت نام طرح تابستانه کتاب؛ یزد|‌مدیرکل فرهنگ و ارشاد یزد گفت: ثبت‌نام کتاب‌فروشی‌های یزد در طرح تابستانه کتاب ٩٧ آغاز شده است. مجید جوادیان‌زاده با اعلام این خبر گفت: کتاب‌فروشی‌های استان یزد می‌توانند تا شنبه ٢٧ مردادماه با مراجعه به سایت www.ketab.ir نسبت به ثبت نام در طرح تابستانه کتاب ٩٧ اقدام کنند. او گفت: نهمین دوره طرح‌های حمایتی از کتاب‌فروشی‌ها با عنوان تابستانه کتاب از سه‌شنبه ٣٠ مردادماه در کتاب‌فروشی‌های عضو طرح آغاز می‌شود .

  330شهر کشور با تنش آبی روبرو است؛ یاسوج|  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۳۳۰ شهر کشور با جمعیتی افزون بر ۳۰ میلیون نفر در کشور با تنش آبی روبرو است، گفت: در ۴ شهر این استان شامل یاسوج، مادوان، دیشموک و باشت نیز تنش آبی داریم. سید علی لدنی‌نژاد دیروز در همایش فرماندهان بسیج منطقه 4 شرکت آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: کاهش اثرات تنش آبی در بیش از 330 شهر کشور نیازمند تقویت روحیه بسیجی در میان کارکنان آب و فاضلاب کشور بوده و بطور حتم با وجود این روحیه در میان کارکنان تاکنون توانسته‌ایم از سد مشکلات عبور کنیم.

  تشکل‌های مردم‌نهاد و اشتغال‌های روستایی؛ بیرجند| معاون استانداری خراسان جنوبی بر ضرورت راه‌اندازی تشکل‌های مردم نهاد برای اشتغال‌های پایدار روستایی تاکید کرد و گفت: تشکل‌ها باید مشوق مردم برای انجام کار و اشتغال‌زایی باشند. علی اسماعیلی دیروز در کمیته توسعه مشارکت‌‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از دلایل مظلوم بودن این دولت عدم اطلاع‌رسانی به موقع اقدامات انجام شده است‌ و بیان نکردن اقدامات انجام شده یک آفت است. اسماعیلی با بیان اینکه حاکمیت باید دغدغه برطرف کردن مشکلات مردم را داشته باشد تصریح کرد: مردم باید بدانند که حاکمیت برای مردم و رفع مشکلات آنان است.

 

ارسال نظر