افزایش قیمت ارز سبب صادرات دام و گرانی گوشت شد

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۰۱:۰۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۷۶۰۵
افزایش قیمت ارز سبب صادرات دام و گرانی گوشت شد

اصفهان|

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم گرانی گوشت است، گفت: وقتی قیمت ارز بالا رود، دام به صورت غیرمستقیم صادر می‌شود.

رضا انصاری در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه دام به صورت غیرمستقیم صادر می‌شود، اظهار داشت: وقتی نرخ ارز بالا برود بعضی دام را غیر مستقیم صادر می‌کنند و پول خوبی هم به دلار می‌گیرند. افزایش قیمت ارز سبب صادرات دام به خارج از کشور موجب کمبود گوشت و افزایش قیمت گوشت می‌شود.

او افزود: خشکسالی، نبودن آب، گرانی آذوقه دام و سوء مدیریت دلایل دیگر گرانی گوشت قرمز است، وقتی که کار دست کاردان نباشد وضع به این صورت می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان گفت: قطعی برق موجب می‌شود تا دو، سه ساعت در روز یخچال قصابی‌ها خاموش شود و قطعی برق نیز در این امر بی‌تاثیر نیست.

او با بیان اینکه امروز یکی از مشکلات مهم برای شهروندان، گرانی گوشت است، گفت: شهروند پولی ندارد که گوشت بخرد. قصابی که روزی 40 کیلوگرم گوشت می‌فروخته حالا 10 کیلو هم نمی‌تواند بفروشد. با این گرانی و این هزینه‌ها واقعا زندگی هم برای مردم و هم برای اعضای صنف ما سخت است.

انصاری ادامه داد: به علت رکود پروانه‌های کسب‌ لغو می‌شود، قصاب‌ها می‌گویند به علت کسادی بازار و عدم سود باید مغازه را تعطیل کنیم. حدود 100 پرونده برای بررسی دلایل تعطیلی واحدهای صنفی به دست ما رسیده است، دلیل آن کسادی بازار و نخریدن و گرانی گوشت است.

او افزود: علت دیگر گرانی گوشت عرضه و تقاضاست. وقتی دام کم است و تقاضا زیاد است مسلما قیمت‌ها بالا می‌رود.

 

 

ارسال نظر