خبر

۱۳۹۷/۰۵/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۳۸۶
خبر

 جشنواره نوروز بل، پاسداشت جشن سال نوی گیلان باستان؛رشت|

جشن نوروز گیلانیان با عنوان جشن نوروز بل در روستای چاکل اشکورات رودسر برگزار شد. دبیر این جشنواره گفت: جشن نوروز بل از آیین کهن مناطق کوهستانی گیلان و از اعیاد سنتی و باستانی گیلانیان است که با هدف زنده نگهداشتن آیین و سنن اصیل گیلان برگزار شده است. یگانه چاکلی افزود: نوروز بل در واقع عید گیلانیان باستان است که امسال آغاز هزار و پانصد و نود و دومین سال نوی گیلکی است.  یگانه چاکلی اجرای موسیقی سنتی زنده، کاروان شادی، نمایش لباس محلی چوپانان منطقه وبرپایی غرفه‌های لباس‌های محلی وصنایع دستی را از جمله برنامه‌های این جشن عنوان کرد.

 کشف قاچاق و احتکار محموله 7 میلیاردی کولرگازی و پکیج ؛ قم|‌جانشین فرماندهی انتظامی استان از شناسایی و کشف انبار کولرگازی و پکیج قاچاق و احتکار شده به ارزش 7 میلیارد ریال در قم خبر داد. سرهنگ «صیاد درویشی» اظهار کرد: پس از دستور مقام قضایی و ورود ماموران به داخل انبار، مشخص شد تعداد 96 دستگاه کولر گازی و رادیاتور در مجموع به ارزش 7 میلیارد ریال نگهداری می‌شود که در این خصوص کارشناس سازمان صنعت و معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی 56 دستگاه از کولرها و رادیاتورها را احتکار و 40 دستگاه از آنها را قاچاق اعلام کرد و در نهایت متهمان به همراه پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.

 تعلیق گواهینامه خلبان هواپیمای فوق سبک؛تهران‌| رییس گروه نظارت بر وسائل پرنده فوق سبک سازمان هواپیمایی کشوری گفت: گواهینامه خلبان هواپیمای فوق سبک که در فضای مجازی، بازیگر کلیپ خلبان بیهوش شده است تا اطلاع ثانوی از اعتبار ساقط شد.  جابراظهری گفت: تا تشکیل کمیته تخلفات حرفه‌ای هوانوردی و بررسی چگونگی و علت عدم رعایت الزامات عملیاتی حین پرواز و تصمیم نهایی آن کمیته، گواهینامه خلبان مذکور به حالت تعلیق درآمد.  او افزود: رعایت اصول و مقررات برای کلیه خلبانان هواپیماهای فوق سبک نیز الزامی است و هواپیمایی کشوری با هرگونه اقدامی که ایمنی پرواز را تحت تاثیر قرار دهد؛ برخورد خواهد کرد.

 سیاست جدید ارزی فضای بازار را آرام کرد؛بوشهر|  استاندار بوشهرگفت: در پی ابلاغ سیاست‌های جدید ارزی با واکنش مثبت بازار آرامش به این فضا بازگشت. عبدالکریم گراوند در نشست ستاد تنظیم بازار استان بوشهر افزود: سیاست‌های جدید ارزی مورد استقبال خوب بازار قرار گرفته که این استقبال بیانگر شرایط مطلوب‌تر بازاری در آینده است. در پس ارایه بسته جدید ارزی قیمت برخی از کالاها از جمله قیمت آهن‌الات روند معکوس گرفت. گراوند ادامه داد: اتاق بازرگانی و تعاونی‌ها سالم‌ترین مسیر برای تامین نیاز کشور هستند که باید از این ظرفیت‌ها بخوبی استفاده شود.

 راه‌اندازی موزه نسخ خطی بروجرد؛بروجرد| مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان از راه‌اندازی موزه نسخ خطی بروجرد خبر داد. سید «امین قاسمی» گفت: این موزه شامل بخش‌های نمایشگاه، آزمایشگاه و کارگاه مرمت بوده و فاز اول آن تا پایان سال جاری در خانه تاریخی بیرجندی بروجرد افتتاح خواهد شد. او افزود: این خانه هم‌اکنون در مرحله مرمت پایانی بوده و پس‌ از آن برای راه‌اندازی موزه تجهیز خواهد شد، اعتبار در نظر گرفته‌شده جهت راه‌اندازی موزه نسخ خطی بروجرد بالغ‌بر یک میلیارد و هشتصد میلیون ریال بوده و با راه‌اندازی آن علاوه‌بر نمایش نسخ خطی مربوط به بروجرد، کارگاه مرمت این نسخ نیز فعال خواهد شد.

 انتصاب معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان؛اصفهان|شهردار اصفهان طی حکمی سید احمد حسینی نیا را به عنوان معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان منصوب کرد. سید احمد حسینی‌نیا پیش از این در رده‌های مختلف مدیریت این معاونت، مسوولیت داشته است.  مدیرکل توسعه شهری و منطقه‌ای معاونت شهرسازی، معاون شهرسازی مناطق ١، ۴، ۵، ٩، ١٣، عضویت در هیات علمی دانشگاه شیخ بهایی و مشاور تخصصی معاونت شهرسازی و معماری از جمله سوابق او است. آخرین مسوولیت وی، مدیرکل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان بوده است.

 برگزاری مانور «آموزشی عملیاتی» سازمان آتش‌نشانی؛ اصفهان| مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از برگزاری مانور «آموزشی عملیاتی» هر هفته روزهای یکشنبه در مناطق 15گانه شهر اصفهان و به‌منظور آشنایی شهروندان با اصول و موارد ایمنی خبر داد. محسن گلابی با اشاره به اینکه مانور آموزش عملیاتی در زمینه اطفا حریق، نجات از سطح و ارتفاع و داخل ساختمان هم در این مانورها پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: اطفا حریق سلیندر گاز در ساختمان‌های بلند مرتبه و نجات مصدوم از ارتفاع از دیگر مواردی است که در این مانور به شهروندان آموزش داده می‌شود.

 

 

ارسال نظر